השם הכוללני "מיסה קריאולה" מחביא בתוכו אלמנטים מוסיקליים שרחוקים לנו מהאוזן הציבורית ביום יום.
התזמורת הקומפקטית של הקאמרית הישראלית הביאה את התוכנית הזו בסימן יום העצמאות של ארגנטינה וכך תחת האדרת הרחבה והצבעונית של יבשת רווית תרבויות ועמים אנו מקבלים בכפיפה אחת מוסיקה דתית המתובלת בצלילי הריקוד הסקסי ,הטנגו. הבמה מכילה את כלי המיתר :כנורות,צ'לו וקונטרבסים ועוד כלי כמעט ולא ידוע במחוזותינו. הוא קטן, מרובע ובצדדיו כפתורים, הכלאה בין אקורדיון והרמוניקה.
המצנחת ג'זל בן דור שהיא בעצמה תופעה בין המנצחים, שולטת גם על מקהלת "זמרי קולגיום" וכן על מי שמצטרף לחגיגה: הסופרן מורן אבולוף ויונית שקד גולן - אלט. וכן על אמן גבה קומה חואנחו מוסליני מארגנטינה עם הכלי הבנדוניאון שבלעדיו
לא רוקדים טנגו. ולקינוח זוג רקדני הטנגו המתואמים כאילו חוברו יחדיו : כריס ולילך דוארטה אף הם מארגנטינה.
הקהל האשקלוני שיוצאי הארצות דוברות הספרדית והפורטוגזית מהווה נתח נכבד בעיר, הרגיש עצמו על גג העולם.
התוכנית החלה עם גלוריה וקרדו של מרטין פלמיירי "מיסה בסגנון בואנוס איירס -מיסה טנגו", השילוב הכמעט הזוי בין
מיסות לרקויאם של הנצרות והמוסיקה העממית של שבטי המאיה, כשמסת ענק של המוני העם יוצאים לרחובות בעת
הטקסים ועל כתפיהם פסלי ישו והמדונה. בחלק היותר דתי הסולנית מורון התמזגה בצורה מושלמת עם המקהלה והתזמורת.
זו היתה גם הזדמנות להכיר את המלחינים המפורסמים של היבשת, אריאל רמירז, אסטור פיאצולה וקרלוס גרדל.
ברוב החלקים האלה השמיעה הזמרת יונית שקד-גולן את עושר מינעד קולה המתאים לביצוע השירים המיוחסים
ל"מאמות הגדולות" :מרסדס סוסה וסזריה אבורה. יחד עם זאת כוכב הערב היה בלי ספק נגן הבנדוניאון.
את מגע העממיות קבלנו דרך "אנסמבל לטינו אמריקאנו" של נתן פורמנסקי, שהעביר אותנו כאילו היינו בסצנת רחוב שם מדי פעם אנו פוגשים בזמרים עטויים באפודות צבעוניות מכים בכלים אוטונטיים כתופים וחלילי רועים.
זוג רקדני הטנגו הפציעו כל פעם מאחורי הקלעים בשילוב התנועות המתואמות וכך יכולנו להתרשם מה עושה מוסיקה
לגוף הנשי והגברי. היה נראה כי הערב לא יגיע לסיומו כי למנצחת היה חבל לרדת מהפודיום, וכך עם חוש ההומור שלה
פינקה את הקהל בעוד ועוד קטעי טנגו מתוזמרים.
יש לערבים כאלה עם מוסיקה כזאת דחף לקום ולצרף למחיאות הכפיים אולי גם ריקוד טנגו סוער.