אין ספק שידי משטרת ישראל עמוסות בעבודה,אבל גם אין ספק שמשטרת ישראל לא מבצעת את עבודתה נאמנה, ואת זה אני אומר באנדר סטיטמנט. מהסיבה שפניה של משטרת ישראל אף פעם לא היו מופנות כלפי האזרח, הם תמיד תופסים אותנו כעבריינים מועדים, או סתם טורדנים שמציקים להם, בבעיות שוליות שאין להם ענין לציבור, שזו שיטה מופלאה שהמציאה משטרת ישראל כדי לפתור את עצמה מלבצע את עבודתה, ו"לנקות" את השולחן מערימות התלונות ה"טורדניות" של הציבור.
מי לא נתקל באותו שוטר שהגיע לביתו עקב פריצה או גניבת הרכב, ושמע את התשובה האלמותית שהסיכוי שימצא הרכב או הפורץ שואף לאפס, אבל אם בכל זאת אתה מתעקש תגיע לתחנה ותגיש תלונה. אני אישית חיכיתי פעם יומיים וחצי לשוטר עקב פריצה לדירתי, ואחרי שסוף סוף הגיעו אליי הביתה, הם האשימו אותי בהריסת ראיות כי בטמטומי הרב החלפתי את המנעול בביתי ע"מ שאוכל ללכת לעבודה, ובכך פטרו אותי.
היום מפכ"ל המשטרה מתגאה שאחוז הפריצות לבתים בישראל ירד, והאזרחים חשים בטוחים יותר, נו באמת נראה לך שאנשים טורחים להתלונן בכלל? תתעורר אדוני המפכ"ל דודי כהן. המחדל הגדול ביותר של משטרת ישראל, הוא על כבישי הארץ. לא בכדי מספר התאונות עולה וכך גם מספר הנפגעים וההרוגים? למה? כי משטרת ישראל ומתנ"א בפרט, הפכו להיות עוד אגף במשרד האוצר שאמון על הגדלת הכנסות המדינה דרך הקנסות, חיי אדם? הצחקתם אותם. לכן כל מלחמתה של מתנ"א מסתכם ברכישת עוד ממז"ים, דבורות,והשד יודע מה, והדבר היחידי שהם יודעים לעשות הוא, לכוון את מד המהירות ולתת קנס ובסוף היום לעמוד במכסת הקנסות, אעלק המשימה בוצעה.
ביום שישי נהרג קצין משטרה באחת התאונות המיותרות ביותר שרק ניתן לתאר, בסה"כ יצא לסייע לבנו להחליף גלגל עקב תקר, ורוצח עם רשיון דרס אותו למוות כאשר בדמו התגלה אלכוהול ברמה שמעל המותר. כנראה שזה מגיע לפתחה של משטרת ישראל, אז היא מתחילה לירות לכל הכיוונים, ומקבלת החלטות שהן על גבול האינפנטיליות.
ממחר בבוקר כל רכב שיעצור בשולי הכביש שלא בשעת חירום, ייקנס ב250 ש"ח ויצבור נקודות ברשיונו, אני כבר רואה איך נהגים יתחילו לריב עם השוטר מה נכנס לקטגורית עצירת חירום ומה לא, כי אם להודות על האמת שיקול דעת מצד שוטרי ישראל, נשמע הזוי משהו.
הם טוענים שנהג שיש לו פנצ'ר שימשיך לנסוע למפרץ הקרוב ושיתקן שם את התקר, מי שישמע יחשוב שכל 500 מטר יש מפרץ שכזה, חשבתם על קטע הכביש בין עתלית לחדרה? כביש הערבה? חוצה ישראל? ואיזה כביש לא. לנסוע עם תקר במהירות של 10 קמ"ש, בכביש מהיר שהנסיעה המותרת בו היא 90, 100,110 קמ"ש נשמע הגיוני? יותר מכך בטוח? נהג שצריך לרוקן את שלפוחיותו (בעייה שסובלים ממנה המבוגרים שביננו) יאלץ להתאפק עד למפרץ הקרוב וכל מעייניו יהיו כלפי השלפוחית והכביש יהיה הדבר הכי שולי לדידו.
הדבר שהכי מרגיז אותי בענין הזה הוא, בתור אחד שנוסע הרבה ומבלה לא מעט שעות על הכביש אני רואה הרבה נהגים שמחליפים גלגלים בשולי הכביש, מעולם לא זכיתי לראות ניידת משטרה שעוצרת ליד נהג/ת ומגישה סיוע, כל שכן מנסה לגונן על אותו נהג, ותאמינו לי ניידת משטרה עם אורות מהבהבים היא הגורם המרתיע ביותר לכל נהג,בכל העולם. בעוונותי אחרי הטיול בדרום אמריקה , עצרתי בניו יורק ועבדתי שם תקופה מסויימת בחברת מובינג, פעם באחת הנסיעות שלי נתקעתי עם המשאית ועצרתי בשוליים,(בכביש מהיר) אחרי כרבע שעה עצרה לידי ניידת שלהhighway patrol ושאלה אם אני זקוק לסיוע, (זה היה טרום הסלולארי) הם לקחו אותי לתחנת עצירה, משם התקשרתי לחברה ודיווחתי על התקלה, השוטרים החזירו אותי למשאית ובאו כל 20 דקות לוודא שהכל בסדר איתי , הבטתי בהם כלא מאמין!!!
אתם רואים מצב כזה בארץ? מתי טרחה ניידת של משטרת התנועה לעצור לידכם כאשר הייתם תקועים בצד הדרך,שלא ע"מ לתת לכם קנס? היום אפילו לא טרח המפכ"ל הנכבד לתת זמן שאלות לעיתונאים באותו סיכום של שנת 2008, חלילה שישמע ביקורת או ישמע מה באמת מטריד את האזרח הקטן ושומר החוק. ממחר לא לעצור בשולי הכביש ולא משנה מה הסיבה כי זה יעלה לכם 250 ש"ח.