מס' צפיות - 121
דירוג ממוצע -
לכל מבקרי ההפרטה למינהם שבטוח לא נוסעים ברכבת
מאת: kalligula 12/05/11 (21:15)

אם נפתח עיתונים בשנים האחרונות, נקרא בהם אין ספור קינות על  ההפרטה ומלל בגנותה, והסיסמאות שמדינת ישראל מפריטה עצמה לדעת ובלה בלה בלה.

נצרף אליהם כל מיני חכי"ם שפופוליזם זול הוא שמם האמצעי , והסוציאל דמוקרטיה עומד בראש מעינהם גם על חשבון רווחתנו האזרחים, והרצון הבסיסי שלנו לקבל שירותים הוגנים ממי שאמור לספק אותם ,ובעיקר תמורה לכספנו שמושג בזיעת אפינו. כאשר למרבית השכירים במשק, שעובדים במגזר הפרטי ידוע שעל פאשלה ומחדל משלמים, ולעיתים משלמים גם במחיר אובדן מקום העבודה.

אבל אצלנו כמו שרק בישראל יכול לקרות, הסיסמא מעל הכל, בעבור זכות השביתה וזכות המחאה של העובדים, רצונם ורווחתם של הרוב לא נחשב, בדיוק כמו ההתייחסות שלנו לכל העמדות הקיצוניות נגד המדינה, פעילות וחתרנות נגדה, הכל כשר ומותר בשם הדמוקרטיה וזכות המחאה, אז מה אם במרבית מדינות העולם המערבי כבר הבינו מזמן  שלעיתים עצם ההקפדה והפנאטיות בערך הדמוקרטיה, זו אותה דמוקרטיה שעלולה להתפוצץ למאמינים בה בפנים, (ראו ערך עלייתו של היטלר לשלטון בגרמניה, או החמאס בעזה), ואותן מדינות כבר עברו לדמוקרטיה מתגוננת כנגד כל אותם אלה שבאים להשמידה

אין ספק שישראל התעוררה מאוחר מאד בכל הקשור לשימוש ברכבת, אולי בגלל ההיסטוריה והקונוטציות שהיא העלתה , אבל בשנים האחרונות נשפכים מילארדי שקלים בשנה בבניית תשתית וכיסוי הארץ בפסי ברזל, הוספת קטרים, קרונות,תחנות, ושיפורן, גם כדי לחבר את הפריפריה עם המרכז ולגרום לפיזור אוכלוסיה וגם כדי להעביר אנשים משימוש ברכבים פרטים לתחבורה ציבורית.

למרות ההשקעה המרובה והיוצאת דופן, עובדי רכבת ישראל נשארו אי שם מאחור, אותם לא מענין לוחות זמנים, לא מענין אותם דיוק, לא מחוייבות למקום עבודתם,לא רמת שירות נאותה, לא כיבוד מקום עבודתם, ובטח שלא את אזרחי ישראל אותם הם אמורים לשרת.

התנהלות עובדי הרכבת בשנים האחרונות מתאימה למדינת ישראל בראשות מפא"י, לא משנה מה יעשו, איך יעשו, מקום העבודה מובטח בזכות ועד עובדים חזק, חוסר תחרותיות,ומונופול מושחת בו רק לבני משפחה ומקורבים יש מקום, כל מה שקשור לביקורת הס מלהזכיר.

בשנים האחרונות היינו עדים לאין ספור תאונות רכבת, שריפות,איחורים,יחס מחפיר ומבזה, חוסר מקצועיות, חוסר שרותיות,תאונות שנגרמות עקב שכרות, ובעצם מה לא, וכל זה במדינה בה כמות מסילות הברזל היא אפסית ביחס למדינות העולם הנורמליות, רק שערו בנפשכם מה היה קורה לו היו לנו כפול מסילות ורכבות, שלא לדבר על רכבות שנוסעות במהירות 300 קמ"ש, אני אפילו לא רוצה לחשוב איזה אסונות היינו חווים.

ולמרות כל זאת, עובדי הרכבת לא מוכנים ומסרבים בתוקף לכל אמצעי השיפור המוצעים, לכל ביקורת על עבודתם ותפעולם, הם כנראה יודעים למה וזה ברור , וממשיכים להפריח סיסמאות כנגד הפרטה מתוכננת מה שאינו נכון, ורוצים לשמר את המצב הקיים, מה אכפת להם?

הפתרון הקלאסי הוא לתבוע בתביעה אישית את כל עובדי רכבת ישראל, תביעה של בעלי עסקים שהפסידו היום אין ספור שעות עבודה, ע"י עובדים שאיחרו למקום עבודתם והפסידו הכנסה, וע"י כל אלה שנאלצו להשתמש בריכבם הפרטי ובזבזו דלק ושעות מנוע בפקקים אין סופיים שהיו היום בכבישי ישראל. אולי אם הם יחושו על בשרם מה שאזרחי המדינה חשים ויבינו מה זה הפסד הכנסות הם ילמדו להעריך את מקום עבודתם, ויבינו שעל כל מחדל יש מחיר כמו כל עובד אחר במדינה.

אין מנוס, צריך לשלם מחיר יקר לסגור את רכבת ישראל, לזרוק את כל עובדיה לכל הרוחות ולהכשיר במקומם עובדים צעירים ומחויבים ולהתחיל הכל מאפס.

חושבים שאין תקדימים? אז הנה תקדים שארע בארה"ב בשנות ה80.

בשנות ה80 ארעו בארה"ב אין ספור תאונות אויריות, התברר שפקחי הטיסה שם מחפפים בעבודה, משחקים בזמן המשמרת, שותים, צופים בארועי ספורט ועושים הכל מלבד עבודתם. כולם היו מאוגדים בועדי עובדים חזקים ובמדינה בה התנועה האוירית היא קריטית גם בגלל גודלה ובעיקר בגלל תרבות הפנאי בה, הרבה לפני הבידוקים המטורפים שעוברים היום לפני עלייה לטיסה פנימית בארה"ב.

נשיא ארה"ב דאז רונלד רייגן הבין שהוא עומד בפני שוקת שבורה והחליט שהיגיעו מים עד נפש, בחשאי הוא הכשיר מאות פקחי טיסה שחלקם אוזרחו מהצבא האמריקאי, ובמשך שנה העביר אותם הכשרה אינטנסיבית בכל נוהלי הפיקוח האוירי והפעלתו, וברגע שהם הוכשרו, ביום אחד קיבלו כל פקחי הטיסה מכתבי פיטורין ולמחרת כל עמדותיהם אויישו ע"י הפקחים החדשים.

זה מה שצריך לעשות בישראל לא היום אלא אתמול.

ולכל אותם אלה שמבקרים את ההפרטה, הנה דוגמא קלאסית איך נראה שירות ציבורי מושחת ומסואב ופורע חוק שעושה ברכוש המדינה כבשלו ושם על כולנו ....

מה שמענין שכל אותם חכי"ם פופוליסטים ועיתונאים עלובים מילאו היום את פיהם מים ושכחו להודות בטעותם, אחרי הררי המלל שהם האכילו אותנו בשנים האחרונות בגנות ההפרטה והייעול, בעצם מה חדש?

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר