מס' צפיות - 299
דירוג ממוצע -
איך להתחיל יזמות עסקית? יניר מרציאנו
היזמות העסקית היא תוצר של חזון שהופך אט אט למציאות ברת קיימא. לא מעט יזמים מכירים את השלב הזה שבו הראש שלהם מלא ברעיונות מבריקים שיכולים להפוך לדבר הגדול הבא, אך הם אינם מצליחים לעשות את הצעד בראשון בדרך להגשמת החלום. במאמר שלפניכם נעמוד על אבני היסוד שמרכיבות את השלבים הראשונים בתהליך היזמות העסקית.
מאת: יניר מרציאנו 02/08/11 (12:36)

היזמות העסקית היא תוצר של חזון שהופך אט אט למציאות ברת קיימא. לא מעט יזמים מכירים את השלב הזה שבו הראש שלהם מלא ברעיונות מבריקים שיכולים להפוך לדבר הגדול הבא, אך הם אינם מצליחים לעשות את הצעד בראשון בדרך להגשמת החלום. במאמר שלפניכם נעמוד על אבני היסוד שמרכיבות את השלבים הראשונים בתהליך היזמות העסקית.

מובא ע"י יניר מרציאנו

 

השלב הראשון בכל תהליך יזמות באשר הוא גיבוש הקונספט שעומד בבסיס הפרוייקט. במילים אחרות, היזם חייב לדעת בדיוק מה ברצונו לקדם, מיהם קהלי היעד שלו ומהי התועלת שתצמח להם מכך. בנוסף, חשוב מאוד לתת את הדעת על המטרות והיעדים הטמונים בבסיסו של הפרוייקט. אם היזם לא מצליח להסביר לעצמו מה ברצונו להשיג בטווח הארוך - הרי שהסבירות כי יוכל להסביר את הדברים למשקיעים פוטנציאליים וללקוחותיו - שואפת לאפס.

חלק בלתי נפרד מתהליך גיבוש הקונספט הבסיסי של העסק הוא מחקר השוק המוקדם וסקירת הסביבה התחרותית. על היזם לדעת בדיוק לאיזה שוק הוא מתעתד להיכנס. האם ישנם בנמצא מיזמים המזכירים את הפרוייקט שלו ואם כן אז מהם היתרונות היחסיים שבאמצעותם מתכנן היזם לבדל את עצמו מממתחריו.

בהמשך הדרך חייב היזם להכין תוכנית עסקית מפורטת אשר במסגרתה יועלו על הכתב חלק נכבד מכל אותן התובנות אליהן הגיע בשלב הראשון. הערך המוסף של כל תוכנית עסקית נעוץ בהתייחסות הנרחבת למימד הכלכלי. על התוכנית העסקית לכלול את תחזיות הרווח של העסק לרבות אזכורם של אבני הדרך ונקודות הציון הרלוונטיות. חשיבותה של התוכנית העסקית לא תסולא בפז ועל כן אם אינכם סבורים כי תוכלו לנסח תוכנית עסקית טובה ונהירה - פנו למומחים שעוסקים בתחום.

לבסוף, החיפוש אחר מקורות המימון והמשקיעים היא אבן היסוד השלישית של כל תהליך פיתוח ראשוני. לעיתים רחוקות מצליח היזם לגייס את הסכומים להם הוא זקוק על מנת להוציא את הפרויקט מהכוח אל הפועל. בדיוק לשם כך יהיה עליו לפנות לקרנות הון-סיכון או "מלאכים" שיעזרו לו. לשם כך יהיה על היזם למפות את שורת המשקיעים הפוטנציאליים ולבחון את פורטפוליו ההשקעות שלהם על מנת להבין מי מהם יכול לסייע באמת ובתמים לפרוייקט אותו ברצונכם לקדם.

לסיכום,מוסיף יניר מרציאנו אם אתם מתכננים לצאת למסע עצמאי במסגרתו תבקשו לממש את אחד הרעיונות שעלו במוחכם הקודח - בדקו תחילה את השטח, הכינו תוכנית רצינית ומקיפה שתציג את היעדים והמטרות שתרצו להשיג ואת אסטרטגיות הפעולה שבאמצעותן תעשו כן. ואל תשכחו את מלאכת גיוס המשאבים החשובה מאין כמוה.

יניר מרציאנו הוא מומחה לשיווק, יזמות עסקית ופיתוח ארגונים

הכותב הוא יניר מרציאנו - יועץ ארגוני. מומחה לשיווק, יזמות עסקית ופיתוח ארגונים. חבר מן המניין באיפ"א (האיגוד הישראלי לפיתוח ארגוני). טל: 054-9247557, אי-מייל: yanirmar@gmail.com

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר