בדצמבר 2010 חשף שר התחבורה ישראל כץ תוכנית המכילה השקת 51 קווי אוטובוס חדשים אשר יחליפו 70 קווים אחרים.
משרד התחבורה הבטיח שעם יישום הרפורמה אשר תכלול קמפיין שיווקי נרחב ומפגשים עם וועדי שכונות ותושבים,הפעלת אתר אינטרנט מיוחד ועוד.
בינתיים כל זה לא נעשה ומשרד התחבורה שומר את תוכניותיו לעצמו.
כך למשל לא יתקיים קשר ישיר בין גבעתיים לאיזור אוניברסיטת תל-אביב (דבר הפוגע בסטודנטים רבים המתגוררים באזור רמת-גן-גבעתיים),וכן נפרם הקשר שבין מרכז תל-אביב לרמת-אביב.\
גם הרצון לעבור לקווים עירוניים הנוסעים בתוך העיר יחייב נוסעים רבים לעבור מאוטובוס אחד למשניהו ובכך להוציא יותר כסף.
משרד התחבורה טוען שהקווים יתנו שירות מהיר בזכות היעילות המשופרת ,מה שיפצה על החלפת האוטובוסים הסיטונית.
במסגרת התוכנית יונפק באיזור גוש-דן כרטיס חכם אשר יהיה משותף לכל חברות התחבורה הציבורית ויונהגו שני תעריפי נסיעה בלבד (במקום מספר תעריפים כיום)
כך למשל נסיעה באזור גוש-דן תעלה 6.2 (במקום 6 ש"ח כיום) ונסיעה מחוץ לאיזור גוש-דן תעלה 9.5 ש"ח (במקום 15.3 כיום).
שינוי נוסף הינו קיום הפרדה בין קווים ראשיים לקווים מקומיים-שכונותיים.
הקווים הראשיים אמורים לקשר בין ערי גוש-דן ,ואילו הקווים המקומיים יקשרו בין השכונות השונות.
מדובר בתוכנית כבדה ומסורבלת שאם תצלח תוכל לשמש מבוא לשיפור וייעול מערך התחבורה הציבורית.