וואוו... צ מ ר מ ו ר ת !!!!!!
בעקבות הסרט "מועדון הספרות של הגברת ינקלובה" תסריט ובימוי
גלעד אמיליו שנקר ויוסי המאירי
מתי הופתעתם, פחדתם וצחקתם. זהו סרט שקשה להגדיר את הסוגה שלו, מה שכן, לא ראינו כמוהו מחוזותינו.
גלרית השחקנים מתפרסת מליאה קניג ועד אביבה מרקוס וביניהם : קרן מור,חנה לסלאו, יפתח קליין ואניה בוקשטיין וזכורים לטוב בתפקידי משנה קטנים, טוביה צפיר המשכונאי ואלכס אנסקי הספרן.
במסווה כאילו "מועדון ספרות יפה" עומדת גברת ינקלובה ומסביבה נשים ,רוחשות ,בלב יער עבות, בארמון נוסח פרנקנשטיין, מדי חודש, לאור נרות סביב שולחן ערוך בידי נשים מבוגרות ושקטות . ברקע הקראת הסיפור "הרוכל והאדונית". זוהי התפאורה למענה הגיעו חברות המועדון כשהן מביאות איתן גברים שתוך כדי הסבה הם יוצמדו לכסאותיהם בסד ופיהם ייאטם ע"י חישוק כדורי. ראשם,אוזניהם ואפם יימדדו במחוגה ויתועדו בפנקס גדול. הגבר המושלם במידותיו יזכה את האשה שהביאה אותו בפסל נוסח "פסל האוסקר". המטרה של כל אישה להגיע ל-100 פסלונים מה שיזכה אותה להכנס למועדון היוקרתי "הלורדיות".
קרן מור היא ספי וחברתה חנה לסלאו המגלמת סניטרית במועדון,הווה אומר היא נמצאת בדרגה הנמוכה ביותר בהיהרכיה, מיודדות. חנה בורחת עם גבר שהכירה ואף משכנעת את ספי לבוא איתם. לנוכח המרד הזה כל המטרות כשרות לתפוס את חנה ולהחזירה לטירה.
ספי, שרק פסל אחד נשאר לה כדי להצטרף ל"לורדיות" מכירה את יוסף הוא יפתח קליין, בספריה, לשם הוא מגיע "כאילו" להכין עבודה על עגנון. מכאן מתפתחת העלילה לכדי מתח,האם יתפסו את הסניטרית, האם ספי תתן ליוסף את המכה האחרונה ותדקור אותו למוות כפי שעשתה ל-99 הגברים שקדמו לו, כדי שישמש גם הוא חומר מילוי לנקניקיות, זה המפעל היצרני של המועדון המעלים בצורה כזו את קורבנותיו.
קרן מור-ספי משחקת כאן בלי איפור, מה שמדגיש את האפטיות חסרת החיים שלה ורק עם ההתאהבות שבאה בעקבות
האירועים ליוסף היא חוזרת לווטליות. לולה היא אניה בוקשטיין ,הסוהרת של ספי המתחקה אחריה כדי לדלות ממנה היכן נמצאת חברתה חנה.
האתרים, הצילומים והמוסיקה מעבירים בצורה מצוינת את אוירת הפחד לקהל הצופה. ולא לחינם קטפו את "פרס אופיר" לשנת 2017 מאיה ליבוביץ ושירי שמשה על עיצוב התלבושות והאיפור.
יש לציין כי הסרט הזה השתתף בפסטיבל הסרטים בחיפה, הבימוי והתסריט הם תוצאת שיתוף הפעולה בין גלעד אמיליו שנקר ויוסי המאירי, ואת המוסיקה הנהדרת יצרה טל ירדני.
סרט אחר, גוטי, ובעיקר מפתיע.