מס' צפיות - 1209
דירוג ממוצע -
נהנינו בשדה אליעזר
טיול בגליל. איפה היינו ומה ראינו. הר אליעזר.
מאת: יוסי רגב 12/11/07 (00:38)

לפני כמה ימים לקחתי את האשה שאתי ונסענו מבאר שבע לנופש בגליל ובגולן. שכרנו לנו צימר, ששמו  "מתאים לי", במושב שדה אליעזר אשר בעמק החולה, אצל משפחת איטח, (טל` 052-2661238). נהנינו מהאירוח של שלומית איטח החביבה ויצאנו בכל יום לטייל בשטח. סיירנו באגמון החולה, ברכב הקרוי  "עגלת מסתור", רכב המכיל שלוש שורות של מושבים, עם גג מסתור ועם טרקטור שמסיע אותו. ראינו שם ציפורים רבות וביניהן בעיקר עגורים, שלושים אלף עגורים, שמילאו את השמים, דאו באוויר וצרחו. המסתור נועד להסתיר את האנשים כדי שלא יפריעו לעופות שבשמורה.

נסענו לכורסי, בה הייתי במלחמת ששת הימים [1], וביקרנו בכנסיה נוצרית, במקום בו ביצע ישו את נס החזירים [2], לפי אמונתם. המשכנו לכורזים, בה טיילנו בשרידי עיר של יהודים עם בית כנסת, מיקווה ובית בד. באותו יום קינחנו בטיול בין הקנים של פארק הירדן. למחרת נסענו לגמלא וירדנו בשביל ארוך ומתפתל בין סלעים אל חורבות העיר שמרדה ברומאים בימי המרד הגדול  (והיא ראוייה לסיפור בפני עצמה), ירדנו וגם עלינו בחזרה. בקיצור, היה לנו כיף.

שדה אליעזר

בזמן ששהינו בשדה אליעזר, שוחחנו עם כמה מתושבי המקום, וזה מה ששמענו מהם: שדה אליעזר נקרא ע"ש אליעזר רוטשילד, שעמד בראש פיק"א, שקנתה את אדמות המושב מערבים. רוטשילד מסר את האדמות לתושבי ראש פינה לעיבוד. כשראה רוטשילד שהדבר אינו מצליח, חיפש ומצא צעירים מהמעברה בקרית שמונה, עולים חדשים מרומניה וגם בני קיבוצים ויישב אותם במקום. זה היה בשנת 1951. בזמנו עסקו כל בני המושב בחקלאות. היום עוסקים רבים מהם באירוח (צימרים) ובעבודות חוץ.

בתים בהר אליעזר

מעל שדה אליעזר מתנשא הר, הר אליעזר, על שמו של אותו רוטשילד. על ההר ראינו יישוב שאינו מופיע במפות. שאלנו את המקומיים והם סיפרו לנו כי בזמן שאריק שרון היה שר החקלאות, הוא תיכנן להקים במקום חוות סוסים, כחלק מענף מרוצי סוסים שאריק רצה לפתח. כאשר עזב שרון את משרד החקלאות, נפלה התכנית ובמקום התיישבו כמה אנשים שבנו שם בתים. בתוכנית הטלביזיה  "בולדוזר"  דובר על הר אליעזר ועל חוות סוסים שהקים מישהו בנחל עמוד ועשו השוואה ביניהם, על היחס החיובי לדיירי הר אליעזר לעומת הקשיים שהערימו השלטונות על חוות הסוסים האחרת, שהוקמה לצורך טיפול ושיקום נוער שוליים.

הערות

[1] מה שעשיתי בכורסי במלחמת ששת הימים: בסוף מלחמת ששת הימים נשלחה הפלוגה שהייתי שייך אליה באותם הימים, פלוגה מתוך חטמ"ר 2, לכבוש את כורסי. נכנסנו לכפר בכמה זרועות, עם רובים מוכנים לקרב, כמו שראיתי רק בסרטים. לא מצאנו איש בכפר, רק חושות עלובות מלאות פשפשים. בשדות שליד הכפר נתפסו כמה חיילים סורים, שהתחבאו בהם.

[2] נס החזירים: יום אחד הגיע ישו לכורסי פגש שם יהודי שהתחנן לפניו שיציל אותו משדים שנכנסו בו. ישו הוציא את השדים מן האיש וגרם להם להיכנס בעדר חזירים שרעו בסביבה. החזירים, עם השדים בתוכם, פתחו במרוצה פראית, רצו לתוך הכנרת וטבעו בה.

לבלוג של יוסי רגב

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.