מס' צפיות - 344
דירוג ממוצע -
פרסום באינטרנט-צעדים ראשונים
כולנו (כמעט) רוצים להיות כאן באינטרנט, האינטרנט יכול להפוך לכלי שיווקי מעולה ומקפצה אדירה לצמיחת העסק שלנו. אז איך מתחילים בעצם?
מאת: ppc-idoran 07/04/10 (13:06)

כולנו מודעים לכוח הגדול של האינטרנט והמשפיע על תחומי חיינו השונים,

רבות דובר ונכתב (ועוד ידובר) על הנושא החברתי הקשור בתחום הרשתות החברתיות ,וחדשות לבקרים יוצאים סקרים מסקרים שונים המגלים לנו מה הם באמת האתרים ומנועי החיפוש המובילים והנוגעים לאופי החיפוש שלנו כישראלים , הגדילו גם אלו אשר השתמשו אף בביטוי "פסיכולוגית אינטרנט"

או ,"פרופיל הגולש" וכו...

בכל אופן בראיה הפרטית שלנו כעסק , אנו מחפשים בשורה התחתונה להפוך את האינטרנט לכלי שיווקי מוכר, אנו מעוניינים להיחשף בצורה נכונה ובמקומות הנכונים על מנת שההשקעה שלנו בתחום האינטרנטי תהה השקעה נכונה המניבה לנו פירות מכירתיים.

 

על מנת ולעזור לעסקים קטנים ובינוניים (במונחים ישראלים) מובא במאמר זה חומר רקע אשר יכול לתרום רבות לכל עסק אשר מנסה לפלס דרכו ביער האינטרנט

חשוב לציין כי מאמר זה נכתב באמת מתוך ניסיון של מספר קמפיינים גדול באינטרנט ובהצלחות לא מועטות.

מניסיוננו בתחום למדנו מספר עובדות שאולי יפתיעו כמה מהקוראים .  לפעמים תוך ניפוץ מיתוסים אינטרנטיים ושחיטת פרות קדושות.

 

1-      איך מתחילים?

 

פתחנו עסק או יש לנו עסק קיים ואנו מעוניינים להשקיע ממרצנו,זמננו וכספנו(לא יעזור לרוב ניסיונות חינמיים יעלו לנו יותר ) באינטרנט , מומלץ לפעול על פי השלבים הבאים:

 

א.זיהוי הצרכים, מה באמת העסק צריך ,האם העסק זקוק למיתוג,פרסום,שניהם יחד?

ב.בידול-במה שונה העסק שלי ממתחרים אחרים הנותנים את אותם שירותים? בידול יהווה את המקפצה הראשית להצלחה.

ג.חקר שוק-במקרה זה חקר האינטרנט מה המתחרים שלנו עושים ואיך עושים

ד.תקצוב-חשוב ביותר כמה אנו יכולים להשקיע עד אשר נראה רווחים מהאינטרנט?

ה.מבחן התוצאה-נבדוק האם סוג העסק שלנו מתאים להיות מקודם ומפורסם במנועי חיפוש,רשתות חברתיות,פורטלים או אינדקסים מקצועיים?

ו.ראש פתוח-חובה , גם אם אנו חושבים שאנו יודעים הכל על האינטרנט יש תמיד מקום ללמוד .

 

 

א-זיהוי צרכים

אין מה לעשות בכדי להיות באינטרנט אנו אמורים להופיע כעסק דרך דפי אינטרנט, לרוב מומלץ להתחיל בבניית אתר. ככל שזה ישמע נדוש , אתר "נכון" ממתג את העסק ותורם לבידולו על פני המתחרים, גם אם תקציבכם דל , אל תתפשרו על אתר "זול" לא רק שאתר לא נכון , מוקפד וענייני לא יתרום לעסק אלא בפירוש גם יכול להזיק, כשאנו מדברים על "פסיכולוגיה אינטרנטית" אנו מדברים על כך, שלקוח פוטנציאלי רואה אתכם דרך האתר שלכם, כמובן שהאתר אמור לשדר ולדבר "בשפה" המובנת לתחום עיסוקכם וחשוב מכך ללקוחות הפוטנציאלים שלכם.

מיתוג-מיתוג העסק יכול להתבצע דרך כתבות תדמית אשר תופענה במקומות כמו דה-מרקר ואתרים מובילים אחרים,פייס-בוק ועוד.. מיתוג כאמור יתבצע דרך האתר וכמובן שיש את האפשרות לפנות לחברה מקצועית העוסקת בתחום. (רוב החברות המכבדות את עצמן יציעו עסקה משולבת של בניית אתר ומיתוג באינטרנט)

פרסום-פרסום בשונה מחשיפה יבוצע ב"מגרשים" הנכונים לנו , חשוב לא לשמור את כל ה"ביצים" שלנו בסל אחד , ולפזרן במספר מקומות .

המקומות ומנועי החיפוש המובילים היום מבחינת הפרסום האינטרנטי בארץ הם:

1-גוגל

2-פייס-בוק

3-אינדקסים מובילים

4-וואלה,נענע,תפוז,נטקס

5-bing

6-פורומים ופורטלים "פתוחים".

7-טוויטר

 

לחברות ועסקים בעלי תקציב גדול יחסית - גם אי מיילים "וויראלים" וסרטונים מעניינים בyou-tube

 

פרסום בגוגל עדיף שיעשה דרך דפי נחיתה ולאו דווקא דרך האתר (מסיכום תוצאות של מספר קמפיינים עולה כי הגולש נענה יותר להשאיר פרטים בדף נחיתה מתומצת וייעודי מאשר באתר מלא)

 

 

ב-בידול

 

כפי שצוין, בידול העסק שלנו מהמתחרים יהווה את קרש הקפיצה העיקרי שלנו להצלחה.

חשוב למצוא את השונה בנו (והחיובי) להעצים אותו ולתת לו מקום גדול ככל האפשר באתר שלנו ובמסע הפרסום שלנו, נושאים אשר יכולים לבדל אותנו מאחרים הם: מחיר,שירות מיוחד,מוצר מיוחד, או כולם יחד. חשוב שהטקסט הנוגע לתחום הבידול יבוצע במקצועיות ויכתב בצורה מושכת.

 

ג-חקר שוק

 

כאשר אנו חוקרים את המתחרים שלנו באינטרנט , אנו לא נעתיק אותם אלא נמלא בדיוק את אותם חללים שהם שכחו למלא, מעבר לכך העתקה ושכתוב של דבר קיים משעמם את הקורא ואת מנוע החיפוש אשר עלול לתת לאתרכם ציון "נמוך" יחסית.

 

ד-תקציב/תקצוב

 

אין מה לעשות , אנו חייבים לדעת היכן אנו עומדים, לא אחת קרה שפנו אלינו לקוחות עם תקציב נמוך ב50% מהתקציב הנחוץ לקמפיין נכון לעסק שלהם, התשובה תמיד הייתה שאסור לבזבז אפילו 100 ₪ על דבר שלא יעבוד, כך שלאחר בחינה אם הקמפיין לעסק דרש תקציב מסויים, אל לנו לנסות "קומבינות" לרוב , אולי נתחיל קמפיין ב500 ₪ במקום ב 1000 , ההבדל הוא שאת ה-500 כנראה נפסיד , ב1000 נרוויח לכל הפחות 2000 ₪.

 

תקצוב אתר- אתרים טובים בסיסיים נעים מ 6000 ₪ ועד 11,000 ₪ מעבר לכך אלו אתרים אשר מבחינת המידע , התכנות וכל השאר מושקעת בהם עבודה רבה ומחירם יכול להגיע גם לעשרות ובודדים גם למאות אלפים.

 

אתר טוב כולל, ממשק ניהול לבעל האתר, טקסט המעובד ע לידי קופי רייטר, קודים למנועי החיפוש, עומק טקסטואלי לקידום, קידום בסיסי באפיון הדפים הרלוונטים ,והחדרת מילות חיפוש נכונות במידה נכונה למען תוצאות טובות יותר במנועי החיפוש. כמו כן אכסנה וגיבוי יציבים.

 

ה-מבחן התוצאה

 

במבחן התוצאה אנו עומדים על מהות ואופי הקמפיין והחשיפה שלנו באינטרנט תוך ניסוי וטעייה או תהייה. אומר שאנו מריצים קמפיין נסיוני לשבוע ובודקים את תוצאותיו, כך משנים עד אשר מגיעים לתוצאה האפקטיבית מבחינתנו , דהיינו יחס המרה גבוהה בין השקעה לרווח.

 

ו-ראש פתוח וסיכום

 

רוב ההצלחות הגדולות באינטרנט הגיעו דרך חשיבה מקורית ושונה (פייס-בוק,יו-טיוב) לכן חשוב לנסות ,לטעות,לנסות שוב לחשוב ולנסות לגלות מה הגולש ירצה לראות באתר שלי, להישאר מעניינים, מעודכנים,יצירתיים והכי חשוב, באמת לעזור לגולש המחפש את המוצר אותו אתם מספקים, רק כך האינטרנט יהפוך באמת לכלי שיווקי יעיל, ממוקד ורווחי לעסק,

 

בהצלחה

הכותב הוא מנהל קמפיינים ומנהל שיווק בחברת ppc-idoran המתמחה cבשיווק ופרסום ברשת האינטרנט , בוגר מכללת אדיסון ארה"ב ומרצה באונבירסיטת פרלי-דיקנסון ניו-ג'רזי

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה התקבלו 3 תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
1.
מאמר לעניין-תודה
יורם 07.04.10 (20:40)
2.
אני צופה גדולות ונצורות לחברה שלכם!!
רונית החיננית 07.04.10 (22:43)
3.
רהוט וברור אבל איך משיגים את הטלפון שלכם
יעל 07.04.10 (23:33)