מס' צפיות - 278
דירוג ממוצע -
טיפ לקידום בלוג מקצועי למיתוג אישי (מאור קפלנסקי)
הבלוג המקצועי בעידן של מיתוג אישי באינטרנט חשוב מאוד, אך דורש השקעה ומחוייבות. כמו ריצה למרחקים ארוכים, גם הבלוגר המקצועי לא נבחן בזינוק (מאוד קל להריץ בלוג בהתחלה כשהאדרנלין עדיין זורם), אלא בעיקר בסיומת.
מאת: מאור קפלנסקי 10/03/10 (09:35)

הבלוג המקצועי בעידן של מיתוג אישי באינטרנט חשוב מאוד, אך דורש השקעה ומחוייבות. כמו ריצה למרחקים ארוכים, גם הבלוגר המקצועי לא נבחן בזינוק (מאוד קל להריץ בלוג בהתחלה כשהאדרנלין עדיין זורם), אלא בעיקר בסיומת.
נכון שאין קו סיום מוגדר לבלוג מקצועי והוא יכול ללכת אתכם עד הקבר. העניין הוא שאחוז ניכר מאלה שמקימים בלוג, זונחים אותו לפרפורי גסיסה לאחר מספר חודשים, הרבה לפני שהוא מגשים את מטרתו (יצירת מיתוג אישי אפקטיבי).


ראשית, הבלוג חייב להיות ייחודי, מעניין, מעודכן ורציף (פוסט בשבוע מינימום!). בלי הבסיס הזה, לא יעזור לכם כמה שתקדמו אותו (כי אם הבלוג הוא לא טוב - לא תהיה לכם שום דרך לקדם אותו). אקדים ואומר, קידום בלוג זהו תהליך הדורש השקעה במעט כמו כתיבת הבלוג. אולם, ברגע ש"תעשו לכם שם", והבלוג המקצועי שלכם יהיה מוכר, פעולות הקידום יוכלו להיכנס להילוך נמוך יותר, ואז יהיה לכם יותר זמן להתרכז רק בכתיבה.
מכיוון שקידום בלוג מקצועי זוהי משימה מורכבת, אחלק אותה לחמישה שלבים. במאמר זה אעסוק בשלב הראשון והוא כתיבה בבלוג מקצועי מארח
כתבתם מאמר מנצח? אל תמהרו לפרסם אותו בבלוג שלכם. פרסמו קודם אצל אחרי. כן, של אחרים. תשאלו מדוע לפרסם מאמר טוב, עליו אנו שוקדים יומם וליל, דווקא בבלוג של מישהו אחר?
התשובה לכך היא פשוטה והגיונית: במצב הנוכחי, כשהנוכחות האינטרנטית שלכם היא אפסית ואתם nobody ברשת, עדיף שיקראו אתכם במקום שיש הרבה גולשים קבועים וממוקדים. בניגוד למדיה המסורתית, באינטרנט זה לא בושה לתרום תוכן איכותי אפילו לאתרים או בלוגים מתחרים. הקוראים של הבלוג המתחרה, ייתנו לך הרבה מאוד ריספקט, משום שהבלוגר שלהם נתן לך לגיטימציה ואירח אותך בבלוג שלו. מובן? וכעת לשלושה כללים עליהם יש להקפיד:


1. בחירת הבלוג המארח. הבלוג חייב להיות משיק, חופף או שייך לתחום המקצוע שלכם. עדיף שתפרסמו בבלוג עם כמות נמוכה של קוראים ממוקדים, מאשר בבלוג עתיר רייטינג, אך ללא שיוך ממשי למקצוע שלכם.


2. קשרו לבלוג שלכם. לא מדובר פה רק על הכנסת קישור (לינק) לבלוג שלכם. זה מובן מאליו. אבל אם אתם באמת מעוניינים לגרות את קוראי הבלוג המארח, פזרו את הלינקים לבלוג שלכם בצורה טבעית על מילות מפתח בתוך טקסט המאמר.


3. הגיבו לתגובות. אם פרסמתם מאמר מעניין וטוב, צפו לתגובות. ייתכן וחלקן יהיו שליליות (בכל זאת, זה לא הבלוג שלכם...), אך זכרו כי המגיבים מציפים כי תגיבו להם בחזרה. נצלו זאת כדי להוכיח את טענת המאמר בצורה טובה יותר.

הכותב הוא מאור קפלנסקי- עיתונאי לשעבר, מקדם אתרים ומומחה למיתוג אינטרנטי איש וניהול תדמית ברשת

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות לכתבה זו התקבלה תגובה אחת לקריאת כל התגובות ברצף
1.
למה אין שום דבר חדש מעניין במאמר?
אריק 24.07.10 (11:50)