מס' צפיות - 128
דירוג ממוצע -
תוכנית לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית
משרד התחבורה אמור להעניק מימון לערים אשר יעודדו שימוש נרחב בתחבורה ציבורית . השבוע ייעשה מכרז שבו תבחר העיר אשר תשמש מודל לערים אחרות
מאת: רועי אורן 31/10/11 (12:24)

שר התחבורה ישראל כץ מציע תוכנית גדולה אשר תעביר את אזרחי ישראל להשתמש בתחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי.

כדוגמה לפרוייקט מוצלח מפליג כץ עד לעיר קובנה שבלטביה בה גדל השימוש בתחבורה ציבורית ב20% .

משרדי התחבורה והאוצר אמורים להכריז על תחרות לבחירת רשות מקומית אשר תשמש כעיר מודל לכל יתר הערים בשימוש בתחבורה ציבורית .

העיר אשר תבחר תזכה במימון מלא של עד 250 מיליון שקל.

בתחרות יוכלו להשתתף ערים בגודל בינוני אשר אוכלוסייתן נעה בין 70 ל250 אלף תושבים .

ולכן הערים המועמדות לפרוייקט הינן:רמת-גן,פתח-תקווה, ראשון-לציון, חדרה,נצרת,לוד ,אשדוד, חולון ,בת-ים,רחובות .

ערים אשר יגישו את מועמדותן לתחרות יתבקשו להכין תוכניות מפורטות בתחומים שונים הנוגעים למצב התחבורה בעירן.

למשל, הקמת רשת מסלולי העדפה לתחבורה ציבורית ,מערך ניהול, בקרה ושליטה לתחבורה הציבורית, מערך שלטי מידע אלקטרוניים בתחנות האוטובוסים.

בנוסף,יושם דגש על שדרוג התשתיות עבור משתמשי התחבורה הציבורית ,ובכלל זה שדרוג סככות ההמתנה ,שיפור הנגישות לתחנות האוטובוסים לכלל הנוסעים ולבעלי מוגבלויות.

חשוב לציין שקיימים בארץ נתיבים לרכיבה על אופניים

כלומר: מדובר בחלוקת המדרכה לשניים כאשר חלק אחד מיועד להולכי הרגל ,והחלק השני מיועד לרוכבי אופניים.

בעולם מדובר בהפרדה קדושה אשר מתבטאת בין השאר בהקמת מסלול מוגבה היוצר הפרדה בין מכונית,רוכבי אופניים,והולכי רגל.

ואילו בישראל איש אינו מתייחס להפרדה זו ,כאשר רוכבי האופניים מסתובבים בין הרגליים של הולכי-הרגל ובכך מסכנים את חייהם.

וכן, ישראל היא מדינה חמה ולחה ,ולכן רצוי לחייב מקומות עבודה מוסדרים להקים מקלחות לעובדים אשר יגיעו לעבודה ברכב דו-גלגלי.

 

הכותב הוא אני כרגע סטודנט לתקשורת אשר כותב בנושאים שונים מספורט ועד רווחה ואקטואליה . כרגע אני לומד באוניברסיטה הפתוחה (אולי זה ישתנה בעתיד)

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר