מס' צפיות - 714
דירוג ממוצע -
כנס מתנדבי שי"ל
בשבוע שעבר (יום שלישי 11.07.2023) התקיים הכנס השנתי למתנדבי שי"ל בבית חיל האוויר בהרצליה. השתתפו בכנס כ-250 מתנדבים מכל חלקי הארץ.
מאת: מאיר חוטקובסקי 17/07/23 (21:03)

געגועים ותודה

בכנס הוצגו נתונים של שנת 2022, שנה שבה נפתחו כ-14 תחנות שיל חדשות כמו: אזור, דרום השרון, כוכב יאיר-צור יגאל ועוד. בשנה זו נוספו לשירות 192 מתנדבים חדשים והיום הארגון כולל 1247 נשים וגברים שרובם ככולם הם גמלאים מומחים בתחום נושאי הייעוץ הניתנים לפונים.

סה"כ הפניות לשי"ל בשנת 2022 היו 135,947 כאשר 107,382 פניות היו ישירות בתחנות שי"ל, ושאר הפניות באמצעות המוקד, הפייסבוק ואתר כל זכות.

האירוע אורגן למופת על ידי מנהלת שי"ל ארצית, אסתי סיני, כהוקרה בסיוע מינהל שירותים אישיים וחברתיים של משרד הרווחה והביטחון החברתי. בדברי פתיחתה בכנס אמרה סיני: "התכנסנו כי התגעגענו. אנו מודים לכם מתנדבי ומנהלי שי"ל ומוקירים אתכם על עבודתכם/התנדבותכם בשגרה בכלל ובחירום בפרט. ישר כוח".

הפעילות של שי"ל

שי"ל הוא שירות ייעוץ לאזרח הפועל בישראל כבר למעלה מ-40 שנה. מטרת השירות היא לספק ייעוץ, הכוונה וסיוע לאזרחים בנושאים שונים, כגון: זכויות סוציאליות, משפט, בריאות, חינוך ועוד. השירות ניתן ללא תשלום, והוא פתוח לכלל האזרחים, ללא הבדל דת, גזע או מין. השירות ניתן על ידי צוות של יועצים מתנדבים מקצועיים בתחומם, אשר מעניקים ייעוץ אישי ודיסקרטי לפונים. השירות מספק מענה לצרכי האזרחים בנושאים חשובים רבים, ומסייע להם להתמודד עם אתגרים מורכבים. השירות ניתן ללא תשלום, והוא פתוח לכלל האזרחים, ללא הבדל דת, גזע או מין.

אחוזי הצלחה גבוהים

מנהלת שי"ל תחנת כפר סבא, מאיה ויינברגר, אחת הוותיקות והגדולות מבין תחנות השירות, הביאה לבקשת כותב שורות אלו מספר דוגמאות לפעילות תחנת שי"ל כפר סבא בשנה האחרונה:

פונה פנה לשי"ל בבקשה לסיוע בהגשת בקשה למיצוי זכויותי בביטוח הלאומי. המתנדבת של שי"ל סייעה לפונה למלא את הטופס הנכון, והיא גם ליוותה אותו במהלך התהליך.

פונה פנה לשי"ל בבקשה לסיוע בהליכים משפטיים. המתנדב של שי"ל סיפק לפונה מידע על זכויותיו, סייע לו בהכנת כתב תביעה קטנה וגם ליווה אותו במהלך ההליכים ובסופם זכה הפונה לקבל את יומו.

פונה פנה לשי"ל בבקשה לסיוע בהחזרת מוצר לבית עסק. המתנדב של שי"ל צייד את הפונה בלשון החוק שגם נשלחה לבית העסק והמחלוקת נפתרה.

פונה פנתה לשי"ל בבקשה לסייע לה בהפרשת חלקו של המעסיק שלה בקרן הפנסיה. המתנדב פנה למעסיק והסביר לו כיצד עליו לנהוג על פי דין, דבר ששכנע את המעסיק להתיישר עם החוק.

אומרת ויינברגר: "אלו רק מספר דוגמאות קטנות מהפעילות המבורכת של שי"ל. השירות מספק מענה למגוון רחב של פניות, והוא מספק לאזרחים את הכלים הדרושים להם כדי להתמודד עם אתגרים מורכבים. שי"ל הוא שירות חשוב ביותר לחברה הישראלית, והוא מספק תרומה משמעותית לאזרחים".

מספר המתנדבים בתחנת כפר סבא קרוב ל-40 והוא מקיף יועצים במגוון מקצועות כמו: דיני עבודה, ביטוח לאומי, צרכנות, תרבות הדיור, ביטוח, הוצאה לפועל ועוד. בשנת 2022  קלטה שי"ל כפ"ס כ-6000 פניות שהן כ-500 פניות בחודש. מעל 95% מהפניות נסגרו לשביעות רצון הפונים.

מוסיפה ויינברגר: "השירות שלנו לפונים הוא אישי, עם אחוזי הצלחה מאד גבוהים. יעידו על כך מכתבי התודה וההוקרה שאני מקבלת על פעילותם של המתנדבים".

הכותב הוא חבר באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית ומועצת העיתונות.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר