מערכת המשפטית בישראל על סף פשיטת רגל. מיליונים של תיקי הוצאה לפועל מונחים בגנזכים כאבן שאין בה הופכין. קיימת "בורסה" של תיקי הוצאה לפועל שלא טופלו, הנמכרים ונקנים ע"י עורכי דין.
בתי משפט משחררים עבריינים בהתחש בחוק זכויות העבריין, אך לא מתחשבים בזכויות הקורבנות והנפגעים. פסקי דין תמוהים מתפרסמים מדי יום ביומו, ואין קול ואין מגיב על כך.
אלפי הסכמי טיעון מקצרים את עונשם של העבריינים, ומשאירים את הקורבנות כואבים ודואבים. שופטי ישראל "מתחשבים" בעורכי דין ה"ידוענים" וכל טענתם מתקבלת. משפטים נידחים ונמשכים שנים רבות. דוגמה: משפטו של קצב. התביעה מתמקדת בתיקים של פוליטיקאים, ומזניחה את התיקים של אזרחים רגילים. כוחו של יועץ המשפטי הוא כמעט בלתי מוגבל בישראל. מי צריך להחליט באם האדם אשם או לא, יועץ המשפטי או השופט? מדוע אין עונשי מינימום על עבירות החמורות?
נשיאת בית משפט העליון אינה רואה אינה שומעת ולא רוצה לדעת מהנעשה במערכת שתחת אחריותה. בג"ץ מתערב בעניינים מדיניים ופוליטיים - שזה לא בסמכותו. תפקידו של בג"ץ לפרש את החוקים שחוקקו ע"י הכנסת , אך לא להתערב בניהול המדינה ומדיניותה. ראו דוגמה: גדר ההפרדה, שנשאר פרוץ במשך שנים רבות וההחלטה לא ניתנת - ולפי דעתי אינה צריכה להנתן כי זה לא תפקידו של בג"ץ.
עם ישראל איבד את אמונו בבתי המשפט הישראליים, ופונה לכל מיני גורמים אחרים ליישוב סכסוכים. קיימת כפילות בסמכויות כגון בית דין רבני ובית משפט לעינייני משפחה.
מערכת המשפטית הישראלית זקוקה לטיפול שורש וריאורגניזציה מלאה. שורש הרעה הזאת מתחילה בזאת ששופטים מתמנים לכל ימי חייהם - ללא קשר לאופן תפקודם והכשרתם. מדוע ראש ממשלה או נשיא המדינה מתמנה או נבחר לתקופה קצובה מראש ושופט/ת לכל החיים?
אני קורא מכאן לכל ראש ממשלה שלא ייבחר מחר: תמנה את פרידמן לשר המשפטים להשלים מהפכה במוסד המשפטי בארץ. הממשלה שתשלוט ובית משפט שישפוט. בהוצאה לפועל, יש לסגור כל התיקים שלא טופלו אחרי תקופה של שבע שנים. הדבר יגרום להקלה רבה מאד על ההוצל"פ וידרבן את הזוכים במימוש פס"ד תוך תקופה קצובה. רק מדינה שמכבדת את שופטיה ושופטיה מכבדים את אזרחיה היא מדינה נורמטיבית המבוססת על צדק לכל.