מס' צפיות - 798
דירוג ממוצע -
המחזמר שיקגו / בית צבי
מאת: איציק גיני 05/03/12 (16:06)

המחזמר עטור הפרסים "שיקגו" מאת פרד אב ובוב פוסי, מוסיקה נהדרת של ג'ון קנדר ונוסח עברי מצויין של אהוד מנור.

המחזמר "שיקגו" מבוסס על מחזה שנכתב ב-1926 ע"י כתבת ה"שיקגו הראלד טריביון" מורין דאלאס ווטקינס. העיבוד למחזמר עלה בברודווי ב-1975 בכיכובה של צ`יטה ריברה.

שיקגו אחד ממחזות הזמר האהובים שמשלב מחזה נהדר מוסיקה נפלאה של ג'אז בלוז, וריקודים נפלאים.  

 

שיקגו זכה לעיבודים קולנועים.

בשנת 1942 בסרט בשם "רוקסי הארט" בכיכובה של ג'נג'ר רוג'רס.

בשנת 2002 בסרט  "שיקגו"   בכיכובם של רנה זלווגר, קתרין זיטה-ג`ונס וריצ`רד גיר, וגרף שישה פסלוני אוסקר כולל הסרט הזר הטוב ביותר  

 

עלילת המחזמר שיקגו מתרחשת בשנות העשרים של המאה הקודמת, לצד שגשוג כלכלי תרבותי מוסיקלי, גאז' בלוז,הפשע ברחובות גואה, אלימות ורציחות העיר זכתה למוניטין של עיר של פשע.

העלילה עוסקת בשתי אסירות האחת ולמה קלי, כוכבת הבידור הנודעת של שיקגו בשנות העשרים , שנאסרת לאחר שרצחה את בעלה ואחותה הבוגדניים. ורוקסי הארט , מעריצתה התמימה של ולמה קלי השואפת להיות כוכבת בזכות עצמה, והרוצחת, בהתקף זעם, את מאהבה שרימה אותה לחשוב שיהפוך אותה לכוכבת על.

שתי האסירות נפגשות בבית הכלא "קוק-קאונטי" אותו מנהלת מאמא מורטון, אשר עוזרת לנאשמות רבות (בעזרת טובות הנאה, כשמשפט המפתח שלה הוא "when you're good to mama, mama's good to you").

באותה העת העונש על עבירת הרצח הוא מוות,וכדי להיחלץ מהעונש הכבד הן צריכות להסתייע בעורך דין כדי שישכנע ויבדר את חבר המושבעים. בילי פלי הוא עורך דין  פליליסט ממולח ומפולפל עתיר נסיון שמעולם לא כשל בבתי המשפט, הוא מייצג את ולמה ואת רוקסי בשכר טרחה של 5,000 דולר. את התיווך בין האסירות לבילי פלין עושה מנהלת הכלא מאמא מורטון שגוזרת דמי תיווך. בילי פלין הופך את בית המשפט לאירוע בידורי פרטי שלו.

בילי פלין יוצר לכל אחת מהן תדמית חדשה, מעניינת מבחינה ציבורית, לבסוף שתי האסירות זוכות במשפטן, הן מעלות מופע משותף וזוכות להצלחה בימתית.   

 

התזמורת הפליאהה בנגינתה ועל כן תודה לכל חבריה.  ניצוח וקלרינט ליאור ורנן, פסנתר מיכל סולומון, תופים דור בירן,טובה/בס נועם נחמיה, חצוצרה ארז יוני, כינור עידן דגש.  

 

השירים היפים הנכללים במחזמר שיקגו:

overture/and all that jazz- ולמה קלי והתזמורת

funny honey- רוקסי הארט

when you're good to mama- מאמא מורטון

cell block tango  - ולמה קלי והאסירות               

 all i care about- בילי פלין

we both reached for the gun- בילי פלין, רוקסי הארט, מרי סאנשיין והכתבים

roxie- רוקסי הארט

i can't do it alone- ולמה קלי

mister cellophane- איימוס הארט

razzle dazzle- בילי פלין והתזמורת

nowadays- רוקסי הארט

nowadays / hot honey rag-רוקסי הארט וולמה קלי

 and all that jazz (reprise)- ולמה קלי והתזמורת

 exit music- אינסטרומנטלי  

 

דניאל אפרת הבמאי הצליח לבחור קאסט משובח ומוצלח, והפיק משחק מרשים מקצועי ומושקע שהוא חוויה לעין ולאוזן.  

 

עוז מורג כוריאוגרף שמוכר לקהל מחזות זמר מעבודותיו הקודמות, יצר  כוריאוגרפיה טובה, הוא ריכז רקדנים מוכשרים, מדהימים שניתן לחוש את אהבתם ויכולתם בתחום הריקוד, שחר פרץ, עומר זמרי, תדהר יששכרף אדם כהן ויתר חברי הקאסט שהפכו את ערב למהנה ביותר.  

 

תלבושות יובל כספין / עבודת נאה שהתאימה לדמויות ולאוירת המחזמר.  

 

עיצוב תפאורה /  מאיה פלג עבודתה נותנת ביטוי יפה לעלילת המחזמר.  

 

עיצוב תאורה / יניב ליברמן  עבודה מוצלחת מאוד הניתבה את העיניים לאוירה המיוחדת.  

 

ולמה קלי / יפעת כהן הצטיינה בריקוד משחק ויכולת קולית משובחת.  

 

רוקסי הארט / נוי הלפרין משחקה אמין משכנע שירתה ויכולת הריקוד טובה.  

 

 איימוס הארט / עידן שמי יכולת משחק משובחת ושירה נפלאה.זכה לתשואות אדירות מהקהל.  

 

סרג'נט פוארטי / תדהר יששכר עשה עבודה מצויינת במשחק ובריקוד  

 

מאמא מורטון הסוהרת הראשית / שיר זלינגר יצרה דמות מצויינת שמופקדת על האסירות, משחקה טוב מאוד.  

 

בילי פלין / בר פלד עיצב את הדמות בדייקנות רבה, הופעתו מרשימה  על הבמה.  

 

מרי סאנשיין / רביב מדר בנה דמות רואיה הוא עוטה בגדי אשה ועושה זאת באופן מושלם, באיפור לבוש תנועות יכולתו המקצועית טובה מאוד.  

 

המחזמר שיקגו משקף באופן סאטירי את עולמם של כוכבי השואוביז. ואת יכולתם ותפקידם של עורכי הדין.  

 

המחזמר שיקגו מהנה ומומלץ מאוד.

 

 

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר