מס' צפיות - 405
דירוג ממוצע -
סליחות בירושלים
מאת: איציק גיני 22/09/11 (14:26)

בערב סתוי בחודש ספטמבר התארגנו ועלינו לירושלים, די קריר בלילה הירושלמי כמאמר השיר אוויר הרים צלול כיין. בראשיתו של חודש אלול עולים לירושלים מתפללים רבים ומגיעים לכותל המערבי, אל קהל המתפללים מגיעים גם מטיילים שבאים לחוות את החוויה והאוירה של הסליחות. חלקם מגיעים  בקבוצות מאורגנות בליויי מדריך ואחרים באופן עצמאי,בדרך זו עצמונית הגעתי עם קבוצה של 5 אנשים. בירושלים עיר הקודש ישנה רוחניות גבוהה הוד וקדושה שסופג וחש בה כל מבקר הן דתי והן חילוני. בבואנו למזרח ירושלים נכנסנו בשער יפו שנחשב לאחד השערים החשובים בחומת העיר העתיקה, החננו את רכבנו במגדל דוד (המצודה הכי גבוהה בעיר העתיקה) התחלנו בטיול רגל בחוחות העיר והגענוי לרובע היהודי סיירנו בסמטאות הציוריות של הרובע פגשנו אנשים תיירים מכל העולם נכנסנו אל הקרדו ששימש רחוב ראשי,.ישבנו לחניה קולינרית לארוחת לילה באחד מבתי הקפה במקום ,עלי לציין שרמת השרות היתה גבוהה מאוד אך מכיוון שמדובר באתר תיירות המחירים היו לא סבירים ומרקיעי שחקים.המשכנו לטייל בין הגלריות והגענו לחורבת יהודה חסיד בית כנסת שנחרב במלחמת השחרור ע"י הירדנים ושוקם בחלוף כ-60 מסמלי החורבה הם קשת הקיר הצפוני וכיפת בית הכנסת באחד מהרחבות ניצבת מנורת הזהב כפי שהיתה בבית מקדש - עבודת שחזור יפה מאוד בפינות שונות ברובע ישנם מופעים שונים של זמרי רחוב , פייטנים וחסידי ברסלב שמרקדים ומזמרים ובעיקר משמחים את עם ישראל. המשכנו וירדנו במדרגות לכיוון הכותל המעברי  בדרכנו ראינו פסלים של 2 אריות המשכנו והגענו אל המרפסת שמשמשת תצפית לכיוון הר הבית וכיפת הסלע המוזהבת. המשכנו לעבר הכניסה אל הכותל עברנו את סידורי הבטחון והגענו לרחבת הכותל המערבי, השעה היתה סמוך לחצות ואלפי מתפללים זרמו לכיוןן הכותל עדכן אותנו אסף שבקיא בתורה מצוות ובעל אופקים רחבים רבים כי שעת החצות היא 35 דקות לאחר חצות הליל. התפללנו והשתתפנו בסליחות בנוסח בבלי כשברקע נשמעים נוסחים שונים של  מניינים רבים ושונים מתפללים מכל עדות ישראל השונים קול השופר נשמע ברקע (וכידוע זה זמן למשאלות הלב). באחד מהמניינים נכח המקובל הירושלמי הרב עדס וקהל חסידיו. זכינו לחוויה מרגשת ומרוממת נפש , ראוי לציין  שהמסלול הרגלי מומלץ גם מתוך מודעות לחשיבות ההליכה צעידה כושר ובריאות בהגעה למקום מסלול ההליכה הוא ירידה ובחזרה זו עלייה בין חברי הקבוצה נכחה רחלי שכרסה בין שיניה ועמדה במסלול בגבורה אני מציין  כדי להמחיש שהמסלול מיועד לכל המשפחה.פנינה ששומרת על אורח חיים ספורטיבי עברה את המסלול בקלילות רבה והיתה תמיד ראשונה לחכות לכולם נעמה עמדה בקצב בנועם רב ואני שמתורגל בהליכה למרחקים שמחתי על הזכות שנפלה בחלקי לעלות לירושלים עיר הקודש בחודש אלול לסליחות.ויהי רצון שהקב"ה ירחם עלינו ועל כל עם ישראל ונאמר אמן.

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.