גם כוכבים צריכים מיתוג ברשת
בניית אתר תדמית לכוכבים/כוכבות, הפצת אזכורים ותכנים חיובים למאגרים, פורומים ורשתות חברתיות רלוונטיים, דחיקת אזכורים שליליים ברשת - לכל אלה יכול להיות תפקיד משמעותי ביצירתו של כוכב חדש, בשימור הקריירה של כוכב מצליח או בחידוש הנוכחות הציבורית של כוכבי עבר...

מיתוג נכון באינטרנט יכול להוות מנוף וזרז בקידום אישי, עסקי, פוליטי, מסחרי או אידיאולוגי, אולם יש בו גם אלמנט נוסף: מעין חזרה ל- "מדורת השבט" - למקום שבו כולם התכנסו פעם כדי לדעת על מה ידברו מחר - מקום, שבשל ריבוי הערוצים והמדיות, אולי התחלנו להאמין שהוא כבר לא קיים.

מחקרים רבים בנושאי שפה ותרבות מראים, כי לכל אחד מאיתנו יש דמויות ונרטיבים, אותם אימצנו בתקופת הילדות, ומאז, הם חקוקים במוחנו, וגם כשאנחנו נחשפים אליהם כמבוגרים, התחושות וההרגשות מפעם שבות ומציפות אותנו... זו יכולה להיות סדרת טלוויזיה, שליוותה את ילדותנו מעוטת הערוצים, ("דאלאס"? "בית קטן בערבה"? "שכונת חיים"?, רגע עם דודלי"?); אלה יכולים להיות הזמרים והזמרות שהערצנו (מייק ברנט? מייקל ג'קסון?  ירדנה ארזי? עפרה חזה? זוהר ארגוב?); זה יכול להיות הספורטאי שעשה היסטוריה כשהיינו ילדים (ביורן בורג? אבי כהן? אלי אוחנה?), או שדר הספורט שטבע מטבע לשון (יורם ארבל עם "ככה לא בונים חומה"? אבי רצון עם "מאיר, תירגע...")

הקדמה האינטרנטית, מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, האנציקלופדיה המקוונת וויקיפדיה, מאגרי מדיה וסרטונים, פורומים ובלוגים אישיים - כל אלה מאפשרים לנו, באופן מפתיע, דווקא לחזור אל העבר, לפגישה מחודשת עם גיבורי הילדות שלנו, והתרפקות על הרגעים, שבמידה רבה, עיצבו את מי שאנחנו היום - ולא רק זאת, במקרים רבים, בזכות הקדמה, אנחנו זוכים גם להמשיך ולשמור על קשר עם הדמויות מילדותנו, לעקוב אחרי מידע שמפורסם ברשת על איפה הם היום, להכיר אותם באופן יותר אישי (בבלוגים או באתרים רשמיים שלהם)...

לכל אחד יש גיבורי ילדות, ולכל אחד ואחת יש נשואי הערצה. גם למי שתקופת ילדותם היא ממש עכשיו, בעידן ריבוי הערוצים והאינטרנט, יש (אולי במפתיע) "מדורות שבט" סביבן הם מתכנסים, ושם נצרבים במוחם הדמויות והנרטיבים שלעולם ימשיכו להיות עבורם מלאי משמעות ותוכן, ויוכלו ברגע אחד, להציף אותם בגל של זיכרונות ותחושות מוכרים.

מיתוג של אישי נכון של אומנים, יוצרים, ספורטאים, אנשים ציבוריים ואפילו סרטים וסדרות, באינטרנט יכול להפוך אותם לחלק מהזיכרון הקולקטיבי של הדור הבא, ולכוכבים של ממש.

גם למי שכבר עשה את הפריצה הגדולה, והפך לכוכב, נותן האינטרנט כלים, שמאפשרים לו להישאר בתודעה, ולשמור על קשר רצוף עם קהל המעריצים, גם כאשר עורכי טלוויזיה ורדיו, חברות תקליטים, מפיקים או אמרגנים, לא מייצרים לו במות תקשורתיות אחרות - באינטרנט, המידע זורם באופן פתוח וחופשי.

הזמרת נינט טייב, שפרצה לתודעה כזוכה הראשונה של "כוכב נולד", ממשיכה לשמור על קשר עם מעריציה (חלקם עוד מימי "כוכב נולד 1") באמצעות הפורום הרשמי שלה, ולעדכן אותם בתגובותיה לפרסומים ולשמועות בנוגע לה. כך היא יכולה להציג את עמדותיה, להודות למעריצים, לעורר נושאים שהיא מעוניינת בהם, למגר שמועות ורכילויות, שנראות לה זדוניות, מרושעות או מגמתיות.

כוכב הגולף האמריקאי הנודע, טייגר וודס, אשר שערוריית הניאופים שלו התפוצצה רק לא מזמן, השתמש במדיה האינטרנטית על מנת לבקש סליחה ממשפחתו ומקהל מעריציו, וכן לבקש מהציבור להניח לו ולמשפחתו על מנת שיוכל לקבל את ההזדמנות להציל את נישואיו.

בניית אתר תדמית לכוכבים/כוכבות, הפצת אזכורים ותכנים חיובים למאגרים, פורומים ורשתות חברתיות רלוונטיים, דחיקת אזכורים שליליים ברשת  - לכל אלה יכול להיות תפקיד משמעותי ביצירתו של כוכב חדש, בשימור הקריירה של כוכב מצליח או בחידוש הנוכחות הציבורית של כוכבי עבר...

הצוות של p.e.b ידע למפות עבורכם מהם האתרים, הרשתות והמאגרים המתאימים ביותר לקידום תחום הפעילות שלכם, ולבצע עבורכם קמפיין מיתוג כולל, התואם במדויק את מי שאתם ואת קהל היעד שלכם.

הכותב הוא PEB חברה ליחסי ציבור מקצועי באינטרנט, מומחים ליחסי ציבור, המתמחים במיתוג אישי ועסקי באינטרנט.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר