מס' צפיות - 1526
דירוג ממוצע -
תביעות נגד בנקים
מאת: עורך דין אייל כהן 16/05/14 (15:42)
רובנו מכירים את הבנקים בתור נותני שירות לצרכינו השונים: משיכת כסף, הפקדות, מסגרת אשראי, משכנתאות ועוד. עם זאת, קורה לא פעם שאנחנו כלקוחות הבנק חשים שזכויותינו מופרות על ידי הבנק ונגרם לנו נזק.
לרוב, כאשר מדובר בנזקים מינוריים יחסית, רוב הלקוחות לא ימהרו להגיש תביעות נגד הבנק, לטרוח בכל מיני פרוצדורות ולהתמודד מול טענות הבנקים. אולם, ישנם מקרים בהם הנזק שנגרם על-ידי הבנקים הוא עצום והמוצא היחיד הוא נקיטת צעדים משפטיים נגד הבנק, על מנת להשיב ללקוח את המגיע לו בזכות ולתקן את העוול הכלכלי שנגרם לו.
הליכה לכיוון צעד כזה דורשת מיומנות וניסיון. לכן נדרש ייעוץ וליווי משפטי מצד עורך דין המתמחה בדיני בנקאות.

קיימים מספר נושאים מרכזיים בגינם מגישים תביעות נגד בנקים. לרוב יהיו אלה בעיקר בנושאי עמלות, מסגרת אשראי, החזרת שיקים, מימוש משכנתא וניהול שגוי של ניירות ערך.
כיום, לאחר שחוקקו מספר חוקים בנושא ובייחוד לאחר כניסת הרפורמה בעמלות, הבנק מחויב לספק לנו מידע ברור ושקוף על העמלות הכרוכות בכל פעולה טרם ביצועה ולדווח לנו על סכומי העמלות הכוללים שניגבו מחשבוננו לפחות פעמיים בשנה. מידע זה מאפשר לנו לפקח על התנהלותו של הבנק ולוודא שלא נגבות מאיתנו עמלות מוגזמות, לעשות שימוש נבון יותר בשירותים בנקאיים, לקיים שימוש מושכל בכרטיסי אשראי ועוד.
ברם, אם הבנק גבה מחשבון לקוחותיו עמלות בסכומים לא נכונים ולאחר פנייתכם אליו הוא מסרב להחזיר לכם את כספכם, אזי רצוי להיעזר בשירותיו של עורך דין ולבסוף אף לשקול תביעה משפטית נגד הבנק. מאז שנאסרה החריגה ממסגרת האשראי על ידי המפקח על הבנקים הופך הבנק כל חשבון שחרג מקו האשראי שניתן לו - לחשבון הקרוי "חשבון מוגבל" ולעיתים להגיע למצב של "מוגבל חמור". למעשה נוצרת הקפאה של החשבון הגורמת להחזרה של שיקים באופן חד צדדי ללא מסירת הודעה ללקוח, להגבלת הסכומים הניתנים למשיכה ולהפסקה של העברת תשלומים מחשבון הבנק. עקב המקרים הרבים של הקפאת קו אשראי שלא כדין ישנן עילות להגשת תביעות נגד בנקים.

קיימים עוד מצבים שונים להגשת תביעות נגד בנקים אך יש לזכור שבכל מקרה שבו נראה לכם שהתנהגותו של הבנק מנוגדת לחוק, כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה בנושא. התוצאות שיכולות להגרם ללקוחות עקב הפרת זכויותיהם עלולות להיות חמורות ולכן יש לדאוג לעקוב אחר ניהול החשבון ולפנות בכל חריגה אל הבנק על מנת להבין את השינוי שנוצר במצבכם. כאמור, ברגע שאתם רואים שנגרם לכם עוול מצד הבנק, אין להסס אלא להתייעץ עם עורך דין מומחה בדיני בנקאות בכדי שיוכל לייעץ, לכוון וללוות אתכם לעבר הצעד הנכון עבורכם.

הכותב הוא עו"ד אייל כהן עוסק במשפט אזרחי-מסחרי ומייצג חברות וגופים פרטיים ולקוחות עסקיים מכל הקשת העסקית. בנוסף עוסק המשרד בייצוג חייבים מול בנקים ובהגשת תביעות עסקיות ומלווה את לקוחותיו לאורך כל התהליך. המשרד

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר