מס' צפיות - 1198
דירוג ממוצע -
אזעקות, עלוקות ומה שביניהן - על דרכי מיגון לרכב
כשאנחנו קונים רכב, מיד מתגנבת המחשבה מה יקרה אם הוא ייגנב, לפיכך הרצון המיידי שלנו הוא למגן אותו. אבל איזה אמצעים עדכניים קיימים היום בשוק ולפי איזה קריטריונים כדאי לבחור אותם? הנה כל מה שכדאי לדעת
מאת: NR 07/06/21 (14:20)

הנתונים על גניבות בישראל עלולים להדיר שינה מעיניהן של בעלי רכבים מכל הסוגים. קודם כל, מדי שנה נגנבים כ-10 אלף רכבים. שנית, הדגמים הנגנבים ביותר הם טויוטה, מאזדה ויונדאי, אבל זה גם בגלל שהם מאוד פופולאריים. שלישית, כ-50% מהרכבים נגנבו לאחר גניבת מפתח מבית הלקוח – בעוד 24% נגנבו לאחר תקיפה אלימה של הרכב וכל השאר בגלל שכפול מפתח בתהליך הגניבה, שוד וגניבת רכב מונע או גניבה בידי מורשה.

 

מבחינה גיאוגרפית, האזורים המועדפים על הגנבים הם גוש דן (כ-32% מאירועי הגניבה ב-2020), השרון (24%), הדרום (15%) ואז השפלה, ירושלים, הצפון ויו"ש. בנוסף, הנתונים מראים שהיעד המרכזי של גנבי הרכב הוא שטחי הרשות הפלסטינית וספציפית הערים טול כרם, רמאללה וחברון.

 

אבל לא הכול שלילי. יחד עם העלייה במספר הרכבים החדשים שעולים על הכביש, יש כיום אמצעי מיגון מאוד אפקטיביים שמוכיחים את עצמם. כמו כן, נהגים עם ביטוח מקיף לרכב יכולים לישון בשקט בלילה בגלל אפשרות להוסיף לפוליסה הגנה ופיצוי כספי במקרים של גניבה.

 

מה התפקיד של אזעקה ומתי היא לא מספיקה?

 

בחירת אמצעי מיגון היא צעד אקטיבי מומלץ שאותו כדאי לבצע על מנת לצמצם את הסיכון לגניבת רכב. בראש הרשימה ניתן למצוא למשל את מערכות האזעקה, שמבוססות על חיישנים משוכללים שיודעים לזהות פתיחת מכסה מנוע או דלת, שינויי נפח או הפעלת מערכות התנעה. ברגע שהן מזהות את זה, המערכות מפעילות סירנות חזקות וחלקן אף יודעות להשבית את הרכיבים החיוניים של הרכב ולשדר אות מצוקה לכוחות השיטור והביטחון.

 

 

המטרה העיקרית של מערכת אזעקה היא לייצר הרתעה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין אף מערכת אזעקה חסינה לחלוטין מפני ניטרול או פריצה. אז אם קונים רכב חדש או דגם בשווי גבוה מהממוצע, לא כדאי להסתפק רק במערכת אזעקה ויש מקום להוסיף עוד כמה אמצעי מיגון.

 

מה ההבדל בין קודן ועלוקה?

 

קודן, שמכונה גם אימובלייזר, מנתק את המערכות החיוניות ברכב ולא מאפשר את התנעתו עד הקשת קוד. השלט של הקודן יכול להיות מוטבע על המפתח, אך יש דגמים שבהם מדובר על שלט חיצוני נפרד או על קודן-לוח בתוך הרכב עצמו.

 

הדרך להתגבר על נעילת הקודן היא לנתק את הכבלים בתוך המנוע, לשדר אות מערבל או לחתוך את הכבלים שיוצאים מהלוח אל המשבת. לשם השוואה, דגם מתקדם יותר של מערכת מיגון נקרא עלוקה והוא מתמקד בהשבתת משאבת הדלק ומערכות החשמל. כאן כבר מדובר על מערכת שקשה יחסית לפרוץ, כי היא מוטמנת ברכב בתוך מקום נסתר ובגלל שצריך למצוא את כל הרכיבים על מנת לכבות אותה.

 

כך תדעו איזו מערכת מיגון מתאימה לכם

 

כאן המקום להזכיר על קצה המזלג אמצעי מיגון נוספים ובהם אזעקות שמחוברות למוקד, או מערכות מיגון פיזי כמו מנעולי הגה ומנעולי הילוכים. אבל אם רוצים לבחור את סוג המיגון המתאים, צריך להביא בחשבון פרמטרים אובייקטיביים.

 

את אמצעי המיגון בוחרים לפי סוג הרכב, מקום המגורים והעבודה, מספר הפריצות בשנים קודמות וסוג האבזור. ככל שהסיכון גבוה והרכב יקר יותר, כך יהיה משתלם להשקיע במערכות מיגון משוכללות וכמובן לצרף את הסעיף הרלוונטי לביטוח.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר