שינוי זה לא מצריך מימון תקציבי נוסף (לכן האוצר תומך בכך).אך לא ברור נכון לעכשיו מתי תוכנת זו תצא לדרך ואילו עוד שכונות יזכו ליהנות מהטבה זו שעושה צדק עם אוכלוסיות מוחלשות.
הכתבת הכלכלית של חדשות 12 עמליה דואק דווחה ביום ראשון האחרון כי רפורמת "צדק תחבורתי" שמקדמת השרה מירי רגב תעבור שינוי כך שההנחה תקבע לפי השכונה ולא לפי העיר.
בואו נראה מה קרה עד עכשיו.
תקציר הפרקים הקודמים
כאשר השרה רגב הציגה את התכנית שלה לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית הייתה ביקורת על דרך חלוקת ההנחות.
בהתחלה הייתה כוונה לתת הנחה של 50% במחירי התחבורה הציבורית ליישובים בעלי מצב סוציו-אקונומי נמוך.
דבר זה יוביל לכך שביישובים חזקים שיהיו בהם אוכלוסיות מוחלשות הם לא יזכו להטבה.
זוהי הסיבה לכך שהשרה רגב החליטה שההנחה תינתן לפי שכונות עניות ולא אוכלוסיות קשות-יום (וזה יוביל לכך שגם תושבים שחיים בעיר מבוססת כמו חיפה, ראשון-לציון, תל-אביב יפו, יזכו לסבסוד של 50% במחירי התחבורה הציבורית).
כתוצאה מהשינוי ייהנו מההטבה השכונות הבאות: רמת אליהו בראשון-לציון, קריית משה ברחובות, שכונת התקווה ונווה שאנן בתל-אביב, הדר בחיפה, ועוד.
שינוי זה לא מצריך מימון תקציבי נוסף (לכן האוצר תומך בכך).אך לא ברור נכון לעכשיו מתי תוכנית זו תצא לדרך ואילו עוד שכונות יזכו ליהנות מהטבה זו שעושה צדק עם אוכלוסיות מוחלשות.