מס' צפיות - 2133
דירוג ממוצע -
ביקורת: השקר – הלהיט התורן של זלר
קומדיה רומנטית על שקרים בחיי נישואין – בית ליסין
מאת: חיים נוי 22/01/18 (11:24)

 

ביקורת: השקר – הלהיט התורן של זלר – קומדיה רומנטית על שקרים בחיי נישואין – בית ליסין

מאת חיים נוי

 

השקר מאת מנפיק הלהיטים הצרפתי פרנסואה זלר , העולה בבית ליסין בתל אביב, עוסק בשקרים בחיי הנישואין ובדילמה: האם לספר לחברה קרובה כי בעלה בוגד בה.

העלילה היא מעין תשליל של הצגה קודמת של זלר, האמת, ולמעשה מדובר בהפוך על הפוך, שקרים שהם אמת לאמיתה או שמא...

העלילה עוסקת בשני זוגות של חברים, העומדים לסעוד בצוותא ארוחת ערב. אליס מספרת לבעלה פול, כי ראתה את מישל מנשק בלהט אישה זרה ליד חנות ברחוב. מישל, חברו הטוב של פול, ולורנס אישתו , חברתה הטובה של אליס, צפויים להגיע כל רגע לארוחת הערב. הדילמה של אליס היא האם לספר על המקרה ללורנס? סוגיה זו הופכת עד מהרה לתיבת פנדורה של שקרים ואמיתות בחיי הנישואין של כל המעורבים. אין אנו יודעים מה אמת ומה שקר וגם אחרי שמתברר, כי הכול שקרים, העניינים מסתבכים עוד יותר עד לסיום המפתיע וגם לתצורת הצגה ייחודית של סוף שהוא בעצם חלק מתחילת המחזה.

פלוריאן זלר בן 39, הוא מחזאי צרפתי שלזכותו צרור של להיטי במה ושגרף פרסים ובהם פרס מולייר על ההצגה "האבא" ופרס מולייר על הצגת "האמת". זלר פצח בקריירה של מחזאי כישרוני בגיל 22 ומאז זכו מחזותיו להצלחות רבות בצרפת וברחבי העולם. את המחזה השקר כתב בשנת 2014.

השחקן הצרפתי פייר ארדיטי שכיכב בהצלחה במחזה "האמת", כיכב בפריז גם בהצגת התשליל הזו "השקר" שכאילו נכתבה במיוחד בזכות כישרון משחקו .

הבמאי ליאור אשכנזי, עבר מצידה האחר של הבמה כשחקן וזהו לו המחזה הראשון שביים בתיאטרון רפרטוארי. אשכנזי הצליח ללהטט עם השחקנים המוכשרים שכאילו תפורים לתפקידים והתוצאה היא קומדיה קולחת ומותחת, רוויה בהגיגים על אמת ושקר בחיי נישואין ועל הדילמות השזורות מהגילויים המבצבצים בשל מה שאנו נחשפים אליהם.

כבר כאן המקום, לדעתי, לדלג על פני השחקנים והיוצרים האחרים ולהעניק תשואות מיוחדות למעצבת התנועה קים גורדון שקשה להתעלם מהסצנות שבהן כאילו מרקדים השחקנים, בכניסה לחדר האוכל, בכניסה לדירה ובפגישות ביניהן. זו כוריאוגרפיה מקסימה ויפה שמוסיפה חן רב לתצורת המחזה.

אבי קושניר מגלם בכישרון רב את פול, המנסה לשכנע את אשתו לא לגלות דבר אודות מה שראתה והאם ראתה. קושניר הוא רב אשף במימיקה ובמשחק קומי ומרגש כאחד ואין ספק כי המחזה נשען במידה רבה על כתפיו המנוסות.

ליליאן ברטו מוצלחת מאוד כאליס, אשתו, הסבורה שיש לגלות לחברתה הטובה מה מתחולל מאחורי גבה. ליליאן היא שחקנית מקצועית ומשובחת והסצנות שלה הן ברורות, רהוטות ומהוות משב רוח תיאטרלי נפלא.

חי מאור נהדר כמישל , מגלם את תפקיד האיש שאולי בגד באשתו, בצורה טובה מאוד וביכולת משחק מעולה.

עדי גילת כלורנס האישה שסביבה נסבה העלילה עם הדילמה המוסרית, מגלמת את התפקיד להפליא. גילת מצוינת בתפקיד ויש לה נוכחות בימתית משובחת.

דורי פרנס תרגם את המחזה והוא קולח ועכשווי.

אורנה סמורגונסקי עיצבה את התלבושות היפות ואת התפאורה המוצלחת שבמרכזה דירת בני הזוג פול ואליס.

דניאל סלומון אחראי למוזיקה היפה והנעימה.

דולב ציגל עיצב תאורה ראויה שתורמת לעלילה בסצנות השונות.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צלם – רדי רובינשטיין

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, לשעבר עורך ראשי של סוכנות עתים, העורך הראשי של סוכנות הידיעות הבינלאומית IPA,חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים, מומחה למיוזיקלס

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר