ב-7 לינואר 2011 נפתח בקול תרועה גדולה (ובהוצאה כספית של כ-400 מיליון ₪) הנתיב המהיר לת"א. אני נוסע יום-יום לעבודה לנתב"ג ובחודשים שקדמו לחנוכת הנתיב, כשעברתי ליד הכלים הכבדים והעובדים ששקדו על הכנת התוואי, שמחתי, שהנה תהיה לי אופציה נוספת לנסיעה הביתה, במקרים בהם אצה לי הדרך, אבל כנראה ואני תמים ללא תקנה. הזכיינים רוצים לקבל בחזרה את השקעתם בהקדם וגם להרוויח משהו ומחירי השימוש הם בהתאם (ביום פתיחת הנתיב, כאשר סיפרתי למישהו על שהוא עלול להגיע ל-75 ₪, הוא הסתכל עליי כעל אחד שיצא מדעתו).
נוסף לכך - וזה מרגיז במיוחד - כלי רכב היוצאים מנתב"ג כלל אינם יכולים להיכנס לנתיב המהיר. לא נראה לי שזאת שגיאת אנוש, זה חייב להיות פרי תכנון, כי גם להדיוט שלא למד הנדסה, ברור, כי הזזת הכניסה לנתיב בכמה במאות מטרים, הייתה מאפשרת גם לשכמותי להשתמש בנתיב. מילא אנחנו העובדים באזור הנתב"ג, אבל מה עם מאות אלפי הנוסעים המגיעים מחו"ל? האם להם לא מגיע להגיע ביתר מהירות לת"א? האם החוויה הראשונה המזומנת לתייר תהיה ההזדחלות בטורי מכוניות ארוכים?
בד"כ אני מסתכל בקנאה ברכבים החולפים משמאלי ביעף, אבל השבוע בדרכי הביתה, הכביש היה יחסית פנוי וזכיתי לראשונה מאז פתיחת הדרך החילופית לתענוג הנדיר להקדים כמה נהגים ששילמו ממיטב כספם (או סביר יותר, מכספי מעבידם/עסקיהם). מה קרה? הנתיב הוא חלק מכביש מס' 1 והמהירות המותרת בו זהה בשניהם, אבל לפני אותן ארבע מכוניות נסע אחד השאטלים, שתפקידם להביא לת"א, חינם אין כסף, את אותם הנהגים שהחנו את רכבם במחלף שפירים. למזלם הרע של נהגי המכוניות האלה, רכבי-הסעה אלה מוגבלים ל-90 קמ"ש.
כותרת הפרסומים על חנוכת התוואי הייתה "הנתיב המהיר - מגיעים מהר יותר לתל-אביב!", אבל רוחבו הצר מאפשר מעבר טור כלי רכב אחד בלבד. כתוצאה מכך, אין אפשרות לעקוף את הרכב האיטי שלפניך וכפי שצוין בביקורת שנמתחה על הנתיב, "בשעת סכנה (לדוגמה, בלימת חירום של הרכב מלפנים), לא ניתן לתמרן ו-"לברוח" לצדדים. בנוסף, רכב כבד שיתקע על הנתיב (בגלל תאונת דרכים, תקלה מכנית, וכו'), יחסום לחלוטין את הנתיב".
למזלנו, התסריט שהתוו רואי השחורות עדיין לא התממש, בסך הכל הגיעו כמה מכוניות באיחור של שתיים-שלוש דקות למחלף קיבוץ גלויות, אבל מי יתקע לכפנו שהוא לא יתרחש? היכן משרד התחבורה? היכן הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים?