|
ערבות הדדית? הצחקתם אותי
אני יושב מול הטלביזיה וצופה בשידור המתלהם של ערוצי החדשות, כאשר הערוצים מתחרים בינהם מי מחבק יותר את המפגינים ואת מחאתם, ומי מזדהה יותר, וואלה כואב לי ועצוב לי שאחרי מלחמת לבנון השניה בהם קיפחו את חייהם מעל 140 חיילים לשווא, אחרי חטיפת 3 חיילים ששניים מהם חזרו בארונות, לא הצליחו לגרום לאנשים לצאת מהבית,אני אישית בכל אופן מצאתי פורקן לזעמי בפתיחת הבלוג.
אז השידורים מלאי התלהבות, האם את יונית לוי באמת מענינת המחאה? האם יש לה זכות להיות שופרם של מעמד הביניים, או הנמוך? אני מסופק הרי היא לוקחת לביתה משכורת עתק שלפי הפרסום האחרון בענין דובר בסביבות 100000 ש"ח לחודש, שלא לדבר על חיים יבין מערוץ 1 שבא להטיף לנו על סוציאליזם וחזירות ודרש 1000$ בעבור כל מהדורה ששידר, ותנאי שמחייב את ערוץ 1 לתת לו לפחות 25 מהדורות בחודש, את החשבון אני משאיר לכם, אם תבדקו את בכירי העיתונאים בישראל תראו שהם האחרונים שיכולים לדבר על מאבק סוציאלי, או לדעת מה זה לגמור את החודש? או לחיות ממשכורת מינימום וכו', אז תחסכו מאיתנו את המימיקה הצבועה והמתחסדת, הלוא האם היים מוכנים להוקריד משכרכם טובת הת משכורת של הנאי לדגמא? אני מסופק.
וכאן אני נכנס לנושא הרשומה שלי, ערבות הדדית שבתור סיסמא וסלוגן היא יפה,מרשימה ואולי מעודדת את אלה שכבר איבדו אמונה בעם הזה, היא מככבת בשלטים המופיעים בהפגנה אבל האם אכן יש תוכן מאחורי אותה סיסמא? האם באמת רוח הסוציאליזם היגיע למחוזותנו? האם אותה רוח שהיתה בארץ בראשית ימיה, או לפחות זה מה שמכרו לנו חזרה? תרשו לי להישאר ספקן.
גם בעיצומם של ימים אלה בהם המחאה שוטפת את הארץ מצפון לדרום, חוצה מגזרים נשמעים ונעשים אותם מעשים שהביאו אותנו הלום, רק בימים האחרונים שמעתי במו אוזניי איך בעלי דירות שחלקם נמצאים בתוך ההמון המוחה, אחד לפחות אני מכיר אישית, הודיע וכמוהו חבריו על העלאת שכר הדירה ב500 עד 1000 ש"ח לשוכרים שלו חודשיים לפני הפינוי, ככה ברגע העצים את הכנסתו על גבם של אלה שלא יכולים לרכוש דירה לעצמם ונאלצים להעביר עוד חלק נכבד מהכנסתם בעבור קורת גג לראשם, זוהי ערבות הדדית?
האם אותה בחורה ממעמד הביניים שהופיעה אתמול במהדורת החדשות והעידה על עצמה כאחת שמשלמת 6000 ש"ח בחודש בעבור שכר דירה לא נשמע לכם הזוי? האם יש אדיוטים שמוכנים לשלם מחירים מפלצתיים כאלה ,אז מה חשבתם שבעבור אותה ערבות הדדית לא יימצאו החזירים שיהיו מוכנים לדרוש מחירים כאלה? הצחקתם אותי.
אחרי שובי מטיולי בדרום אמריקה, ושהות בארה"ב השכרתי בית בהרצליה, במשך שנים גרתי שם וספגתי את עליית המחירים מידי שנה, עד שהיגיעו מים עד נפש ונאלצתי להצפין צפונה לעבר השרון לאחד ממושבי השרון, מידי יום אני מבלה מעל שעה בכבישים לכל צד למקום עבודתי, זוגתי נאלצת להשתמש באוטובוס ורכבת ע"מ להגיע לת"א לעבודתה, ואנחנו משלמים את המחיר בעבור חוסר היכולת והרצון לעמוד במחירים המהמירים בגוש דן, לא משנה שזה כבר מגיע גם לאזורנו.
האם זו אותה ערבות הדדית שהיום כ"כ פופולרית גם כאשר מדובר בלצאת למילואים? האם כל המוחים בכיכרות היום מוכנים לעלות על מדים מידי שנה ובכך יעזרו בנשיאת הנטל ויורידו את חלקו מגבי שלי ומחבריי המשרתים בשרות מילואים ונדרשים לבצע 40 ו50 ימי מילואים מידי שנה למרות ועל אף חוק המילואים שאוסר זאת ואנחנו בטיפשותנו ממשיכים לחתום על עשרות טפסי התנדבות והסכמה ?
האם כל אותו מעמד הביניים היה בעל ערבות הדדית עד לפני שזה היגיע לפיתחו? יש לכם מושג כמה משפחות חיות ומתקיימות היום ממשכורות מינימום, שאינן מתקרבות למשכורות עליהם מכריזים בימים האחרונים בטלויזיה 17000 ש"ח לחודש,15000 ש"ח לחודש, שני בני זוג שעובדים ובקושי מגרדים את ה9000 ש"ח לחודש שלא לדבר על למטה מכך, היכן היתה ערבות הדדית אז? למה לא נותנים להם ייצוג היום? איפה קולם?
היכן אותה ערבות הדדית שעובדים בכל חברות ההי טק ועוברים מול השומרים בכניסה למקום עבודתם, למנקות ,חולפים על פניהם מידי יום כאילו היו שקופים, האם מישהו פעם התענין בשלומם? שאל אותם על מצוקתם? דאג להם? או דאג שאותה חברה שמרשה לעצמה לשלם עשרות אלפי ש"ח בחודש לא תיתן את ידה להעסקת עובדים דרך חברות כוח אדם או עובדי קבלן, עבדיי שנות האלפיים, אפילו אותה הסתדרות שהשבוע ערכה מפגן כוח והזדהות עם המאבק, מעסיקה בשורותיה עשרות עובדי קבלן בתת תנאים , כאשר היושב ראש הצבוע שלהם זועק עד לב השמיים בצביעות מעוררת חלחלה, אעלק מענינם אותו העובדים.
הכי הצחיק אותי הסופר מאיר שלו שדיבר על אותה ערבות הדדית, אותו סופר שכתב את רומן הביכורים שלו "רומן רוסי" על אותם ערכים שהיו אמורים להיות במושב, והפכו להיות כתב אשמה על מערכת מושחתת בה חלק מהחברים רוכבים על גבם של חבריהם ומתעשרים על גבם, וואלה בתור ילד שגדל במושב אני יודע גם יודע על מה מדובר איך חברים שהיה להם התעשרו על גב אלה שהיו בקשיים בזכות ריביות מטורפות שגבו בשם אותה ערבות הדדית, לא בכדי כל ארגוני המושבים והקיבוצים קרסו זה אחר זה כמו קוביות דומינו.
והיכן היו כל אותם רפתנים שזועקים היום עד לב השמים? היום זועקים בגנות ההפרטה,פתיחת השוק לתחרות, סליחה אלו לא היו אותם רפתנים שקיבלו לפני שנה מאות אלפי שקלים מהפרטת תנובה בה היו להם מניות? עד היום מתחוללות במושבים מלחמות למי מגיע וכמה? כמה שנים היה לכל אחד רפת? כמה שנים שיווק ביצים ובשר לתנובה כל אחד , פרמטר שעל פיו נקבע סכום התמורה בעד הפרטת תנובה, הרי רק אתמול דגלתם בערבות הדדית, להיכן היא נעלמה, הכסך סינוור גם את עינכם?
לסיכום אומר נורא קל לצעוק המדינה, הממשלה, ההוא ובלה בלה בלה, פני הממשלה ופני החכ"ים אלו הם פנינו שלנו, ואם פניהם מכוערים אז זה אומר שגם פנינו מכוערים, הפכנו להיות חברה שאפשר לומר עליה הכל ערבות הדדית זה בטח לא דבר שמשקף את החברה בישראל 2011 לצערי, לפני שאנחנו זועקים סיסמאות אולי כדאי שנחשוב מה אנחנו עושים ומה חלקנו במצבה של ישראל היום.
ובבקשה אל תאיימו ותהלכו עלינו אימים לגבי עזיבה או ירידה מהארץ, הרי מי שחושב שהדשא של השכן ירוק יותר אנא בבקשה שיפתח עיתונים כלכליים ויראה איך בספרד יש 25% אבטלה, יוון, אירלנד,ופורטוגל פשטו רגל, איטליה ובריטניה בתוכנית צנע,באיחוד האירופי האבטלה חצתה את ה10% ובארה"ב הגדולה ירד דירוג האשראי והחוב הלאומי שלה הועלה ל17 טריליון דולר שרק היושב במרומים יודע מי ומתי יצליחו להחזירו אם בכלל, אז אף אחד לא מחכה לכם שם ובטח לא בזרועות פתוחות כפי שאתם חושבים.
רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן
גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.
תגובות |
למאמר זה התקבלו 17 תגובותלכתבה זו התקבלה תגובה אחתלמאמר זה לא התקבלו תגובות |
לקריאת כל התגובות ברצף |
1. |
האמת ל"ת
האמת תגיע מתוך הכאוס.האמת תגיע אחרי השבר.האמת תגיע אחרי החורבן. לא תיקונים של שכר. לא תיקונים של עוול.לא תיקונים של הורדת מחירים. לא החלפת ממשלה לא החלפת מדיניות. לא החלפת העם.בכלי איפור אפשר לאפר פנים עד שעולים לישון. אפשר שממשלה תשים סיליקון בחזה כדי לכסות את ערוותה. ואפשר לתת מוצץ לתינוק במקום אוכל. ולכן-כדאי ורצוי להתעורר לאמת.האמת שלא כדאי לקבל קצת אשראי או תוספת שכר כדי שנוכל לסחוב את העגלות שלנו אלא לבקש ארץ חדשה שתחבק ושתיסחף גם את מיליון היורדים שמאסו בה. לבקש ארץ חדשה שבה נציגי השילטון הם משרתים של העם ולא האדונים.לבקש ארץ חדשה שבה כל ישראלי באשר הוא ימסור את נפשו למענה. לבקש את האמת
אליהו שאלתיאל 07.08.11 (07:23)
|
2. |
ערבות הדדית - לא רק סיסמא ל"ת
אותם שלטים של ערבות הדדית אליהם התייחס הכותב הונפו בידי חברים אשר בחרו ללמוד במשך שנים את השיטה איך להשיג ערבות הדדית אמיתית במלוא מובנה של המילה. על מנת להשיג את המשמעות האמיתית של ערבות הדדית נדרשת יגיעה ושינוי פנימי של האדם , שינוי הערכים בין אדם לזולתו, החברים לומדים את הדרך על מנת ליצור דוגמא לקיום ערבות הדדית אותה ערבות שמהווה את הבסיס להגיע לאהבת הזולת,
וכעת אנחנו נמצאים בפתחו של עידן חדש עולם גלובאלי אינטגראלי כולם כבר מבינים שכולם קשורים זה לזה ולכן זה הרגע הנכון להתאחד ולהחליט שאנחנו פועלים למען שינוי הערכים מאהבה עצמית לאהבת הזולת, רק כך העם יוכל להחזיר לעצמו את ארץ ישראל ארץ זבת חלב ודבש ולהוכיח לכולם שבית לא מפרקים , אנחנו נלחמים על הבית הפנימי שלנו ולכן עלינו להחזיר את האהבה ביננו כי הצעקה האמיתית היא הצעקה של הלב, זה רק עניין של חינוך שיכול להביא לנו את השינוי אליו כולנו שואפים ומייחלים כדי שנחיה כאן בשלום ובאהבה. הכוח שלנו זה העם שלנו.
רונית שי 07.08.11 (08:09)
|
3. |
כולם יודעם שאין ערבות ל"ת
מה שנכתב במאמר נכון לגמרי, אבל זו בדיוק הנקודה שהמפגינים רוצים להעלות.
אין ערבות ובלעדיה נמשיך לאכול אחד את השני, לכן הדרישה לערבות היא לא צביעות אלא צורך קיומי. וכל אחד יהיה חייב לתת את חלקו , מהעשירים והנצלנים ביותר עד לאלה שנוח להם להתעצל ולבקש עוד ועוד מהמדינה
משה 07.08.11 (08:30)
|
4. |
ערבות מעל הכל ל"ת
פרשננו היקר כל מה שכתבתה נכון - אך עם זאת אני מציעה לך לחקור מהיא תנועת הערבות ומטרותיה (זה לא סתם סלוגנ).
כן אלו אנשים שלומדים כבר עשרות שנים את השיטה כפי שרונית שי כתבה ואני יחד איתה בכל מילה שנכתבה אין לי מה להוסיף ואמן שכל העם יצטרף אלינו ואז באמת נרגיש את הערבות ההדדית - וזו לא אטופיה זה כבר מיושם - תבדוק
אילנה 07.08.11 (10:26)
|
5. |
ערבות היא לא סיסמא ל"ת
אכן אנחנו נמצאים במגמה שפחות ופחות אכפת לנו אחד מהשני, מצב שבו כל אחד מאתנו חושב על עצמו(אך טבעי). הקריאה לערבות היא ההבנה שבמגמה הזו לעצמי, צריך לקחת בחשבון גם את האחר. שמתוך כוח האיחוד והחיבור שיווצרו בינינו, מתוך הראייה הרחבה הזו שבה כולם רואים את כולם, יצמחו הפתרונות הנכונים. מילים כמו ערבות השפעה אהבה אולי נשמעים נאיביים, אבל אנחנו אלה היכולים לתת להן את הכוח הראוי ולהפוך אותן למציאות חיינו. arvut.org
משה 07.08.11 (10:41)
|
6. |
דווקא כן הגיע זמן הערבות ל"ת
אתה צודק. ולכן אתמול הצטרפתי להפגנה עם תנועת הערבות. תנועה שהבנתי מחברים שלי, שכל מהותה לדאוג לזולת, כמעט כמו שאנחנו דואגים לעצמנו. הלוואי ויצליח. בוא ניתן צ'אנס. אפשר להתחיל מחינוך של הילדים שלנו לזה. זה אפשרי תוך 10 שנים ליצור דור חדש. מה דעתך ?
גל 07.08.11 (12:31)
|
7. |
ועוד דבר - אנחנו במילא תלויים זה בזה ל"ת
חשבתי על עוד משהו... הרי במילא בכל דבר, במדינה כזו קטנה, אנחנו לגמרי משלמים את המחיר של שטויות של האחרים. ומה יקרה, אם נהיה תלויים אחד בשני לא רק לרעה, אלא נשפיע לטובה על האחרים ? אולי אז הערבות שפועלת לרעתנו, אולי אז, תפעל בשבילנו ? ועוד דבר, הם היו דיי היחידים שצעקו "לא ימין ולא שמאל" רק ערבות, רק חיבור. אני התרשמתי דווקא מתוך זה שהם לא צעקו כמו השאר "רוצים כסף עכשיו" או גרוע מזה "ביבי הביתה" ודיי, ובכלל התכוונו ללעזאזל עם החיבור של החברה שלנו, גם אותי מעניין רק הכסף ועכשיו.
גל 07.08.11 (12:38)
|
8. |
ברור, כי ערבות זה משהו שצריך ליצור אותו! ל"ת
השלטים של הערבות הונפו כי העם מבין שזה הפתרון. אם כבר היתה ערבות לא היינו יוצאים לרחובות להפגין. העם מבין שצריך לקרות שינוי גדול, רציני, מקיף.
אז יאללה, בוא תחשוב איתנו יחד איך להגיע לערבות הדדית אמיתית. כולנו רוצים את זה והגיע הזמן
טל 07.08.11 (15:44)
|
9. |
מי תרם את השלטים האלה בהפגנה ל"ת
ברור שאיזה גוף מאורגן הוציא כסף על השלטים האלה שהיו מאוד בולטים. האם זה שוב מפלגת קדימה הצבועה
שיייקה 07.08.11 (16:11)
|
10. |
מה האלטרנטיבה ? ל"ת
מסכים איתך אחי, אין ערבות ואתה מצביע על אינספור עוולות, אנחנו מקולקלים מכף רגל ועד ראש. מה זה אומר ? לדעתי זה רק מוכיח שאנו באמת זקוקים נואשות לערבות ולכן דרישת חלק מהמפגינים לערבות הדדית נראית לי במקומה, אינך מסכים ? יתכן אולי שזה נראה לא ריאלי, אוטופי, וכולי, ואסכים איתך אם תחשוב כך אך השאלה היא האם המצב הנוכחי הוא נסבל ? לדעתי, לא. למצבים לא נורמלים דרוש לעתים פתרון קיצוני ואולי עניין הערבות ההדדית נשמע כזה ואינני טוען שמצב אוטופי כזה של ערבות הדדית קיים כבר בינינו - טענותיך לעיוותים בלתי נסבלים בחברה שלנו הם צודקים ודווקא משום כך אני סבור שערבות הדדית היא הפתרון האפשרי היחיד לבעייה אליה נקלענו אנו כמו גם כל העולם. תאר לך מצב שבו התקשורת היא כל כך מהירה בימינו עד כדי כך שזעזועים בשוקי ההון בדרום מזרח אסיה גוררים מפולות בתוך שעות ספורות גם בשוק המניות בארץ ובכל נקודה בעולם, איך תנאי מזג אוויר קיצוניים ביצואנית חיטה אחת גורמים בתוך זמן קצר למחירי לחם מאמירים, איך הר געש המתפרץ באיסלנד משבית את התעופה בכל העולם המערבי לכמה שבועות. האם מצבים כאלו של תלות-הדדית גלובלית מוכרים לנו מההיסטוריה האנושית בכלל ? אנחנו כבר תלויים זה בזה כל כך שהמצב הוא בלתי-נסבל, למה בלתינסבל ? - כי אנחנו לא בערבות. לא אני בחרתי להיות תלוי באיסלנדים או ביצואני החיטה או ברפתנים אבל מה לעשות שאני תלוי בהם ? - זה נכפה עליי מכורח נסיבות החיים בעולם המתקדם שלנו, אז השאלה האם אני מוכן לקבל שאני תלוי בכולם ולכן אני נלחם בהם או שאולי אני צריך לחפש פתרון אחר, פנטסטי ככל שהוא ישמע לי, למשל להתחבר עם האחרים באמנה לא-כתובה של ערבות הדדית ? לא מזמן שבתי ארצה לאחר שהות של מספר שנים בארה''ב וראיתי איך העולם שלנו עובד בדוגמא קטנה אך משמעותית: שמתי לב שבסופרמרקטים הגדולים לכל מוצר יש שתי תוויות מחיר - צהובה ולבנה. המחירים הצהובים היו נמוכים תמיד מהלבנים. שאלתי "מה זה " - אמרו לי "אין בעייה, רק תבקש כרטיס מועדון". אכן, כרטיס כזה הונפק בעבורי וכך "נהניתי" מהנחות משמעותיות. לא חלפו מספר חודשים וקיבלתי לביתי מעטפה ובה קופונים "מתנת" הסופרמרקט לחגים (זה היה בדצמבר). במכתב המצורף היה כתוב משהו בנוסח כזה "שמנו לב שאתה נהנה ממוצרים מסויימים ושלחנו לך קופוני הנחה למוצרים שאתה אוהב לקראת החגים". נו, מה רע בזה ? אין בזה כל רע אך אפשר ללמוד מזה משהו - כשאני משתמש בכרטיס מועדון אני אמנם מקבל הנחה (ביחס למחירים המופקעים בלאו הכי) אבל מצד שני משתף פעולה עם הסופרמרקט ש"עוקב" אחר הרגלי הצריכה שלי, הנהלת הסופרמרקט יכולה לשחק עם המחיקים כאוות נפשה, להעלות\להוריד, ולמקסם את הרווחים לפי המידע שיש להם על הרגלי הצריכה של כל אחד מאיתנו. נו, איך זה שייך לנושא המאמר שכתבת ? - התשובה היא ערבות הדדית. אילו סמכתי עליך ואתה עליי אז שנינו לא היינו משתמשים בכרטיס מועדון ולא זוכים ל"הנחות", מצד שני - היינו צורכים פחות כי הכל היה יקר יותר ולא היינו נופלים במלכודת הפתאים הזו של הנחות "מפליגות". בין כך ובין כך הצריכה שלנו מוגזמת בגלל "הנחות" ו"מבצעים מטורפים" כי "בעל הביצת השתגע" וכל הססמאות הריקות האלה. מהר מאוד הרווחים של הסופרמרקטים היו צונחים ואז הם היו נאלצים להוריד את המחירים כדי לשרוד, כך הם היו מרוויחים פחות ואתה ואני היינו מוציאים פחות על מוצרי היסוד שאנחנו קונים. הכל אינטרס כלכלי. העניין הוא שאני אינני סומך עליך ואתה אינך סומך עליי כי באמת עינינו הרואות שבעולם שלנו כל אחד נלחם על חייו והוא לבד במערכה. מה לדעתך היה קורה אילו כל תושבי המדינה מחר בבוקר כאיש אחד היו מחליטים לא להשתמש בכרטיסי המועדון שלהם ? - לצערי זה לא יקרה לפני שנגיע להחלטה שאנחנו לא רוצים כלום חוץ מערבות הדדית - הכל יימשך מהערבות הזו וכולנו נצא נשכרים, ולא רק זה שנצא נשכרים - אין לנו ברירה אחרת לדעתי כי אנחנו קשורים זה בזה בימינו בין אם נרצה ובין אם לא, זה מצב שלא בחרנו אבל זו המציאות ... אם להיות כן, רעיון ה"ערבות הדדית" מאוס בעיניי ואני מאמין שאינני היחיד שחש כך, אך מהי האלטרנטיבה ?
דן חסכן 07.08.11 (17:17)
|
11. |
המפגינים הם גם התורמים ל"ת
למי שתוהה - החברים בתנועה תורמים מרצונם החופשי לקיום התנועה. היא אינה ממוממנת על-ידי אף גוף חיצון. למיטב ידיעתי (אם כי אולי אני טועה פה) אנחנו גם לא מקבלים שום תרומות מאנשים שאינם חברים בתנועה.
וזה בדיוק המסר - שילמנו על הזכות להעביר מסר של תקווה ואיחוד. כי אנחנו באמת דואגים למה יהיה פה, אבל מאמינים שלדאוג לאחר זה פרס שאתה צריך להרוויח. זו זכות להיות ערב לאחרים, לא רק חובה.
מני 09.08.11 (14:26)
|
12. |
שלטים של ערבות הדדית ל"ת
שמעתי שבני ברוך ותנועתו העשירה "תרמו" שלטים אלה. ערבות הדדית כאינטרס לאומי וחברתי לא תיתכן. ראינו זאת בארצות הקומוניסטיות ובקיבוצים. רק אדם שמוצא את אושרו מבפנים, בתוכו, ואינו תלוי באחרים, יכול לרצות באמת את טובת הזולת. אחרת זו אך עבודה בעיניים, או נסיון לתפוס טרמפ על מחפשי הצדק החברתי.
דב 28.08.11 (11:42)
|
13. |
מוגשת תביעה כנגד הארגון אשר ל"ת
עומד מאחורי אותה תנועת ערבות לפי מה שהבנתי לא? תנועה וארגון שמדברים יפה אך טובים רק בדיבורים איזה מפחידים תסתכלו בלינק
http://tomerpersico.com/2011/08/25/bnei_baruch_suit/
נטעה 05.09.11 (00:41)
|
14. |
תנועת הערבות היא כמו כת ל"ת
היא משתלטת שם על כל מקום במחאה, גורמת למסמוס שלה ואנשים לא יודעים שהיא בעצם תנועה ששייכת לארגון קבלה לעם ובני ברוך שלמיטב הבנתי נתבעים על מיליונים בזמן האחרון לפי פרסומים. אל תתפתו לססמאות
מיכל ווייס 02.10.11 (13:03)
|
15. |
למיכל טלי קורה מבין ענייך ל"ת
להלן מודעה שפורסמה בעיתון "ישראל היום" 27.09.2011, עמוד 21:
"ביום 10.02.2010 במסגרת ראיון של הגב' דנית קרן כמנכ"ל המרכז הישראלי לנפגעי כתות בע"מ, נאמרו על ידי גב' קרן אמירות המתייחסות לעמותת בני ברוך, לימוד הפצת חוכמת הקבלה בארץ ובעולם (להלן: "העמותה"), שמהן ניתן היה להבין כי הגב' קרן רואה בעמותה כת מסוכנת המושווית ליחידים שהורשעו בפלילים כדוגמת אליאור חן וגואל רצון.
דנית קרן והמרכז הישראלי לנפגעי כתות מבקשים בזאת להבהיר במפורש, כי אין ולא היה כל מקום או כוונה להשוות, חס וחלילה, בין העמותה ופעולותיה לבין הגורמים העבריינים האחרים שהוזכרו בכתבה.
עוד מבקשים דנית קרן והמרכז לנפגעי כתות להבהיר, כי לא התכוונו לייחס לעמותה מאפיינים כיתתיים פליליים כלשהם.
משנפלה שגגה בדברי גב' קרן, מבקשת היא, כמו גם המרכז לנפגעי כתות, להתנצל בזאת בפני עמותת בני ברוך, חבריה והרב פרופ' מיכאל לייטמן על אמירות נטולות יסוד אלה, שייתכן והובנו מהם הקשרים פליליים כאמור, בניגוד לכוונת הגב' קרן והמרכז הישראלי לנפגעי כתות, ועל כל נזק שנגרם לעמותה כתוצאה מהן".
(סוף המודעה)
הרקע: בראיון באחד מערוצי הטלוויזיה המרכזיים בישראל, כשנשאלה מנכ"ל המרכז הישראלי לנפגעי כתות אודות הארגון שלנו, "בני ברוך", היא אמרה משפטים שמהם ניתן היה להבין שגם "בני ברוך" נתפסת ככת ולא כארגון חינוכי, מפני שהארגון הוזכר לצידן של כתות פליליות.
כמובן, אנחנו מייד הגשנו תביעה ודרשנו מאותו ארגון להתכחש לחלוטין לאמירות הללו. הצגנו לבית המשפט את כל המסמכים הנדרשים אודות הפעילות שלנו בארץ ובעולם, כמו גם את כל הדו"חות הפיננסיים, ובית המשפט פסק שעליהם להתנצל.
חנן כהן 03.10.11 (19:29)
|
16. |
תנועת הערבות השקרנים ל"ת
זה אחד הדברים הכי מסוכנים שהיו במחאה והנה הם גם כותבים פה - אנשים השייכים לארגון קומוניסטי שמנצלים את המחאה לטובתם האישית ולגיוס של אנשים לכת שלה השכיית לקבלה לעם ובני ברוך - מקום שבו יש חוקים פאשיסטיים, חבורות של לקקנים וחנפנים שרוצים להשתלט על המדינה - כבר שמענו מה הולך שם במקום - אללה יסטור
טום 20.11.11 (11:48)
|
17. |
תביעה כנגד תנועת הערבות? חח ל"ת
זה גרם לי להתפקע מצחוק כשקראתי את הפוסט הזה (באיחור מה) - בגלל שבאמת יש כזו תנועה שניצלה לדעתי את המחאה עם שלטים בנוסח ערבות ואהבת לרעך כמוך ולפי מה שקראתי - הכל חארטה והם עצמם עם כל הערכים היפים שהם מוכרים, קשורים לקבלה לעם או ארגון שנקרא בני ברוך ואלו בכלל נתבעים על יותר משתי מיליון שקל על הפרת זכויות יוצרים עוגמת נפש והוצאת דיבה - חחח איזו ערבות?
מנחם 27.12.11 (00:00)
|
|
|