מס' צפיות - 542
דירוג ממוצע -
עשרה טיפים לבלוג מקצועי עבור מיתוג אישי
לא הייתי צריך להקים את eBrand כדי לדעת עד כמה מבוקש יהיה הבלוג המקצועי לצרכי מיתוג אישי. אולם, רק אחרי שהתחלתי להעביר ייעוץ ושירותים בנושא, הבנתי שמדובר בהרבה יותר מבאזז. בלוג מקצועי הוא למעשה המנוע של תהליך בניית מיתוג אישי באינטרנט ה- Personal eBrand. בלעדיו יהיה לכם הרבה יותר קשה למתג את עצמכם באינטרנט
מאת: מאור קפלנסקי 22/08/08 (03:42)

לא הייתי צריך להקים את eBrand כדי לדעת עד כמה מבוקש יהיה הבלוג המקצועי לצרכי מיתוג אישי. אולם, רק אחרי שהתחלתי להעביר ייעוץ ושירותים בנושא, הבנתי שמדובר בהרבה יותר מבאזז. בלוג מקצועי הוא למעשה המנוע של תהליך בניית מיתוג אישי באינטרנט ה- Personal eBrand. בלעדיו יהיה לכם הרבה יותר קשה למתג את עצמכם באינטרנט

 

* ללא בלוג מקצועי יהיה לכם קשה לתפוס נוכחות במנועי החיפוש תחת שמכם ומומחיותכם

* ללא בלוג מקצועי יהיה לכם קשה לתקשר עם קהל המטרה

* ללא בלוג מקצועי יהיה לכם קשה לשתף אחרים בתכנים.

 

אז השתכנעתם שיש צורך לתפעל בלוג מקצועי למען מיתוג אישי אפקטיבי באינטרנט? גם אם השתכנעתם, זה לא מספיק.

 

תיפעול בלוג דורש מחויבות והתמדה. צריך הרבה PASSION ומוכנות להקרבה. שירותי הייעוץ שאני נותן יכולים לתת מענה ראשוני להקמה ותפעול בלוג מקצועי, אבל אני תמיד מעדיף שהלקוח ימשיך את הבלוג בעצמו, כי זה אחד העקרונות במיתוג האישי באינטרנט - לעשות בעצמך. אז עבור אלה שרוצים לעשות את זה בעצמם, 10 טיפים שיעזרו לכם בהתחלת הדרך בהשראת המאמר המצוין של דן שאובל מהבלוג הבינלאומי המצליח Personal branding אחרי ההתנעה כבר תרגישו שאתם משייטים במסלול המהיר ליצירת בלוג מנצח

 

. 1. ללמוד על בלוגינג מיתוג אישי בלוג מקצועי עולם הבלוגים (או בשם החיבה שלו: הבלוגוספירה) הוא משהו חדש. אפילו במונחים של אינטרנט. האמת שבלוגים היו קיימים כבר בתחילת שנות ה- 2000. אבל רק בשנתיים-שלוש האחרונות, בעיקר בזכות הפופולאריות של הרשתות החברתיות, הם הפכו לכלי אינטרנטי הכרחי ובסיסי (ממש כמו אתר או אימייל). מכיוון שמדובר בתחום חדשני ומתפתח, הבלוגר המקצועי המתחיל חייב להכיר אותו לפני שהוא נכנס למשחק. השאלה הכי בסיסית שאני נשאל על ידי לקוחותיי היא "אז מה ההבדל בין בלוג לאתר?". ההבדלים הם רבים, אבל באופן בסיסי מדובר במהות ולא בחזות. שימו לב לעמוד באתר ה"ניו יורק טיימס" ועכשיו כנסו לבלוג של העיתון - מצאתם את ההבדלים? אני ממליץ גם להיכנס לערך ה-ויקיפדי המקיף של "בלוג" וכך תוכלו לקבל הרבה רקע, שיעזור לכם להיכנס לעולם החדש ברגל ימין. אתם יכולים גם להיכנס לאתר ALLTOP.COM , המרכז את הבלוגים הטובים והפופולאריים בעולם. אם תאמינו - בסוף גם אתם תגיעו לרשימה.

 

2. להיות קשובים, עדכניים ועם "יד על הדופק" תכניסו לכם לראש שבלוג מקצועי הוא עיתון אינסופי שאינו מתכלה. עליכם להתייחס אליו גם כארכיון מידע וגם כספק חדשות. יצא מאמר חדש בתחום מומחיותכם? תרגמו אותו! ראיתם וידאו מעניין ב- YOUTUBE על מוצר מסוים שעלה על המדפים? הדביקו אותו! אתם יודעים מה? קולגה (ואפילו מתחרה!) שלכם פתח עסק חדש? פרגנו. אפילו אפשר לפרסם הודעות משמחות כמו אירוע חתונה של אחת מעובדות המשרד. בלוגר מקצועי טוב מתעדכן לפני כולם.

 

אבל איך עושים זאת? אין לנו מערכת עיתון מאחורינו. מה שאפשר לעשות זה להשתמש בכלים אינטרנטיים כספקי חדשות - ולא חסר כאלה. אך לא צריך יותר משניים בולטים:

 

* Google Reader - ספק וארכיב של מאמרים וחדשות מכל הרשת. וברגע שגוגל עושים את זה - זה לא יכול להיות טוב יותר

 

* Technorati - מאגד בלוגים מכל העולם ואפרט עליו בהמשך

 

מה שטוב בהם זה שבניגוד לפורטל חדשות רגיל, החיפוש, הסדר והארגון של מקורות המידע הוא הרבה יותר ממוקד וידידותי. אם תירשמו לשני השירותים האלה, תאמינו לי ששום דבר לא יפסח עליכם, זה גם יעזור לכם לשמור על התדמית האישית ברשת.

 

3. לזהות ולהשתלט על נישה אם אתם מקדמי אתרים ורוצים לפתוח בלוג בו תוכלו להפגין את מומחיותכם, אל תקראו לבלוג שלכם "בלוג קידום אתרים". לא רק שזה שם משעמם ובנאלי, הבידול שלכם בו יהיה אפסי, כי לפניכם עוד היו רבים כאלה. "בלוג קידום אתרים ברשתות חברתיות", למשל, כבר נשמע הרבה יותר טוב וגם יותר מבודל. הטריק בלקחת נישה, זה כמובן לזהות אותה ולהבין שאפשר לבסס עליה בלוג שלהם לאורך זמן. לכן, חשוב שהבלוג יהיה על נושא עדכני ואפילו טרנדי. לפני שאתם נכנסים בדקו טוב טוב אם באמת יש לכם את הכלים להפגין בו מומחיות.

 

4. השילוש הקדוש: דומיין, אחסון ומערכת תוכן תאמינו או לא, אבל החלק הטכני בבלוגינג הוא החלק הקל של הסיפור. מה שבאמת חשוב הוא התוכן, אבל הבלוגר המתחיל חייבת לדעת כמה כלים בסיסיים בשלב ההקמה. אין לכם מה לפתוח ספרי הדרכה. לפתיחת בלוג אתם צריכים שלושה דברים בסיסיים שחיוניים לכל אתר: דומיין, אחסון ומערכת תוכן. הדומיין הוא כתובת האינטרנט שלכם, אותה יקלידו גולשים בדפדפן כדי להגיע אליכם. אני ממליץ מאוד לקנות דומיין שם מלא בסגנון www.yourname.co.il, או עם סיומת COM שתעלה לכם 6 דולר לשנה ב- GoDaddy. דומיין שם מלא תמיד טוב שיהיה - אפילו עוד לפני שיש לכם נוכחות אינטרנטית. בעתיד הלא-רחוק לכל אחד מאיתנו יהיה דומיין (כמו פלאפון), ולכן רצוי מאוד לשמור אותו אצלנו לטובת ניהול התדמית העתידית ברשת. אחרי שקנינו דומיין שם מלא, יש לאחסן את הבלוג על שרת. השרת חייב לתמוך ב PHP בגרסה 4.3 ומעלה וב- MySQL בגרסה 4.0 ומעלה. ניתן לאחסן את האתר חינם בתור השרתים של מערכת הבלוגים Wordpress. במקרה כזה, כתובת הבלוג שלכם תיראה כך: wordpress.yourname.com החיסרון באחסון על שרת חינמי משותף הוא קודם הגבלת הזיכרון ל- 1G, אבל יותר מכל הוא חוסר הבידול. המיתוג האישי באינטרנט דורש בידול, ולכן מומלץ לפתוח את הבלוג על דומיין משלכם בשרת עצמאי - ממש כמו כל אתר רגיל.

 

5) לבחור לוגו ותבנית עיצוב יש למעלה מ- 20 תבניות מתורגמות ב- WORDPRESS. זהו אינו מבחר גדול מדי, אך גם מתוך 20 קשה לבחור אחת שתשמש לבלוג שלכם. אם יש לכם לוגו ,אני ממליץ לבחור תבניות עם מקום לתמונה ב- HEADER החלק העליון של הבלוג. לאחר בחירת התבנית מומלץ להכניס אליה טקסט כדי לראות אם הוא "מתיישב" עליה כמו שצריך. צבעי התבנית רצוי שישתלבו עם הזהות המותגית שלך או של העסק אותו אתה מייצג. לודגמא: אם הלוגו שלכם הוא בצבעי אדום-לבן, רצוי שגם התבנית תהיה בצבעים אלה. אם אין לכם לוגו, אל תמהרו למעצב גרפי. מדובר בסה"כ בלוגו לצרכי מיתוג אישי. לכשיהיה לכם עסק, תוכלו להחליף בבלוג את הלוגו לצרכי מיתוג אישי. את חמשת הטיפים הבאים תוכלו לקרוא אם תכתבו בגוגל "מיתוג אישי" ותלחצו על כפתור "יותר מזל משכל"

הכותב הוא מאור קפלנסקי- עיתונאי לשעבר, מקדם אתרים ומומחה למיתוג אינטרנטי איש וניהול תדמית ברשת

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר