מס' צפיות - 1101
דירוג ממוצע -
ההחלטה החדשה של בנק ישראל כדי לרסן את רווחי הבנקים
ההחלטה אמורה להיכנס לתוקף עד סוף חודש אוגוסט אך נשאלת השאלה: איך ינהגו הבנקים שמצד אחד סוגרים סניפים ומייעלים כוח-אדם, ומצד שני מייקרים עמלות ומקשים על אזרחי ישראל לגמור את החודש. אני סבור שיהיה צורך לקנוס בנקים שלא יעמדו בתנאים החדשים למען יראו וייראו.
מאת: רועי אורן 10/08/22 (16:19)

בחודשים האחרונים קיימת תחושה שלא משנה מה קורה במשק,הבנקים תמיד מרוויחים, ותמיד רוצים להרוויח עוד (כמו הדייג שהוציא מטבעות ולא דאג לעצמו ולמשפחתו).

תחושה זו באה לידי ביטוי בסדרת הכתבות המצוינת של שרון קנובליך ב"תכנית חסכון".

אחרי זמן שבו היה נראה שגופי הרגולציה ישנים עושה רושם שחלה התעוררות מסוימת בתחום.

ביום שלישי האחרון העביר המפקח על הבנקים לעיון הציבור מסמך שבמרכזו הטלת צו פיקוח על עמלות עובר ושב בסיסיות המתייקרות חדשות לבקרים ,ועלולות להוביל למצב שבו הרבה אזרחים לא יוכלו לנהל את חשבון הבנק שלהם.

בואו נראה את המצב כיום

                           המצב כיום

בנק ישראל מפקח נכון לעכשיו על "שירות מסלוס בסיסי" שהיא חבילת שירותים מוזלת שמקבל הלקוח מהבנק שלפיו מותר לבנק לגבות עד עשרה שקלים.

לפי המסמך החדש בנק ישראל יפקח גם על "פעולה בערוץ ישיר", "מסלול מורחב רגיל", "מסלול מורחב פלוס", ו"פעולה הנעשית על-ידי פקיד הבנק".

בניגוד לשלב הקודם כאן לא ייקבע מחיר מקסימום שהבנק יוכל לגבות,אלא בנק ישראל יקח על עצמו את הפיקוח על מסלולים אלו.

בואו נפרט על המסלולים השונים.

                         פירוט המסלולים

שירות "פעולה בערוץ ישיר" הוא השירות שלקוחות הבנק צורכים הכי הרבה והוא בין השאר כולל חיוב כרטיס אשראי,הפקדת מזומן, זיכוי חשבון באמצעות מסלקה, משיכת מזומן בכספומט הפקת שאילתא ,ועוד.

התעריף הממוצע של שירות זה עומד כיום על שקל ותשעים אגורות.

שירות "מסלול מורחב" כולל עד עשר פעולות באמצעות פקיד הבנק,ועד חמישים פעולות בערוץ ישיר, המסלול המורחב פלוס כולל את מה שמופיע במסלול הרגיל בשילוב תוספות.

שירות "פעולה על-ידי פקיד" הוא כל מה שהפקיד עושה בעת ההגעה לסניף או בטלפון.

ממוצע תעריך השירות הזה עומד כרגע על חמישה שקלים ושמונים אגורות.

נשאלת השאלה: מהי מטרת הפעולה של בנק ישראל?

             מטרת הפעולה

בזמן האחרון בנק ישראל החל לשים לב לכך שהבנקים מייקרים בשנים האחרונות עמלות שונות.

כך למשל ייקר בנק "לאומי" את המסלול המורחב ב-25% , בנק הפועלים שהיה הבנק הכי זול מבחינת תשלום עמלות ייקר בשנה שעברה את הפעולות בערוץ הישיר ב-30% ,והוזיל את עמלת הפקיד ב-18%.

בנק ישראל חושש שמדובר במגמה מסוכנת עבור ציבור הלקוחות ולכן הוא לוקח על עצמו את ניהול הערוצים.

ההחלטה אמורה להיכנס לתוקף עד סוף חודש אוגוסט אך נשאלת השאלה: איך ינהגו הבנקים שמצד אחד סוגרים סניפים ומייעלים כוח-אדם,ומצד שני מייקרים עמלות ומקשים על אזרחי ישראל לגמור את החודש.

אני סבור שיהיה צורך לקנוס בנקים שלא יעמדו בתנאים החדשים למען יראו וייראו.

הכותב הוא אני כרגע סטודנט לתקשורת אשר כותב בנושאים שונים מספורט ועד רווחה ואקטואליה . כרגע אני לומד באוניברסיטה הפתוחה (אולי זה ישתנה בעתיד)

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר