מס' צפיות - 282
דירוג ממוצע -
ייצוג נשים בסדרות טלוויזיה
לסיכום ניתן לראות שדווקא ברברה פארקר מעצימה נשים מאחר שהיא לא מוכנה להיות רק פנים יפות אלא יותר מכן, ואילו דניאל קפון לא מנסה להשתחרר מהרומן הראשון שלה והיא מחפשת בכל דרך להיאחז בה דבר המחמיץ את התנהגותה של האישה המודרנית.
מאת: רועי אורן 09/05/23 (01:39)

ידוע כי עד סוף שנות התשעים ברוב הסדרות הכוכבים הראשיים היו גברים כשנשים משמשות כעוזרות וכדמויות משנה.

השינוי החל בסוף שנות התשעים עם הופעתה של הסדרה "סקס והעיר הגדולה" שבמרכזה מופיעות ארבע דמויות נשיות שכל אחת מהן מייצגת סטריאוטיפ שונה של נשיות.

מאז ברוב הסדרות הדמויות הנשיות מופיעות במרכז העלילה אך לא תמיד הדמות הנשית מהווה דמות לחיקוי .

אפשר לתת הרבה דוגמאות לכך אני אשווה בין שתי סדרות : "מצחיקה אחת" ו"קורדורוי".

בואו נכיר את הסדרות.

            מצחיקה אחת

סדרה זה מבוססת על ספרו של הסופר הבריטי ניק הורנבי "מצחיקונת" והוא מגולל את סיפורה של ברברה פארקר אשר מאורסת לקצב העיירה ובשל העובדה שהיא גבוהה ויפה היא דוגמנית שזוכה בתואר "מיס בלקפול".

היא מרגישה שאף אחד לא לוקח אותה ברצינות לכן היא עוברת לעיר הגדולה לונדון כדי להתחיל בקריירה של שחקנית תוך שהיא מאמצת זהות אחרת.

                 קורדורוי

קורדורוי היא סדרה ישראלית שיצרה הדס בן ארויה שמספר על דניאל קפון אותה מגלמת דר זוזובסקי שעובדת בהייטק וגרה בתל-אביב , היא מנהלת רומן עם הקולגה שלה עידו (בגילומו של אריק ברמן) שהוא גבר נשוי עם ילד ויש לה חברה ליאור (בגילומה של ניבר מדר) שמאוהבת בדניאל.

עכשיו בואו ננתח את הדמויות הראשיות

                ייצוג דמות האישה בסדרות אלו

על פניו דניאל מייצגת את האישה של ימינו היא קולית, בטוחה בעצמה, חיה את הרשתות החברתיות ,אומרת את האמת בפרצוף אבל בדומה לסדרות אחרות היא אומרת דבר אחד, ועושה דבר אחר כפי שמציגים השאנסיונרים הצרפתים.

היא מטיחה למשל בעידו שהוא גבר נשוי ולכן הם לא יכולים להיות ביחד, אבל היא לא עושה שום-דבר כדי להתרחק ממנו ולצאת עם גברים אחרים.

דבר זה יכול לגרום לגברים להבין שקיים פער בין מה שאישה אומרת לבין איך שהיא מתנהגת בפועל וזה סותר את עקרונות "המי טו" לפיו יש רק אמת אחת ואין בלתה ,ולכן דמות זו פוגעת בדימוי הנשי ולא מעצימה אותה.

ברברה פארקר לעומת זאת מתעקשת שיראו אותה אחרת מאשר סתם פנים יפות כאשר היא דורשת שלא להופיע בביקיני ,וכן כשהיא עושה עבודת דוגמנות היא עומדת בשורה האחרונה כדי שלא יראו את הגוף השני.

מדובר בצעד בכיוון הנכון של איך נשים אמורות להתנהג ,הייתי מעדיף שהיא תהיה יותר פמינסטית ותדרוש את מה שמגיע לה.

לסיכום ניתן לראות שדווקא ברברה פארקר מעצימה נשים מאחר שהיא לא מוכנה להיות רק פנים יפות אלא יותר מכן, ואילו דניאל קפון לא מנסה להשתחרר מהרומן הראשון שלה והיא מחפשת בכל דרך להיאחז בה דבר המחמיץ את התנהגותה של האישה המודרנית.

הכותב הוא אני כרגע סטודנט לתקשורת אשר כותב בנושאים שונים מספורט ועד רווחה ואקטואליה . כרגע אני לומד באוניברסיטה הפתוחה (אולי זה ישתנה בעתיד)

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר