מס' צפיות - 959
דירוג ממוצע -
כנס אקדמי גם בסקנד לייף: משחקים זה עניין רציני
ד"ר חנן גזית מפיק לקחים מארגון והפקת הכנס האקדמי הראשון בישראל שהתקיים ב H.I.T - מכון הטכנולוגי בחולון ובעולם הוירטואלי התלת-ממדי סקנד לייף, לקחים שלא מלמדים (עדיין) באוניברסיטה.
מאת: טור אורח 18/03/08 (11:45)

מאת: חנן גזית

 

עולם הוירטואלי התלת ממדי סקנד לייף, של חברת לינדן לאבס, הוא עולם יציר ידיי המשתמשים בו. כל חפץ או אובייקט נוצרו על ידי משתמשים פעילים שמספרם עולה כיום על עשרה מליון וחצי משתמשים. בניגוד לדעה הרווחת, המשתמשים הכבדים שמבלים את הזמן הרב ביותר בסקנד לייף הם בני 25-34 שנים ובני ה 35-44 שנים. בעולם זה מתקיימות עסקאות חליפין בכסף אמיתי. רק כדי לסבר את האוזן, סך כל העסקאות בסקנד לייף בכסף אמיתי שהחליפו ידיים בחודש אוקטובר 2007 עמד על קצת יותר משבע מליון דולר!

 

בחדשות העולמות הוירטואליים, דווח לאחרונה  שבסקר מקוון של מטה הבחירות של הילארי קלינטון, במסגרת הכנותיה לבחירות לנשיאות ארצות הברית התבקשו המשתתפים לענות על שאלות לגבי הרגלי פעילותם בסקנד לייף, סימס און-לין ובעולמות וירטואליים אחרים. המתמודדים לנשיאות של המפלגה הרפוליקנית היריבה, שוללים קמפיין בחירות בעולם וירטואלי בטענה שהוא עלול להזיק יותר מאשר להועיל. האם הילארי קלינטון בדרך לקמפיין בחירות בסקנד לייף? האם היא יודעת משהו שהמתחרים האחרים אינם יודעים? אתם יכולים לדמיין מועמד ישראלי לרשות הממשלה מבצע מהלך כזה?

 

אין ספק העולמות הוירטואליים מזמנים אפשרויות חדשות לאינטראקציות משמעותיות. יישום אפקטיבי של הפוטנציאל היישומי שטמון בהם במגזרים שונים, מחייב מאמצי מחקר ופיתוח רציניים. כחלק מבחינת פוטנציאל זה, התקיים בשבוע שעבר  יום העיון האקדמי "משחקים רציניים SGS2008" שעסק במשחקים ועולמות וירטואליים ללמידה אימון והכשרה. יום העיון היה מיזם משותף של הפקולטה לניהול טכנולוגיה והמחלקה לטכנולוגיות למערכות למידה בשיתוף די.ג.ר.ה ישראל - הסניף הישראלי הרשמי של הארגון הבינלאומי לחקר משחקי מחשב. הפקת כנס בסקנד לייף שמתקיים במקביל גם בעולם הממשי, דורשת, כמו בהפקת אירוע בחיים הממשיים, הקפדה על הפרטים, תכנון מוקדם, תיאום בין גורמים שונים, עבודת צוות אך במקביל גם הכנות ספציפיות בעולם הווירטואלי התלת ממדי.

 

הלקחים שנלמדו מארגון והפקת כנס "משחקים רציניים 2008", שהתקיים בשבוע שעבר ב H.I.T -מכון טכנולוגי חולון וגם בסקנד לייף, שבו השתתפו למעלה ממאה וחמישים אנשי אקדמיה, יזמים מחברות היי-טק ומארגונים ממשלתיים, ניתנים לחלוקה על פי ציר זמן הביצוע: ההכנות הנדרשות לפני הכנס, במהלכו ולאחריו. לקחים נוספים הופקו מנושאים כמו טכנולוגיה, תכנים, עיצוב, שיווק ופרסום, עבודת צוות, סידורי אבטחה ועוד. מספר לקחים יישומיים בעולם הווירטואלי התלת ממדי סקנד לייף, רלוונטיים גם בהפקת אירועים וכנסים בעולמות וירטואליים תלת-ממדיים אחרים.  

 

וי.ריידר (בתמונה), האוואטר של ד"ר גזית, הציב דוכן חולצות של הכנס באוויר, בצמוד למסכי הפלזמה שמציגים את תוכנית הכנס בכניסה לאודיטוריום. החולצות הוכנו במיוחד לכנס, באדיבות מעצבת האופנה הידועה בסקנד לייף, מאיה הופנר, הידועה בכינוי קנימל.   

 

הכותב הינו מייסד דיגרה-ישראל, הסניף הישראלי הרשמי של הארגון הבינלאומי לחקר משחקי מחשב, מתמקד באינטראקציות בעולמות וירטואליים ומשחקי מחשב ובפוטנציאל העסקי, היישומי והחינוכי שטמון בהם.

 

למאמרים נוספים: אתר סקופ 

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר