מס' צפיות - 466
דירוג ממוצע -
עדיף לך להאמין באלוהים!
או "ההימור של פסקל" האם יותר שווה להאמין באלוהים? מאת: דוד דרזי
מאת: קולנוען 13/03/14 (18:28)

תמיד צץ מאמין שאומר לי: "אבל מה אכפת לך? לא עדיף לך להאמין באלהים?! למה לך לסבול בעולם הבא?!"

"אם אלהים אינו קיים, אינך מפסיד דבר אם אתה מאמין בו, אך אם אלהים קיים ואינך מאמין בו, אתה מפסיד "הכול" [בלייז פסקל]


אוי טיעון זה מלא בכל כך הרבה כשלים! (ידוע בתור "הימור הפתאים של פסקל")
א. פסקל מניח כי מדובר באל נוצרי בלבד! (מה שאומר שכשיהודי משתמש בטיעון הזה הוא משתמש בטיעון של נוצרי, ובכל אופן מתיימר לאמת היחידה של היהדות?)
ב. מי קבע שהאל *רוצה* שיאמינו בו?
ג. מי קבע שהוא גומל על האמונה ברווח אינסופי?
ד. מי קבע שהוא מעניש על חוסר אמונה בעונש אינסופי?
ה. מי קבע שיש אלוהים (50 אחוז) או אין (50 אחוז)?

אז אם תציעו לי מיליון דולר! כדי לעשות מאמץ "קטן" כתמורה לכך שאאמין שיש פיות קטנות בגינתי שהן, הגורמות לזריחת השמש בזמן שהן מזמרות לחמה לצאת ממסתורה! למרות כל ההנאות שיצפו לי בתמורה לאמונה, [מיליון דולר לא הולך ברגל!] לא ממש נראה לי שאצליח להאמין, אפילו אם ממש ממש אתאמץ! 
עניין האמונה הוא לא לפי מה "נוח לך" או "מתאים לך"... אם האתאיזם הוא "אמת קרה" והדת היא שקר יפיפה וחמים, ברגע שגילית והגעת להבנה שהיא שקר, "קצת" בעיה לשנות ידיעה... ועוד, האם אפשר בכלל להאמין מתוך שיקולי נוחות? ואם כן, אז מי שמאמין באלוהים מתוך שיקול תועלתני-מתמטי הוא אגואיסט מניפולטיבי! האם לזה הדת חותרת? ואולי אלהים בכלל לא אוהב אנשים כאלה?

לגבי ההסתברות של חמישים אחוז קיים או לא קיים, האם כשאני ממלא לוטו יש סיכוי של חמישים אחוז שאזכה וחמישים אחוז שלא אזכה?! הרי זה הזוי אם היה כך הייתי ממלא לוטו יומם וליל! מה עם האמונה בדרך הנצרות, האיסלאם וכד' מה בתוך היהדות לאיזה זרם להשתייך, האם לנטורי קרתא או דתי רפורמי? אולי בכלל שומרוני? ההסתברות לקיומו של אלוהים לאור המדע מאסטרונומיה ואבולוציה, ארכיאולוגיה וביקורת המקרא, הפסיכולוגיה שמאחורי האמונה, פילוסופיה ועוד... היא אפסית. לא מוחלט לעצם קיומו! ושוב נחזור לשאלה האם משתלם לי להאמין אז אאמין??? זו חשיבה דתית = אגואיסטית פחדנית.

ואם להבדיל, תכוון אקדח לראשי ותדרוש שאאמין ש'טוב טוב הגמד' אמיתי לחלוטין ואם לא אמות בו במקום! האם האיום על חיי ("גיהינום") יגרום לי להאמין ב'טוב טוב הגמד'?

ומה קורה אם לאחר שבעים שנות חטא אני חוזר בתשובה?
"במקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם עומדים"

אוקי, יפה הסיכויים לטובתי מעט...

ומה קורה אם לאחר שבעים ואחת שנות תשובה אני מחליט שהתורה נכתבה בידי בשר ודם ואני חוזר בשאלה?
"הכופר בתורה מין השמיים אין לו העולם הבא!"

ובכן מה אם אין אלוהים? מה המאמין מפסיד בכלל?
אם נצא מתוך הנחה שבוודאות אין אלוהים, אז המאמין הגביל, אסר וביזבז את חיו לשווא!
שנא לחינם גויים! הגביל את בנות מינו ללאום אחד! הגביל את מזונו! הגביל את חרותו! בזבז זמנו על תפילות שווא! מנע מעצמו הנאות רבות! חלק מהמאמינים כמו אב שרב עם ילדיו ולא "להוט" לדבר איתם שוב כי לא יקרה כלום "יש חיים לאחר המוות" העולם ימשיך תמיד, לנצח. וחוץ מזה "הכל מלמעלה" ירצה נדבר לא ירצה לא נדבר! המאמינים פחות מעריכים את הרגע כי סבורים שנשמתם, קיומם נצחי... הם אינם מבינים שהפרח שהם מריחים הוא חד פעמי ...... אנשי האמונה לרוב מזלזלים בעולם הזה כי מחכה להם העולם הבא! ויש שאפילו הורגים ונלחמים כי העולם הבא מחכה להם!!! חיים בעוני, בורות וסבל על לא כלום! לכן המאזניים פה לא לטובת המאמין!

אבל נניח שקיים אלוהים מה תומר לו בבית משפט שלמעלה!? 
אם יש אלוהים, אז הוא נתן לי הבנה והוכחות ואירועים בחיי ששוללים אותו על הסף! שנגיע לבית משפט מעלה 
אני יומר: "לא רצחתי?! לא גנבתי! לא נאפתי! כיבדתי את הוריי..... וכן "לא כיבדתי" את השבת ("כיבדתי" אותה בדרכי שלי) ושנאתי את האמונה באלוהים והדת! שלטעמי דיכאה אדם! 

אלוהים נניח אוהב הצגות ושואו ולמרות שהוא יודע כל 
הוא ישאל: "למה שנאת אותי? למה לא עבדת ליוצרך זה שנתן לך נשמה בפיך?"

(למרות שהוא יודע כל נפש, אומר לו...) קודם כל אתה לא היית קיים בשבילי אז איך בדיוק אשנא "כלום"? שנאתי את האמונה בכלום! שנאתי את האמונה שעשתה מאנשים עבדים לך! שרצחו בשמך שפגעו באחרים בציווייך שנפגעו ונעלבו בשבילך והכל לכלום, ולא רק עבד, בגלל חוקי הדת אני פוגע באנשים אחרים! ("מה יש לך נגד הדת!") לבני בשר מבשרי לא אעשה ככה! למה אתה עושה זאת לבניך? שאני אכבד אותך, את "הכלום" על חשבון בני אדם אחרים?!! על חשבון גזענות! על חשבון קסנופוביה, הומופוביה, אפליה! יהירות!!! לו היה צל של אפשרות שאתה אכן קיים, היה שמץ אמת במחשבתי, היה צל של ספק שאתה אמתי, אולי היה על מה לדבר, אבל לא היית קיים במוחי שאתה עצמך בראת והכתבת לי!!! מלבד זאת אמי העניקה לי חיים, בריאות וגידלה אותי... להבדיל ממך שעשית זאת בקלילות ללא מאמץ וקושי, היא כל חייה עבדה קשה שיהיה לי מעט נחת! אף פעם היא לא ביקשה שאסגוד לה? או שאשתעבד לה?"

ואלוהים ישיב: "למרות כל הרמזים והזדמנויות שהענקתי לך אתה לא הבנת שאני קיים???"

אני: "תשמע אתה כנראה אל אימפוטנט! אם רמזים אתה לא יודע לתת... העובדות (שאני והמדע רואים אותם לאשורן) הראו שאין אלוהים והאמונה בו גורמת לרוע בעולם, היא הזויה וטיפשית! אז למה אתה שנתת לי את כל הראיות האלו, שברא אותן כביכול, תעניש אותי? האם אתה אלוהים "שברא" אותי להיכשל גם תעניש אותי???" 

אלוהים: "כן! הייתה לך "בחירה חופשית" ובחרת ב"רע" עכשיו תשלם!"

אני: "תן את כל כספך מיד! אם לא תקבל כדור בראש! אבל רק שתדע יש לך "בחירה חופשית" או לתת את כספך או למות! האם זה "בחירה חופשית"? אתה מציב אותי במסלול מסוים, קובע את מהלך האטומים בראשי, יודע מה אחליט ואז גם מעניש אותי???"

אלוהים: "נו אל תקשה, אוף, אבל היה לך את "מסורת ישראל" מול עינך למה התכחשת אליה?"

אני: "כי לפי כל היגיון, עובדה ותבונה בסיסית המסורה לא עברה מדור לדור...

איך בדיוק רצו לשמר את המסורת ממעמד סיני עד היום ששנייה אחרי שראו את אלוהים 
עשו להם עגל מזהב והיו בטוחים שמשה בכלל מת וחגגו? איך דור אחרי קבלת התורה היא נשכחה לגמרי! זה כמובן כתוב בתורה עצמה כמובן נמצאה שוב ושוב לאחר תקופה ואז נשכחה כמעט בכלל. מזמן השופטים עד יאשיהו היא נשכחה לגמרי!

"בהוציאם את הכסף המובא בית יהוה מצא חלקיהו את ספר תורת יהוה" [דברי הימים ב פרק לד']

425 שנה!!! חצי אלף כמעט שלא ידעו מהי תורת ה' 
לפי הכתובים עצמם!
"ולא נעשה פסח כמהו בישראל מימי שמואל הנביא וכל מלכי ישראל לא עשו כפסח אשר עשה יאשיהו והכוהנים והלווים וכל יהודה וישראל הנמצא ויושבי ירושלים" [דברי הימים ב' פרק לה' פסוק יח']

לא חגגו חגים ולא ידעו דבר! למשך 425 שנה פלוס! למה שהאמין להם שזה עוד כתוב בתנ"ך עצמו?
"כי לא נעשה כפסח הזה מימי השופטים אשר שפטו את ישראל וכל ימי מלכי ישראל ומלכי יהודה [מלכים" ב פרק כג' פסוק כב']

מחזרים בתשובה מנפנפים בשקר הזה שכאילו עבר מדור לדור הידע והמסורה (שגם לו היה נכון מצריך בדיקה מעמיקה) אבל לאחר בדיקה קלה וקריאה מתוך ביקורת (לא כמו האברכים שלפני ביקורת מסכימים שהכל אמת! ומאמינים באמונה שלמה שאפילו אם תימצא טעות הרי זה בגלל "הבנתם הלקויה" ולא חלילה שגיאה בתורה הקדושה. רק אז לאחר הסכמה כזאת ואמונה בלב שלם "חוקרים בעיניים מדעיות" זאת בדיחה) התורה בעצמה מוכיחה אחרת.
"ויעשו כל הקהל השבים מן השבי סכות וישבו בסכות כי לא עשו מימי ישוע בן נון כן בני ישראל עד היום ההוא" [נחמיה ח' פסוק יז'] 
התירוצים הנפוצים: הכוונה שזה היה ספר התורה "המקורי" וחגגו "כל כך בשמחה" אז לא היה כפסח הזה! ובנו סוכות "מדהימות" אז לא היו סוכות כאלה.... וכל מיני פלפולים הזויים שכל בר-דעת דוחה. דור לדור מאות בשנים שלא עברה המסורה,

אולי ישעיהו "מצא" לו ספר והציג את "המסורת רבת השנים" ל"עם הנבחר" (האנלפבתי!) וסיפר על מעמד שכאילו היה לפני מאות שנים? ובנוסף למה בכלל שהאמין לדת שיש לה היתר לשקר מפורש!

שמותר לשקר למען החזרה בתשובה, מושגי אמת ושקר מעוותים!

אמת = לא משנה העובדות כל עוד זה מקרב לתשובה וגאולה!
שקר = לא משנה העובדות כל עוד זה מרחיק את הגאולה ומקרב את הסיטרא אחרא

וזה בנוסף לעדיות סותרות מארכיאלוגיה, ביקורת בנוסח המקרא, בלשנות, מדע הדתות ועוד. מה אני אעשה ש"בראת" אותי לא לקבל שטויות כאלה!? 

עכשיו מה הדין שלי בעולם הבא על פי הדת?

וזאת לך לדעת: את שו"ת הרדב"ז, חלק ד', סימן קפ"ז. בו נשאל הרדב"ז על דרשן אחד בבית הכנסת שדבריו נראו כאילו ריח מינות נודף מהם. ובתשובתו הסכים הרדב"ז שאלה דברי מינות, ואחר כך כתב במילים ברורות: "ולא מצאתי טעם לפוטרו מן העונש זולת מפני שהוא טועה בעיונו ותקנתו קלקלתו. ולא עדיף האי ממי שטועה באחד מעיקרי הדת מחמת עיונו הנפסד שלא נקרא בשביל זה כופר. והרי הלל היה אדם גדול וטעה באחד מעיקרי הדת שאמר אין להם משיח לישראל שכבר אכלוהו בימי חזקיהו. ומפני זה הטעות לא חשבוהו כופר ח"ו דאם לא כן איך היו אומרים שמועה משמו. והטעם מבואר כיון שאין כפירתו אלא מפני שחושב שמה שעלה בעיונו אמת ואם כן אנוס הוא ופטור." 

עד כאן דברי הרדב"ז, והמסקנה ברורה: מי שעוזב את דרך התורה מחמת מסקנותיו ההגיוניות אינו כופר, אם אני לא מקבל נחש מדבר! ים שנפתח לשניים! ספינה קטנה שהחילה את כל החיות בעולם! חוקים שגורמים לחוסר מוסריות גזענות ואפליה אז...

***אתיאיסט לא ייענש על אי אמונתו***
***עדיף (לו זה היה בחירה) לא להאמין בדלוזיות***


אתאיסט הוא אדם שאינו מאמין באל, אתאיסט אנטי תאיסט (נגד הדתות) הוא אדם שאכפת לו מאחרים.

למעוניינים להרחיב ולדון להסביר ולפרש מוזמנים להצטרף לקבוצה בפייסבוק: "חרדים ואתאיסטים דנים על ההלכה"

הכותב הוא חובב קולנוע מושבע, חוקר קולנוע וחובב חידושים טכנולוגים. סטודנט לפילוסופיה ופסיכולוגיה.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה התקבלו 25 תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
1.
אחלה מאמר
עידי אבני 14.03.14 (11:37)
2.
תהיה נוספת
דרור 14.03.14 (12:31)
3.
אהבתי!
טל 14.03.14 (12:32)
4.
מאמר לעניין, כל הכבוד!
מקסים 14.03.14 (12:33)
5.
לגבי פסח וסוכות
Israel 14.03.14 (12:39)
6.
הכשל הסטטיסטי
עמיר 14.03.14 (13:53)
7.
סיכום נאה ל"ת
בנדי 14.03.14 (16:10)
8.
עדיף לך להאמין באלוהים!
זאב קרבצ'יק 14.03.14 (16:27)
9.
עצוב שצריך לכתוב את זה.
חני 14.03.14 (17:55)
10.
ל-9 לחני
דוד דרזי 14.03.14 (18:51)
11.
אמת יש ?
אבי 15.03.14 (23:37)
12.
ל-11 אבי (אמת יש?) ?
דוד דרזי 15.03.14 (23:52)
13.
לדוד #12
אבי 17.03.14 (22:18)
14.
לאבי מ11 ומ13
יאיר שבו 18.03.14 (11:17)
15.
לכבוד דוד ויאיר
אבי 18.03.14 (19:16)
16.
לכבוד כבוד המכובדים
דוד דרזי 19.03.14 (21:44)
17.
האדם יצור חברתי
עוד מגיב אחד 08.04.14 (02:46)
18.
ל-17 "האדם יצור חברתי"
דוד דרזי 09.04.14 (21:34)
19.
קישור למאמר שכתבתי בוואלה יהדות
דוד דרזי 10.04.14 (04:00)
20.
עוד מאמר של אחד הקשקשנים...
קרן סופר 05.11.14 (23:09)
21.
ל- 20 קרן סופר
דוד דרזי 06.11.14 (19:22)
22.
לקרן סופר הלא היא אסף סנה
דוד דרזי 06.11.14 (20:13)
23.
ואאווו שווה להפיץ!
ליאת לוי 07.11.14 (15:40)
24.
עם יתוש לא מתווכחים
מאיר מטלון 03.04.18 (04:16)
25.
ל 24 "עם יתוש לא מתווכחים"
דוד דרזי 24.09.18 (01:16)