מס' צפיות - 471
דירוג ממוצע -
פיתוח תיירות - לפני שאתם מקימים צימר או עסק תיירותי אחר, כמה שאלות חשובות
פתיחת עסק בתחום התיירות זה משהו שקורץ להרבה אנשים ומעורר התלהבות ודמיון. אני חושב שזה נובע קודם כל מהרצון הטבעי שלנו לארח ולהרגיש שאנחנו עושים טוב למי שמגיע לבקר אצלנו. אל זה כמובן שיש להוסיף את פוטנציאל הרווח של עסק מצליח בתחום זה, שיכול להניב את פירותיו ולכלכל אותנו למשך שנים רבות.
מאת: גיל פרס 08/01/12 (00:14)

פתיחת עסק בתחום התיירות זה משהו שקורץ להרבה אנשים ומעורר התלהבות ודמיון. אני חושב שזה נובע קודם כל מהרצון הטבעי שלנו לארח ולהרגיש שאנחנו עושים טוב למי שמגיע לבקר אצלנו. אל זה כמובן שיש להוסיף את פוטנציאל הרווח של עסק מצליח בתחום זה, שיכול להניב את פירותיו ולכלכל אותנו למשך שנים רבות.

אבל לפני שאתם ממהרים לפתוח את יחידות הצימר המפנקות, בית המלון הייחודי, או את אתר התיירות עם האטרקציה שאין שני לה - כדאי לעצור לרגע ולחשוב: האם אתם באמת ערוכים להקמת עסק בתחום זה. הכנתי לפניכם כמה נקודות שכדאי לכם לבדוק עם עצמכם, לפני פתיחת העסק:

תשוקה, נכונות ואופי

האם אתם באמת אוהבים לארח?

כתבתי קודם שלארח אנשים זה כנעט רצון טבעי של כל אחד מאיתנו, אבל זה לא תופס עבור כל אחד, בטח כשתכונת אהבת האירוח עוברת מהתיאוריה אל הפרקטיקה. לכן, עליכם לשאול את עצמכם בראש ובראשונה " האם אתם באמת אוהבים לארח אנשים". תדעו זאת על פי תכונות יומיומיות, כמו: רצון להראות, רצון להגיש, רצון לעשות טוב ואפילו רצון לעשות רושם. בחנו את עצמכם מול אורחים שיגרתיים - איך אתם מתייחסים אליהם?

עבודה בשעות לא שגרתיות?

עסק בתחום התיירות דורש מאיתנו לעבוד בשעות לא שגרתיות. ויותר מזה - עיקר העומס והעבודה נופל בחגים ובשבתות, בזמן שרוב האנשים מבלים, נחים ונופשים - אתם צריכים לעבוד! דרישה זו אינה מובנת מאליה ואינה טבעית. כדאי לכם להבין עם עצמכם אם יש לכם מספיק תשוקה ואופי כדי לעבוד גם בזמנים כאלה.

טיפול בתלונות - סבלנות

עסק בענף התיירות צריך לקחת בחשבון שלא משנה טיב ואיכות השירות שהוא ייתן - הוא צפוי לספוג תלונות רבות מצד לקוחותיו. גם אם זה לא נעים, זו המציאות - אנשים שבאים לנפוש ולבלות, דורשים לקבל לא רק תמורה מלאה על מה שהם שילמו, אלא הרבה מעבר לכך. תוסיפו לזה את הרצון ש"ישרתו" אותם ותקבלו פוטנציאל ללקוח עם שק של תלונות, גם אם לא כולן מוצדקות. על מנת לטפל בתלונות בצורה הטובה ביותר דרושים הרבה אורח רוח, סבלנות גישה חיובית. יש לכם את זה?

שליטה בשפות זרות

לא הייתי ממליץ להיכנס לתחום התיירות מבלי שיש לכם שליטה טובה באחת מהשפות הבינלאומיות - אנגלית, צרפתית או ספרדית. בעל עסק בתחום שאינו מצליח לדבר עם אורחיו או מבקריו, לא רק יוצר בעיה של חוסר תקשורת שיכולה לגרור אי הבנות, אלא גם יוצר בקרבם תחושה של ריחוק וזרות.

הכנה עסקית

מהן עלויות התפעול שלי? האם אני מודע לכך שלאחר ההשקעה הראשונית ידרשו השקעות נוספות במהלך התקופות השונות?

לעסק בתחום התיירות יש בדרך כלל עלויות תפעול גבוהות. חשוב לזכור כי צריך לספוג עלויות אלה גם כשהעונה "יבשה" ואין תפוסה מלאה של אורחים או מבקרים. עלויות התפעול יכולות לכלול תחזוקה, משכורות, מיסים וכו'. לעלויות התפעול יש גם להוסיף השקעות נוספות שיידרשו במהלך תקופות "חמות", כמו הגדלת מכסת חדרים, הוצאות פרסום ושיווק וכו'.

האם העסק שלי נמצא על דרכי ומסלולי תיירות? מי המתחרים בסביבה שלי?

המיקום חשוב מאין כמוהו - במיוחד בעסק בתחום התיירות. לפני שאתם מקימים עסק, בדקו היטב אם המיקום שלו מספיק אטרקטיבי ובעל פוטנציאל. האם כדי להגיע אליו צריך לסטות ממסלול תיירות מוכר וידוע? איזה עוד עסקים דומים יש בסביבה?

קהל יעד

הכי חשוב כיצד ולמי אני משווק את העסק שלי. לאיזה פלחי שוק? האם לתיירות נכנסת, או לתיירות מקומית/ישראלית? האם רק למטיילים של סוף שבוע וחג?

לסיכום

מניתי בפניכם מספר שאלות עיקריות שיש עליכם לשאול את עצמכם לפני הקמת עסק בתחום התיירות, אבל קיימות עוד שאלות רבות שיש לתת עליהם את הדעת. הכי נכון מבחינתכם הוא להשיב על השאלות ואז לפנות ליועץ תיירות שיכין תכנית עיסקית, המבוססת על הנחות היסוד שתכננתם בעקבות תשובות לשאלות ההכנה.

גיל פרס, מנכ"ל חברת גל גרופ - ייעוץ לפיתוח תיירות

הכותב הוא גיל פרס,מנכ"ל חברת גל גרופ - ייעוץ לפיתוח ושיווק תיירות ליצירת קשר:054-6676288

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר