מס' צפיות - 579
דירוג ממוצע -
בריטניקה לבלוגר (או: זה לא כל-כך נעים לראות גן סגור)
מאת: שגיא נאור 05/05/08 (00:54)

כשקראתי, לפני כשבועיים, שאינציקלופדיה בריטניקה (כן, יש עדיין דבר כזה... ואפילו און-ליין), שחוגגת תיכף את חגיגות ה-250 להיווסדה, אבל מקבלת בראש מאנציקלופדיות חינמיות כמו וויקיפדיה (לפי Comscore, יחס התעבורה עומד על 184:1 לטובת וויקיפדיה, למשל), תאפשר לגולשים יוצרים - בלוגרים, כותבים ואחרים - להשתמש בגרסת האון-ליין של האינציקלופדיה חינם (במקור, מחיר החשבון 70$ לשנה. גרסת האוף-ליין, 32 כרכים, עולה 1400$), הייתי, כמובן, סקפטי.

 

לטענת בריטניקה, רישום קצר כאן, כולל לינק לבלוג או ליצירה הפרטית, יוביל אותי לחשבון חינמי, שיאפשר לי לא רק לברר לעצמי ערכים באינציקלופדיה אלא גם לתת לינקים מהבלוג לאינציקלופדיה לטובת קוראיי הנאמנים. נשמע יותר מדי טוב, ואפילו חדשתי בפרומושן לא הגון שיגרום למיליוני בלוגרים לגלוש לאתר של בריטניקה, לתת את הפרטים שלהם ולקבל מידע פרסומי מהאינציקלופדיה ותו לא.

 

אבל הפלא ופלא - בסוף השבוע נחת אצלי האי-מייל המיוחל, ובו בישר לי ג'יי.סי. מילר, בשם אינציקלופדיה בריטניקה, שכ"web publisher" זכיתי בחשבון חינמי לבריטניקה און-ליין לשנה. לטעמי, זהו מהלך נבון ומתקדם מצד האינציקלופדיה הוותיקה, מהלך שיכול להוסיף לה הרבה קרדיט וגם חשיפה בהמשך.

 


הקליקו על התמונה לצפות בה בגודל טבעי.

 

מעניין אם אתרים אחרים בתשלום, הסגורים היום למשתמשים, יעקבו אחרי בריטניקה ויפתחו את שעריהם לבלוגרים, כדי שיוכלו להפנות את קוראיהם אליהם: אתרי חדשות, כמו The Marker או גלובס, שהארכיונים שלהם הם בתשלום, ולפיכך אינני יכול ללנקק לרשימות או כתבות שהתפרסמו שם בעבר; אתרי תמונות, שאינן מאפשרים לי להשתמש בתמונות שלהם ללא תשלום, ולכן מוותרים עליי; אפילו אתרים של חברות תקליטים או סרטים, שיוכלו להפיץ את הכותרים החדשים שלהם באתרים "סגורים" לבלוגרים ומבקרים אחרים בלבד, כולל היכולת לתת לינק לשיר זה או אחר או סצנה כזו או אחרת.

 

מרגע שכל אלה, ואחרים, יפסיקו להיות גן סגור ויאפשרו שביל גישה, גם אם מנוטר ומוגבל, לתכנים שלהם, החשיפה שיקבלו מובטחת להיות גדולה בכמה סדרי גודל. אני, שמעולם לא שילמתי על תוכן ב-The Marker או גלובס, שמוותר על השימוש בתוכן בתשלום (במיוחד לאור ריבוי התוכן החינמי באינטרנט), שלא נחשף לתוכן של חברות תקליטים או סרטים באמצעים אחרים (לא שומע רדיו, לא רואה פרסומות), יהיה הראשון לברך על כך.

 

ועד אז, הידעתם שהיום, לפני שבעים וחמש שנה בדיוק, נולד "האיש שעובד הכי קשה בתעשיית הבידור", מר ג'יימס "סקס מאשין" בראון?!

 

פורסם בבלוג של שגיא נאור

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר