מס' צפיות - 2002
דירוג ממוצע -
למה חשוב לבנות חנות וירטואלית בהתאמה לקהל היעד?
מאת: דורון פוגל 19/01/20 (16:25)

לפני שתקימו חנות וירטואלית כדאי שתכירו את הלקוחות העתידיים שלכם.

 

מכירה של סחורה באינטרנט היא אמנם לא דבר חדש, אבל בישראל היא תפסה תאוצה משמעותית בשנתיים האחרונות. עסקים וותיקים וחדשים כאחד, כבר הבינו את הפוטנציאל של בניית חנות וירטואלית, בה ניתן יהיה להעניק שירות ללקוחות רבים יותר, במקום להסתפק בקהל מקומי מצומצם. למרות הפופולריות הרבה של החנויות האינטרנטיות, חשוב שכבעלי עסק השוקלים להוסיף אופציה של שופינג און ליין לאתר שלכם – תדעו לפעול בזהירות, שלב אחר שלב ולהתחיל במחקר מעמיק באשר למאפייני קהל הגולשים, שעתידים להפוך ללקוחות משלמים בהמשך הדרך.

למה חשוב להכיר את קהל הלקוחות של העסק שלכם?

רכישות מקוונות יכולות להתאים לאנשים שונים בתכלית זה מזה, לראייה ניתן לבדוק את המכנה המשותף בין לקוחות של חנות אינטרנטית מסוימת בתחום החשמל, למשל – ולמצוא טווח רחב של גילאים ומאפיינים אחרים. עם זאת, ישנם ענפים מסוימים במשק אשר פונים מלכתחילה לנישה ספציפית של צרכנים, כדוגמת עסקים בתחום אופנת הנוער, עסקים לממכר מוצרי אמנות וכמוהם עוד חנויות שונות שקהל היעד שלהן מאוד "מאופיין".

 

 

התפקיד שלכם כבעלי עסק, הוא לבדוק האם ישנו מכנה משותף מסוים בין הקונים שלכם, אשר כדאי להשתמש בו בשלב הבניה והעיצוב של החנות המקוונת. "שפה" ייחודית, עיצוב גרפי, טקסטים ואפילו הפונטים של האתר – כל אלה ואחרים הם חלק מהמסר שהעסק שלכם אמור להעביר החוצה אל הגולשים. עסקים שמבינים מיהם האנשים שנוהגים לקבל מהם שירות, מצליחים להניע יותר לפעולה את הלקוחות הקיימים ולחשוף בצורה אפקטיבית יותר את העסק – אל לקוחות פוטנציאליים חדשים.

האם ישנם עסקים שמוטב שלא יקימו חנות מקוונת?

חברת אמזון הייתה מהראשונות להציע מכירת ספרים באמצעות הרשת, עניין שלפני שנים רבות נחשב לחדשני ופורץ דרך. כיום קיימות אלפי חנויות אינטרנט לממכר ספרים, כולל בישראל. זוהי דוגמה טובה לכך שגם מוצרים שנראים כלא מתאימים לשיווק און ליין, עשויים בסופו של דבר להפוך ללהיט ברשת ולהימכר היטב באמצעותה, לפעמים אף יותר מאשר בחנויות הפיזיות.

 

מהותו של עסק והרעיון התמציתי שעבורו הוא מוקם, צריכים לבוא לידי ביטוי בעיצוב האתר, בתוכן שלו ובחוויית המשתמש שהוא מעניק לגולשים שלו. במידה וכל הנושאים הללו מטופלים היטב בעזרת חברה מקצועית לבניית אתרים המתמחה בהקמת חנויות וירטואליות, יש להניח שגם הענפים הנישתיים ביותר במשק – יוכלו להצליח במכירות מקוונות.

הכר את המתחרים שלך – מדוע זה חשוב?

יצירת נוכחות דיגיטלית בעלת דומיננטיות, משמע הבאת העסק להובלה בקרב ה"שחקנים" האחרים באותו הענף, היא המשימה החשובה ביותר של בוני אתרים ומקדמים ברשת. היכולת לעשות זאת בצורה האופטימלית, מתחילה מהיכרות טובה עם שאר ה"שחקנים", עד לרמת הבקיאות בנראות ובתוכן של אתרי האינטרנט שלהם. זוהי הדרך הטובה ביותר לייצר אתר שמדבר ישירות אל קהל היעד, אך עם זאת שומר על נבדלות של ממש שהופך את חווית הגלישה לייחודית, מרעננת ומזמינה.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר