מס' צפיות - 114
דירוג ממוצע -
שיווק ברשתות החברתיות - חמישה טיפים מיניר מרציאנו
העולם שבו אנו חיים הוא עולם של רשתות חברתיות. עולם שבו אילו הייתה יכולה להפוך למדינה – הייתה הרשת החברתית הגדולה בעולם, גדולה יותר בהיקפה מאוכלוסיית ארצות הברית וברזיל. כיום ישנם בפייסבוק בסך הכל כ-600 מיליון חשבונות פעילים. בישראל תמצאו יותר ממיליון תושבים המחזיקים בחשבון פעיל. זוהי בדיוק הסיבה שהרשתות החברתיות הופכות אט אט לזירות השיווק החשובות והמשמעותיות ביותר של ימינו. במאמר שלפניכם נציג חמיש
מאת: יניר מרציאנו 27/07/11 (12:03)

העולם שבו אנו חיים הוא עולם של רשתות חברתיות. עולם שבו אילו הייתה יכולה להפוך למדינה - הייתה הרשת החברתית הגדולה בעולם, גדולה יותר בהיקפה מאוכלוסיית ארצות הברית וברזיל. כיום ישנם בפייסבוק בסך הכל כ-600 מיליון חשבונות פעילים. בישראל תמצאו יותר ממיליון תושבים המחזיקים בחשבון פעיל. זוהי בדיוק הסיבה שהרשתות החברתיות הופכות אט אט לזירות השיווק החשובות והמשמעותיות ביותר של ימינו. במאמר שלפניכם נציג חמישה טיפים לשיווק מוצלח ברשתות החברתיות. ככה עושים זאת נכון.

נכתב ע"י יניר מרציאנו

הפגינו נוכחות - הדבר הראשון והבסיסי ביותר שיהיה עליכם לעשות הוא לפתוח "דף אוהדים" בפייסבוק לעסק שלכם ובמידת האפשר גם כרטיס לעסק שלכם ברשת החברתית "טוויטר". בעלי עסקים רבים מוותרים על האפשרות הזו ולמעשה מאבדים את ההזדמנות לבסס ממשק ישיר ובלתי אמצעי עם מאות אלפי לקוחות שיוכלו לרכוש את מה שיש לכם להציע. אל תתעצלו ופתחו "דף אוהדים" לעסק שלכם. באם אינכם עומדים בעומס שכרו את שירותיהם של אנשים המתמחים בניהול העמודים הללו. מדובר על אפיק משתלם וכדאי מדי מכדי לוותר עליו במחי יד.

בנוסף, מעבר לפייסבוק ולטוויטר קיימת ברשת האינטרנט רשת חברתית נוספת הנקראת "לינקדאין". אף על פי שמדובר ברשת פחות פופולרית ונפוצה מפייסבוק - תוכלו לעשות בה שימוש בעיקר על מנת לייצר שיתופי פעולה מקצועיים עם אנשים שעוסקים בתחום שלכם ואו בתחומים המשיקים לשלכם.

עוד לקריאה - יניר מרציאנו

צרו ערך מוסף ללקוחות שלכם - אחרי שהקמתם את דף האוהדים - אל לכם להסתפק בהכנסתם של כמה פרטים בסיסיים על העסק שלכם. נסו לחשוב בגדול וליצור ערך מוסף ללקוחות באמצעות פוסטים שיאפשרו ללקוחות לרדת לעומקם של דברים ולכם - למתג את עצמכם כמומחים של ממש בתחום. זכרו, אם האנשים שהצטרפו לדף האוהדים שלכם לא ירגישו שהם מקבלים משהו מכם - סביר להניח כי הם יעזבו. עליכם להרוויח את נוכחותם.

קבלו משוב מהלקוחות שלכם - הרשתות החברתיות מאפשרות אינטרארקציה דו-צדדית בין העסק ללקוחותיו. מדובר ביתרון גדול שכן תוכלו לקבל משוב מיידי על השירותים והמוצרים שלכם ולשדרג את הטעון השיפור. ברגע שתתייחסו לעצות ואו לבקשות של הלקוחות שלכם תגלו חיש מהר גידול משמעותי בהכנסות.

מקדו את הפעילות העסקית שלכם באמצעות נישות - את הרשתות החברתיות ניתן לראות כמקשה כוללת אחת. לחילופין, ניתן לראות בה כמכלול של קבוצות שבהן מתאספים אנשים בעלי מכנה משותף כלשהו: תחביב, עיסוק מקצועי וכיו"ב. השתמשו ברשתות החברתיות על מנת לאתר קהלי יעד ספציפיים שעבורם תוכלו "לתפור" חליפות מותאמות אישית אשר יגדילו את ההכנסות שלכם.

קשרו בין הרשתות החברתיות לאתר הרשמי שלכם - האתר הרשמי של העסק שלכם, דף האוהדים שלו וגם הבלוג המקצועי שרצוי להקים הם כולם חלק מתוכנית אסטרטגית אחת גדולה. באמצעות קישור בין הקודקודים תגדילו את חשיפתו של העסק שלכם ותהרגו שתי ציפורים במכה אחת - גם קידום האתר במנועי החיפוש וזאת לצד נוכחות ענפה ברשתות החברתיות.

לסיכום, בבואכם להקים עסק אל תמעיטו בערכן ובכוחן של הרשתות החברתיות. השתמשו בהן לטובתכם - ותצליחו. תתעלמו מהם לחלוטין - ותהיו בבעיה.

יניר מרציאנו הנו מומחה לשיווק, יזמות עסקית ופיתוח ארגונים.

הכותב הוא יניר מרציאנו - יועץ ארגוני. מומחה לשיווק, יזמות עסקית ופיתוח ארגונים. חבר מן המניין באיפ"א (האיגוד הישראלי לפיתוח ארגוני). טל: 054-9247557, אי-מייל: yanirmar@gmail.com

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר