משרד התקשורת הוציא הוראות חדשות המחייבות את חברות שירותי הטלפוניה לספק ללקוחותיהן חשבון חודשי מפורט ומלא יותר שיספק מידע על כל התחייבויותיהם. כיצד יראה החשבון החדש שלכם?
מאת: מערכת pCon
אם גם אתם, כמו לקוחות רבים אחרים, לא ממש מבינים על מה מחייבות אתכם ספקיות התקשורת מידי חודש, ודאי תשמחו לדעת כי משרד התקשורת החליט לפעול על מנת לשים קץ לתופעה. המשרד הוציא הוראות חדשות לחברות התקשרות המחייבות אותן לספק מידע מפורט יותר ומלא על כל ההתחייבויות של הלקוח בחשבונית החודשית הנשלחת אליו.
בין השאר, יחויבו חברות התקשורת לכלול בחשבונית החודשית מידע על תשלומים קבועים, תשלומים משתנים, חיובים חד-פעמיים, זיכויים והחזרים. בנוסף, החשבון יצטרך לספק מידע כללי אודות תוכנית התעריפים אשר בהתאם לתנאיה מחויב המנוי, לרבות פירוט התעריפים העיקריים שלה, כשהם כוללים מע"מ.
בנוסף, החשבון החודשי יספק מידע גם על תקופת התחייבות, במקרה שיש כזו. מידע זה יכלול את משך תקופת ההתחייבות ומועד סיומה ופירוט מלא של התשלום שיידרש בעל המנוי לשלם במקרה שיבקש לסיים את ההתקשרות עם החברה קודם סיום ההתחייבות.
לחשבון יצורף חלק נוסף ובו מידע אודות דפוסי השימוש של בעל המנוי. מידע זה יפרט את: שיעור הניצול של כל חבילת שירותים הכלולה בתוכנית התעריפים בה מנוי הלקוח, לרבות חבילות שירותים הניתנות למנוי במסגרת התשלום הקבוע; פירוט התשלומים על פי סוגי השירותים התפלגות דקות השיחה והמסרונים לפי סוגי בעלי הרישיון אשר ברשתם הושלמה השיחה (פנים-רשתי, חוץ-רשתי בהתאם לסוג בעל הרישיון - רט"ן, פנים ארצי נייח).
ההוראות החדשות יחולו על חשבון טלפון המוגש למנוי שאינו עסקי, על ידי חברות התקשורת המספקות שירותי טלפוניה נייחים, סלולאריים ובינלאומיים. לעניין מנוי עסקי, נקבע כי הוא יהיה רשאי לקבל את החשבון במתכונת חשבון המוגשת למנוי שאינו עסקי, בהתאם לבקשתו.
את הנוסח המלא של ההוראות החדשות, ניתן לראות באתר האינטרנט של משרד התקשורת במדור "מה חדש" ובין היתר מופיעות שם מספר דוגמאות לחשבונות הטלפון החדשים.
פורסם באתר pCon החדש! - המלצות, אתרים, הכרזות ומאמרים, על מחשוב ואינטרנט http://www.pcon.co.il/v5/ArchiveMore.asp