מס' צפיות - 5582
דירוג ממוצע -
השפעת הקידום על חנויות מסחר באינטרנט
מאת: עידן בן אור 08/09/15 (09:57)

שלום חברים,

אחת הנקודות הכאובות ביותר לבעל אתר ובמיוחד לבעל חנות היא העובדה שפשוט לא מגיעים גולשים וקונים.

מתסכל אף יותר שאין אנו מבינים את הסיבה לכך שהגולשים לא מגיעים, הרי האתר נראה טוב, יש תמונות ומחירים ובעצם, מה חסר?

במאמר זה אכתוב על שלוש נקודות חשובות שיש לתת עליהם את הדגש בקידום של חנויות מסחר ומהי המחשבה שעומדת מאחורי כל פעולה.

קצת רקע

גוגל חרט על דגלו את "הרוונטיות" כנושא המרכזי אליו הוא מחוייב, כלומר על פי תפיסתם של גוגל לא ניתן "לקנות" את המקומות הראשונים במנועי החיפוש אלא חובה על האתר שלנו להיות רלוונטי וראוי למקומות הראשונים.\

עד פה נראה הגיוני ופשוט, אך ישנה שאלה, גוגל הוא רובוט, וככזה הוא קובע את הדירוכים על פי פרמטרים יבשים ולא על פי עין אנושית שעוברת על החומר ומדרגת.

אם כך, האתגר שלנו הוא להבין כיצד בגוגל מדרגים אתרים ומהם הפרמטרים להם הם נותנים חשיבות מרכזית.

הביטויים בהם מתמקדים

חלק מרכזי במשיכת תנועה אורגנית ממנועי החיפוש לאתר שלכם הוא מציאת הביטויים הרלוונטים אותם מחפשים הגולשים כשהם רוצים לקנות או למצוא מידע בתחום העיסוק שלכם.

לדוגמא - חנות בתחום החיות צריכה לוודא כי המוצרים מכילים את הביטויים בתחום החיות על כל רבדיה.

תוכן רלוונטי

עלינו לוודא כי התוכן שאנו מכניסים באתר עונה לגולש על כל השאלות שיכולות לעולות לו.

אם התחלנו עם דוגמא בתחום החיות אמשיך איתה.

כאשר גולש מחפש בגוגל את הביטוי "כלב" הוא יכול להתכוון למספר דברים:

- תמונות של כלב

- מידע על כלבים (מחלות, טיפולים, מחירים וכו')

- אימוץ כלב

- קניית כלב

על האתר שלכם להכיל את כל המידע על מנת לאפשר לגולש לקבל תשובות מכם ללא כל צורך לבקר אצל אתרי המתחרים שלכם .

עליכם לוודא כי ישנו אזור מאמרים בו תכתבו על נושאים אינפורמטיביים, אזור שאלות ותשובות המאפשר לגולשים להתעניין ולתקשר אתכם בדרך קלה, עמודי מכירה הכוללים תיאור מפורט, מחירים ותמונות ואזור צור קשר ברור על מנת שהלקוח ידע שיש על מי לסמוך במקרה של תקלה.

תיאורים ייחודיים

בנינו, אנחנו יודעים שאת רוב תיאורי המוצרים אנו מעתיקים מאתר היצרן או מהתיאור שהוא סיפק לנו כשקיבלנו ממנו את המוצרים.

ואנו לא היחידים, יותר מ80% מהחנויות באינרטנט עושות בדיוק את אותה הפעולה כמונו.

המצב שנוצר הוא שלא ניתן בעצם לבדל את עצמנו משום אתר אחר היות והתוכן הוא אותו התוכן.

ההמלצה שלי לסיום מאמר זה היא להקפיד ולכתוב תיאורים איכותיים לכל מוצר שיש לכם באתר על מנת לספק ערך אמיתי לגולש ולא רק "העתק הדבק" ממה שקיבלתם מהיבואן / יצרן

הכותב הוא עידן בן אור - מקדם אתרים משנת 2006 עם התמחות מיוחדת בהפקת ערך לחנויות מסחר ועסקים קטנים ובינוניים. אוהב את העבודה ונהנה מהתחום

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה התקבלו 2 תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
1.
brizb ל"ת
brizb 11.03.16 (05:39)
2.
מאמר מדהים
שגב 23.12.18 (06:38)