מס' צפיות - 566
דירוג ממוצע -
מקום בצ'מפיונס
מועדון 4 הגדולות באנגליה הוא מועדון די סגור כבר 5 שני פחות או יותר. השנה שוב, מספר קבוצות ינסו את מזלן להיכנס אליו.
מאת: rd17 18/07/08 (06:50)

מאז עונת 2003/04 4 קבוצות קבועות שולחת הפרמייר ליג לליגת האלופות. כבר 5 שנים שבשלב הבתים של ליגת האלופות מופיעות אותן 4 קבוצות אנגליות. היו הבלחות וכמעטים כמו אברטון שסיימה בעונת 04/05 במקום הרביעי ונשלחה לסיבוב המוקדמות השלישי של הצ'מפיוס אך כשלה בו והודחה (גם ליברפול נשלחה בעונה לאחר מכן לצ'מפיונס מכיוון שזכתה במפעל באותה עונה) וטוטנהאם שהפסידה לארסנל את המקום הרביעי בעונת 05/06 רק במחזור האחרון. ככה שה"מועדון" די סגור בפני קבוצות אחרות שפשוט לא מצליחות לתפוס מקום ב-4 הראשונות.

 

בכל השנים האחרונות 4 הגדולות של אנגליה (מי שעוד לא הבין מדובר על יונייטד, ארסנל, ליברפול וצ'לסי) היו גם הטובות ביותר בליגה, בד"כ לפחות שלוש מהן בפער ניכר משאר קבוצות הליגה.

 

אבל בשנתיים האחרונות ועם הכסף הגדול שמכניסים הבעלים הזרים החדשים לקבוצות הקטנות יותר נראה שבכל זאת בקרוב תצליח לפחות קבוצה אחת להסתנן ולתפוס לעצמה מקום בליגת האלופות. המשמעות של כניסה לליגת האלופות היא עצומה, ראשית כל הכסף שנכנס ישירות מליגת האלופות ומזכויות שידור. שנית המכירות יזנקו בקבוצה שתצליח להיכנס לליגת האלופות. ושחקנים בכירים יתחילו לראות בקבוצה שתעפיל למפעל על חשבון אחת הגדולות כעוד יעד אטרקטיבי באנגליה (כיום שחקנים כדוגמאת רוביניו או טרזגה ישקלו מעבר רק לאחת מ-4 הגדולות).

 

יש לא מעט קבוצות שרואות עצמן כמאיימות על אחד מארבעת המקומות הראשונים באנגליה: אברטון, טוטנהאם, סיטי, וילה, פומפי וניוקאסל הן המרכזיות שבהן ולמרות שבעונה האחרונה אף אחת מהן לא הצליחה לקרוא תיגר רציני על מקום בליגת האלופות נראה שישנה איזושהי התקדמות. למשל סיטי אמנם נכשלה במאמציה להחתים את רונאלדיניו אך עוד לפני כן הצליחה להחתים ברזילאי אחר- ז'ו שנראה מתאים מאד לליגה האנגליה ובודאי יהפוך את החוד של הסיטי לקטלני יותר.

 

וילה (לפחות עד עכשיו) מצליחה לשמור על גארת' בארי מידיהן של ליברפול וארסנל דבר שבעבר יתקשו לעשות הקבוצות הקטנות יותר באנגליה. אברטון נראית חזקה ומגובשת יותר משנה לשנה ובאמת נראה שמתישהו היא תצליח לעשות את הקפיצה ולהגיע לליגת האלופות. לניוקאסל יש את מייקל אואן שאם יצליח לשמור על כושר ויתן עונה גדולה בתוספת מעט רכש גם היא יכולה לסיים גבוהה.

 

בקיצור לכל אחת יש על מה לסמוך ויש זיק של תקווה לסיים במקום שמוביל לצ'מפיונס, לכסף הגדול. יתכן שזה יקרה כבר בעונה הקרובה יתכן שרק בעוד 3 שנים אבל כמו שכבר הזהירו סר אלכס וארסן ונגר מועדון 4 הגדולות של אנגליה נראה פחות סגור והפערים מצטמצמים.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה התקבלו 4 תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
1.
מאמר מרתק, כמה הערות..
איציק אלפסי 18.07.08 (17:27)
2.
ממש תודה
rd17 18.07.08 (18:24)
3.
מאמר רע מאוד ל"ת
20.07.08 (17:57)
4.
מבחינת הבנה וידע...
20.07.08 (18:11)