מס' צפיות - 1887
דירוג ממוצע -
1679סיור בשומרון
חבל ארץ מקסים-כדאי לבקר בו
מאת: elybikoret 06/07/18 (08:18)

1679סיור בשומרון והר גריזים
צילומים-יחצ'ן

משרד התיירות ערך סיור לשומרון והר גריזים.
הסיור היה מקסים,האזור בו סיירנו פורח,מתפתח,עם מזג אויר מעולה,עם ישובים מקסימים ואנשים נהדרים.

הכל היה מאורגן טוב מאוד וההסברים היו מענינים וכללו פרטים על האזור ועל כל מקום שביקרנו.

מה זה חבל ארץ זו הנקרא "שומרון".זהו אזור גאוגרפי היסטורי במרכז הארץ ונקרא על שם העיר שומרון שהיתה בירתה של ממלכת ישראל במאה ה9 לפני הסםפירה.

הוא מורכב מהרי אפרים והרי בנימין גובל בין השאר בעמק יזרעאל ובקעת הירדן,השרון ויהודה.

הר עיבל והר גריזים הנם הפסגות הגבוהות בו ביותר.

חלק מהאזר הזה בשליטת הרשות הפלטינאית אך יש בו גם ישובים יהודיים.
העיר הגדולה ביותר בו הנה שכם.
הערים היהודיות הגדולות בו הם מודיעין עילית,אריאל,ברקן ועוד.
אוכלוסית היהודים בשומרות מונה מעל ל200000 נפש.

על הר גריזים ישנו ישוב שומרוני שיש לתושבים בו גם אזרחות ישראלית.

את הסיור התחלנו בעצם ב'מרפסת של המדינה'תצפית נהדרת על אזור השומרון ומישור החוף.

במרפסת אפשר לראות את מרבית שטחה של מדינת ישראל ביניהם גם אשדוד,אשקלון,תל אביב,נתב'ג,כל גוש דן,נתניה. באופק רואים את קו המים של ים התיכון.

בקירבת מקום נמצא "מבצר המצודה "אך בו לא ביקרנו.

בהמשך ביקרנו ב'חוות יאיר'.זהו מאחז המשקיף על נחל קנה.הוא עלה על הקרקע ב1999 ונקרא על שמו של יאיר-אברהם שטרן מיסד הלח'י.
המקומיים רואים בו המאחז העברי הראשון.הוא הוקם על ידי 4 משפחות שלפני כן התגוררו בישוב 'יקיר'.
היום מתגוררים במקום כ100 משפחות רובן מהמעמד הגבוהה.לישוב רשימת המתנה ארוכה של אנשים המעונינים להתגורר בו.

יש לציין כי במקום התארחנו אצל יונתן אליאש שהכין ארוחה מעולה טעימה מגוונת ובשפע שלא זוכים לקבל כמותה בכל יום.
אפשר להזמין ארוחות אצלו אם מטיילים בסביבה בנייד 0546717115

במקום טיילת ע'ש אלכסנדר רובוביץ איש לח'י.מהטיילת תוך כדי ההליכה בה אפשר לראות את הנוף היפה של הסביבה.

בדרך עברנו דרך שכונת השומרונים אך מחוסר זמן הפעם לא התעכבנו בה כי הינו בה בפעם אחרת והסתפקנו בביקור במפעל לטחינה"טחינת הר ברכה"מפעל הזוכה להצלחה גדולה עקב היותה טחינה טעימה מאוד.כמו כן ביקרנו במקום הקדוש לשומרונים בו עורכים כל שנה את "זבח פסח'.
המקום נמצא בגובה של 450 מטר מעל הסביבה.
רוב השומרונים-כנראה כ800 איש בסך הכל -מתגוררים בחולון אך לרבים מהם גם בית בשכונה זו.לכולם גם אזרחות ישראלית.

במקום נמצא גם יקב "הר ברכה"עם מסעדה.

בהמשך ביקרנו ב'אלון מורה' .כאן שמענו את בני קצובר, מראשי מחדשי ההתישבות בשומרון ומקים המקום,שסיפר דברים חשובים על המקום מהעבר וההוה.אלון מורה הנו אחד הישובים הותיקים של ההתחנחלות היהודית בשומרון.הישוב נמצא בקרבת העיר שכם וצופה אל תל בלטה.
השם אלון מורה מופיע פעמיים בתנ'ך.הישוב הוקם ב1975 אך הוכר רק ב1980.הוא נחשב לישוב דתי ובו 5 בתי כנסת.בקירבת מקום הישובים איתמר,קדומים ועוד.

במרכז המבקרים "הגדעונים'אכלנו ארוחת צהריים שהכינה יפעת השייכת לאחת המשפחות הראשונות במקום -משפחת משולמי.
לביקורים במרכז ולארוחות אפשר להתקשר אליה למספר 0504407311.

סיום נהדר זה הסתיים ב"בוץ בגבעה"-גלריה סטודיו לקרמיקה בו מיצרים כלי חרס שהמאפין שלהם היא  היהדות.
אפשר לבקר בסטודיו בתאום -0523445019.

היה זה סיור מענין ביותר בחבל ארץ מדהים ויפה שכדאי לערוך בו סיור מקיף ולא רק חד פעמי.
זה חבל ארץ מלא חיים,חבל שיש בו ישובים יהודיים פורחים ויפים ליד ישובים לא יהודיים החיים בשכנות טובה אם כי באוירה לפעמים מתוחה.

לראות או לא לראות;סיור מענין,מאורגן נהדר.מקום שיש בו מה לראות ולהנות.מומלץ מאוד לבקר בו.

נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון, 20/6/2018 09:31

מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטל שלי

מבקר גם באתרים עסקים,ק. דה מרקר.תפוז.פרשן

Word press

הכותב הוא הבלוג יעסוק בביקורת שלי ורשמים אישיים שלי של הצגות תיאטרון מופעים אופרה בלט קונצרט וכו הכל קשור למוצג על בימותינו כאמור הכל רשמים אישים בלבד אשמח לקבל רשמים של אחרים

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.