מס' צפיות - 2097
דירוג ממוצע -
פרסומות עם טעם רע
מלאך המוות של יופלה, יטבתה מפקירים פצועים בשטח, העז של yellow קילקלה את הטיול ואייס טי בוערת באש. ביקורת פרסומות מאת רינה - עד כמה נמוך אפשר לרדת?
מאת: רינה 31/05/08 (20:18)

מאז שניתקתי את קשרי השנאה/אהבה עם הוט, העוללית ואני רואות טלוויזיה רק ביום שישי בערב ובסה"כ שתי תוכניות "אחד נגד מאה" ו"צחוק מעבודה" שמשודרות בערוץ 2 משעה תשע בערב. לתוך התוכניות האלה מתפרצות פרסומות, בדרך כלל אני קמה להכין קפה/סנדוויצ`ים/עוגיות, או לחתוך אבטיח וכאלה בזמן הפרסומות, אבל הצלחתי לראות כמה מהן ונשארתי עם תחושה של טעם רע ושאלה עד כמה נמוך אפשר לרדת?

 

יופלה - המוות לוקח אליו

 

סרטון קצר שבו מלאך המוות נוקש בדלת, חתיך צעיר פותח את הדלת, רואה את מלאך המוות ונמלט ממנו לכל מיני מקומות ששם המוות יכול לקבל קורבנות נוספים, התירוץ של החתיך לבריחה מהמוות שהוא לא הספיק לטעום את כל ארבעים ושמונה הטעמים של היופלה ועד שהוא יגמור לטעום, שהמוות יחכה, וכאילו, מה המסקנה שהצופים צריכים להסיק, האם המסקנה היא שברגע שהחתיך יגמור לטעום את כל הטעמים, אז הוא ילך עם מר מוות? כי זה מה שעלה לי בראש למראה הפרסומת.

 

 

אני מוצאת בפרסומת הזאת המון טעם רע גם של תנובה שנתנה את האישור וגם של משרד הפרסום שהגה את הרעיון המבריק, כי במדינה כמו שלנו שבה המוות לוקח כל יום חיים צעירים בכל מיני מצבים, צבא - תאונות נשק, פגיעה של אוייב, מלחמה, תאונות דרכים, סמים, קטטות במועדונים, דקירות סכין בגלל חניה וכאלה, המוות הוא אורח קבוע מאוד, במיוחד אצל צעירים.

 

אני כבר לא מדברת על המשפחות השכולות שהילדים שלהם לא הספיקו לטעום את כל ארבעים ושמונה הטעמים של היופלה וכבר אינם ועל מה שעושה להם פרסומת כזאת. הפרסומת הזאת מעוררת בי קונוטציות כל-כך שליליות עד שאני בטוחה שאני לא אספיק לטעום את כל הארבעים ושמונה טעמים כי אני יותר לא קונה יופלה, אני בטוחה שיש עוד רבים שעושים כמוני.

 

יוטבתה - מפקירים פצועים בשטח

 

בהתחילה חשבתי שזאת פרסומת לאיזה חברה שמשווקת נייד, בגלל שכאשר הנייד של החייל צלצל המפקד שאג עליו "מה זה?" והחייל ענה זה "הבולרו" ואז הבנתי כשהמפקד פקד על החייל לשכב על אלונקה בתרגיל שקבוצת החיילים עשתה בנגב, שזאת פרסומת למשהו אחר, המשהו אחר הסתבר לי כשהמפקד הטמבל התחיל לגרות את צמאונם של החיילים בתאורים של מה שמחכה להם ביוטבתה, "חלב קר", "שוקו", "מוקה" ואז הוא הודיע להם "משמאלכם יוטבתה, חופשיים" החיילים זורקים את האלונקה עם מיכאל עליה, מפקירים אותו בשטח ומתחילים לרוץ לכיוון יוטבתה כשמיכאל על האלונקה, קשור מנסה להשתחרר.

 

 

שוב, הפקרת פצועים בשטח זה לא נושא חדש, בצה"ל כבר הפקירו פצועים בשטח  האירועים האחרונים, אירעו לפני שבע שנים בערך, בהם הושארו פצועים בשטח ודיממו למוות, בהר עייבל נפצע הרב בנימין הרלינג אבל כוחות צה"ל לא פינו אותו ואת יתר הפצועים במשך חמש שעות, בשל אש שנורתה מהכפר הסמוך, אסכר. הרב הרלינג מת מפצעיו. האירוע השני הוא זה שהתרחש בקבר יוסף בשכם, שם מת מפצעיו החייל מדחת יוסוף, לאחר שלוש שעות בהן שכב במתחם הקבר, ממתין לכוח חילוץ שלא הגיע.

 

המקרה של מדחת יוסוף חייל דרוזי הוא מהזכורים ביותר ואני רואה טעם לגנאי בפרסומת בה מפקירים חייל קשור על אלונקה בגלל התשוקה למוצרי החלב של יוטבתה ואני רואה טעם לגנאי בזה שיוטבתה אישרה את הפרסום וניחוח רע במיוחד עולה ממשרד הפרסום שהגה את הרעיון ואישר אותו. אני יודעת שהחיילים הם שחקנים ובכל זאת הקונוטציות שליליות.

 

אחרי לצנחנים

 

עוד פרסומת עם טעם רע במיוחד, חייל יושב ואוכל צ'יפס משקית, ניגש אליו חייל ואומר לו בבוז "גולנצ'יק, אה? צנחנים כבר לא טוב לך"? וחוטף לו את שקית הצ'יפס מהיד ואוכל את הצ'יפס בעצמו וככה זה נמשך, לאורך הסירטון, מפקד בכיר יותר ניגש לפיקוד נחות יותר, אומר משהו ניבזי וחוטף את שקית הצ'יפס ובולס את הצ'יפס בעצמו.

 

אולי יהיו שימצאו שזה משעשע, אבל בעיני, זה מצב שקיים במציאות ולאו דווקא עם שקית צ'יפס, זה בכלל לא חדש שמפקדים מתעמרים בפיקודים שלהם, לועגים להם, בזים להם, מטרטרים אותם וחושבים שהם אלוהים ומרשים לעצמם התנהגויות שגוררות קבילות בנקח"ל (נציב קבילות חיילים) 

 

השנה לפי כתבה שפורסמה "במעריב" עלה מספר הקבילות ב-30% אפשרי לבדוק את זה באתר של הנקח"ל, אז מה? כאילו... ככה נלחמים במשתמטים? ככה מעודדים רצון להתגייס לצהל? או שככה מוכרים יותר חלב? ליוטבתה התשובה. חוץ מזה, מה הבוז הזה לגולני?

 

בכלל, לדעתי להשתמש בסמלים כמו הצבא למטרות מסחריות זה מוכיח על הטעם הכי רע שיכול להיות. הניחו לצבא, אף אחד לא ירוץ לקנות חלב או שוקו בגלל קבוצה של חיילים שחקנים שזורקים חבר בשטח, ומפקירים אותו בשביל לשתות חלב, תתרכזו בשיפור המוצר, כי בסופו של דבר, זה מה שיגרום לו להמכר.

 

אייס טי - בי בוערת אש

 

עוד פרסומת מטומטמת. עוד חתיך רץ ברחובות, בגדיו בוערים באש וכל מה שהוא צריך כדי להתקרר זה את התה של אייס תה.

 

מה זה מלמד את הבורים שצופים בפרסומת? להחזיק תה לשעת חירום כמו זאת? במציאות שלנו זה בכלל לא מצב שלא יכול לקרות, אז מה? כאילו אם אני אראה מישהו שנדלקו לו הבגדים במדורת ל"ג בעומר, למשל, או באיזה מנגל בטבע, זה מה שיפתור לו את הבעיה? שאתן לו אייס תה? טמטום!!!

 

עוד בפרשן על הפרסומת לאייס טי

 

Axe ג'ל - הסבון בכה מאוד

 

אם זאת הייתה פרסומת לסבון נשי, החברה המפרסמת הייתה פושטת את הרגל וגם סוגרת את המפעל בבושה, אבל מכיוון שהפרסומת הזאת מכוונת לגברים, אז כנראה שזה לא יקרה ואני מתכוונת לפרסומת של axe ג'ל. פרסומת שמציגה את הגברים כמלוכלכים במלוא מובן המלה.

 

יש לה לפרסומת הזאת שני סרטונים. האחד וזה הראשון, מראה איך אינסטלטור מוציא כל מיני חפצים מחור הניקוז של האמבטיה (ביניהם חזייה של אישה ועל זה אני מתקוממת) ומציין שהגברים הם עם מלוכלך, לידו עומד האובייקט שהזמין אותו ואמור לשלם לו את שכרו ומחייך חיוך דבילי.

 

הסירטון השני מראה אישה שרוחצת מישהו מאחורי וילון, רואים רק את האישה שמדברת אליו כאילו הוא תינוק טמבל (תראו בפרסומת) וגם כאן מציינים שהגברים מלוכלכים וגם כאן כמו בסרטון הפרסומת הראשון מציעים לגבר את הaxeג'ל.

 

זה שהגברים הם תינוקיים ודבילים, כולנו יודעות, עובדה שהם לא מתקוממים נגד הפרסומת שמציגה אותם כמלוכלכים, אני אישית לא הכרתי גבר מלוכלך. כל הגברים שאני הכרתי גם התרחצו (בסבונים אחרים), גם התגלחו וגם השתמשו באפטר שייב ריחני וסקסי בדרך כלל.

 

אני מדמיינת לעצמי גבר שאולי רוצה לקנות את הaxeג'ל, אבל לא קונה את המוצר כי מה תחשוב עליו הקופאית בקופה? ואני מדמיינת לעצמי את הגבר שנגיד כן קנה, איך הוא יסתיר את המוצר כשתגיע אליו אורחת, המוצר מעלה קונוטציות של גבר מלוכלך, ומה אחוזי האפשרות שהאורחת גם תשאר ללילה אחרי שתפגוש במוצר? פרסומת עם הטעם הכי רע שיכול להיות.

 

Yellow - להפטר מהעז.

 

כולם מכירים את הפרסומת של "yellow" שבה הם מאיצים בנו להפטר מהעז. רק להיכנס למרכז של "yellow" ולקחת את מה שחסר ושאותו הכי צריכים. אז ביום חמישי נסעתי עם העוללית לתל-חי להסדיר כמה עניינים במכללה. העוללית התלהבה מנעלי הבובה שקניתי לה והיו חדשות. ובהחלטה אומללה החליטה לנעול אותם, כשהיא שוכחת מרוב התלהבות את היבלות שצצות מנעליים חדשות.

 

אחרי סיורים במכללה ואחרי כמה הליכות עלו יבלות ברגליה הענוגות וזה כאב. כמובן שלא לקחנו איתנו פלסטרים, אבל נהג האוטובוס החליט לעשות חניה בתחנת דלק שהיה בה סניף של "yellow" ואני שמחתי להפטר מהעז. כידוע רק שם אפשר להשיג את כל הנחוץ למצבי חירום, אז ברור שיש שם פלסטרים.

 

אז נכנסנו לסניף והיה שם הכל, היו שם ארטיקים, משקאות, שקיות עם כל החטיפים שקיימים בארץ, היה אפילו חלב יוטבתה ויופלה, אבל מה לא היה שם? פלסטרים!!! לא רק פלסטרים, גם לא פדים וגם לא תחבושות ולא צמר גפן ולא גפרורים ובקיצור, חוץ מהדברים שמכניסים לפה, לא היה שם כלום!!!

 

אז ההמלצה שלי למפעילי "yellow" תארגנו מדף עם כמה מוצרי צריכה חיונים לנהגים ולנהגות שבדרך, ולמטיילים שהם הלקוחות היחידים שלכם. שימו על המדף פלסטרים, פדים, חיתולים, נייר טואלט, גפרורים, וקצת צלחות חד פעמיות וקצת סכו"ם חד פעמי, כי אלה המוצרים שאותם צריכים פתאום בדרך, אלה המוצרים לשעת חירום.

 

זאת העז שבגללה יכול להתקלקל טיול. 

 

בסופו של דבר הגענו הביתה וטיפלנו ברגליים הדואבות והיבלות כמעט נעלמו.

הכותבת היא אחת שאיכפת לה מכל מה שקורה.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה התקבלו 12 תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
1.
ביקורת מצוינת מסכימה עם כל מילה ל"ת
שירה 01.06.08 (02:17)
2.
קחו את זה בקלות
דניאל 01.06.08 (09:57)
3.
לאנשים טיפשים אסור לכתוב.
איש חכם 01.06.08 (11:28)
4.
נותנים לכל דביל מקלדת וזה מה שיוצא ל"ת
יוסי הפרשן 01.06.08 (12:47)
5.
ל3 ו 4 תרגיעו. מה הקטע שלכם?
סתם אחת 02.06.08 (01:53)
6.
גברת את צריכה טיפול בהשגחה ל"ת
02.06.08 (07:45)
7.
את כל כך טיפשה
משה 02.06.08 (13:11)
8.
מסכים. הכותבת צודקת
דוד 02.06.08 (14:40)
9.
מסכים רק עם הביקורת על Yellow
איש ציון שמאל 02.06.08 (19:55)
10.
ביקורת מיותרת
ויקי 06.06.08 (00:43)
11.
הייתי שם!
חייל 25.06.08 (00:24)
12.
לכל החכמים עם התגובות הנסטיות
רינה 03.07.08 (23:52)