שני פרוייקטים המעסיקים בימים אלו את משרד החינוך עלולים ליצור בעיה גדולה,ולכן רצוי ששר החינוך יסיק את המסקנות המתבקשות.
בימים אלו עסוק משרד החינוך בשני פרוייקטים שונים: ביטול אזורי הרישום לבית-ספר ,ויצירת מערכת תמריצים לבתי-הספר כדי להעלות את רמת החינוך.
1: במסגרת הפרוייקט הראשון ,בשנת הלימודים הבאה כך מקווה משרד החינוך מספר רשויות מקומיות יבטלו את אזורי הרישום ויאפשרו להורים לבחור את בית-הספר שבו ילמד ילדם.
יוזמה ברוכה זו נתקלת בהתנגדות קשה מצידו של שלמה בוחבוט אשר טוען שתוכנית זו תגדעל את הפערים בין בתי-הספר ותוביל למתיחות בין אוכלוסיות שונות.
שלושה תנאים צריכים להתקיים על-מנת שייפתחו אזורי הרישום:
א:בתי-הספר לא יחליטו מי התלמידים שילמדו בהם.
ב: ההורים יבחרו שלושה בתי-ספר לפי סדר העדיפות שלהם,ובמקרה של עודף ביקוש תיערך הגרלה בין התלמידים.
ג: ההורים לא ישלמו לבתי-הספר ועמותות.
2:במסגרת הפרוייקט השני מציע משרד החינוך לתגמל בתי-ספר על הצלחת התלמידים ,על-מנת שלמורים ולמנהלים יהיה אינטרס כלכלי בהצלחת התלמידים.
הבעיה בשיטה זו נעוצה בכך שהמורים נוטים לסייע לתלמידים בבחינות מיצ"ב ,או שמבקשים מהתלמידים בעלי הציונים הנמוכים לא לבוא לבית-הספר ביום המבחן.
בימים אלו התפרסמו בארה"ב ממצאיו של פרו"פ רונלד פרייר מהמחלקה לכלכלה באוניברסיטת "הרווארד" שלפיה מתן תמריצים למוסדות חינוך המבוססים על הישגי התלמידים אינה יעילה ולא שפרה את הישגי התלמידים.
בואו נקווה ששר החינוך קרא ממצאים אלו ויסיק את המסקנות.