סוני נמצאת בתקופה האחרונה במצב של דילמה: מצד אחד כל עיתון כלכלי כבר הספיק לדווח לפחות 20 פעם על עליית הכנסות החברה בשנה האחרונה, אך מצד שני באותם עיתונים ובאותה תדירות נמצאים גם האזכורים על הירידה הדרמטית ברווחי פירמת-הבת "סוני-אריקסון", יצרנית הטלפונים הסלולאריים השלישית (או שמא כבר הרביעית?) בגודלה בעולם.
ובכן, נראה שסוני מצאה דרך חדשה ומקורית במיוחד "להעביר" חלק מהרווחים העולים שלה לחברת-הבת המסובכת: היא פשוט מוסיפה את הלוגו של השילוב היפני-שוודי למוצרים שמביאים רווחים גדולים יותר מטלפונים סלולאריים. המסגרות הדיגיטליות של סוני, לדוגמא, זוכות לביקורות נלהבות מכל כיוון אפשרי, ומהוות מוצר מפתח בצמיחת החברה. לכן, שלשום הציגה סוני בלונדון את המסגרת הדיגיטלית הראשונה הנושאת את לוגו תשלובת SE.
המסגרת, IDP-100 (בתמונה), מציגה קישוריות BLUETOOTH להעברה מיידית של תמונות ממחשבים, מצלמות, והכי חשוב - טלפונים סלולאריים; זיכרון פנימי בנפח 128 מגה-בייט (מספיק ל-500 תמונות); חריץ הרחבה התומך בכרטיסים מסוגי SD, microSD, MS-M2 ו-MS-Duo; מסך7 אינצ` ברזולוציה של 600X480 פיקסלים (WVGA); בהירות וניגודיות גבוהות; שעון עולמי המציג שלושה אזורי זמן לפי בחירת המשתמש, שליטה באמצעות נגיעה במסגרת עצמה (החברה מצהירה בהודעתה ששלטים למסגרות הם "נחלת העבר") ועוד.
מכירת המוצר תתחיל אי-אז ברבעון האחרון של 2008 (שמתחיל עוד שלושה שבועות), במחיר שטרם פורסם. אז נכון שמוזר לראות מסגרת עם בלוטות` שלא מאפשרת שליטה ע"י הטלפון (ועוד נושאת לוגו של יצרנית טלפונים...), אך עדיין מדובר כנראה בלהיט בטוח מבית "סוני".
לבלוג של יאיר מור