מס' צפיות - 144
דירוג ממוצע -
Eyal Geluda – אלמנטים לעיצוב פנים לעסקים
תוך כדי תהליך הקמת עסק, שדרוגו באמצעות מתיחת פנים, התרחבותו, או מיתוגו מחדש, נדרשת פעולה של עיצוב פנים לעסקים.
מאת: Eyal Geluda 22/09/13 (15:50)


תוך כדי תהליך הקמת עסק, שדרוגו באמצעות מתיחת פנים, התרחבותו, או מיתוגו מחדש, נדרשת פעולה של עיצוב פנים לעסקים. אדריכלות לעסקים שונה במהותה מאדריכלות שאיננה עסקית, משום שיש לה מטרות נוספות שחורגות הרבה מעבר לאסתטיקה ולחזות של חלל הפנים או של המראה החיצוני. רבים הם אנשי המקצוע בתחום זה, כגון מעצבים או אדריכלים במרכז הארץ, שצברו ניסיון רב בנושא, כך שכאשר מחפשים אדריכל מקצועי, אין כל צורך להתפשר.

עקרונות בעיצוב עסקים

כאשר רוצים לדון בתחום של אדריכלות לעסקים בכלל, ועל השימוש באלמנטים עיצוביים בפרט, חשוב לשאול את עצמנו מה עסק רוצה להשיג, ומדובר בכל עסק. עסקים שונים פועלים על פי חזון שונה, הם מעסיקים עובדים בעלי התמחויות שונות ופונים ללקוחות שונים. למרות השונות הרבה בין עסקים, כולם רוצים להשיג מטרה מרכזית דומה – להרוויח. מתוך נקודת מוצא זאת אפשר להמשיך לעבר שני עקרונות חשובים שלאורם פועלים אדריכלים:

עיצוב להגברת אפקטיביות תוך ארגונית – כלומר כזאת שמסייעת להגברת פריון בעבודה.
עיצוב להעצמת חוויית הקניה – שימוש באלמנטים שונים שהופכים את הקניה לחוויה, ומניעים את הלקוח לשוב ולפקוד את אותו בית עסק.


אלמנטים ועוד אלמנטים

לאחר שראינו שני עקרונות חשובים באדריכלות לעסקים, אפשר להמשיך ולבחון כמה אלמנטים לעיצוב פנים לעסקים, בהם ישתמש אדריכל מקצועי. בין האלמנטים החשובים ביותר בתחום זה ניתן למצוא:

פרופורציות – בעיצוב בכלל, ובעיצוב לעסקים בפרט, חשוב להתייחס לפרופורציות השונות שבין חללים שונים, בין פתחי כניסה ויציאה, בין פנים וחוץ, בין מעלה ומטה. ככל שהפרופורציות של עיצוב הפנים יהיו נכונות יותר (בין היתר בהתאם לסוג העסק), כך האווירה שהוא ישרה תהיה טובה ומזמינה יותר.
להיות יפים – בעולם שבו כולם רוצים להיות מוצלחים, נאים, עשירים ויפים, מרבית העסקים מעוניינים להעביר מסר כזה ללקוחותיהם. אם ניקח חנות אופנה, למשל, אין ספק שהעיצוב צריך יהיה לשדר יוקרה והצלחה. הדבר צריך להיות ברור עוד לפני הכניסה לחנות, בין המדפים, ואפילו בתוך תאי המדידה.
הכח להפתיע – אדריכלות לעסקים צריכה להעז יותר. היא חייבת להכיל אלמנטים ייחודיים, שיעצימו את עולם התוכן שעליו נשען בית העסק או המותגים שהוא משווק או מייצר. הפתעה בעיצוב איננה חייבת להיות גדולה, אבל היא חייבת להיות מורגשת, לפחות ברמה של תת ההכרה.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר