מס' צפיות - 1240
דירוג ממוצע -
על תוכנית הרכבת הקלה בתל אביב
מאת: בועז דקל 17/10/08 (17:53)

כבר שנים, אולי 20 שנה מדברים פתרונות "אמיתיים" לתחבורה הציבורית בתל אביב. בתחילה דיברו על רכבת תחתית, אפילו שמו אבן פינה לרכבת התחתית בשד' שאול המלך. אתם רוצים לדעת מתי זה היה? אז זה היה בתקופה שרוני מילוא היה ראש עיריית תל אביב. תעשו את החשבון. אני גם יודע ששתי חברות בינלאומיות הועסקו בהכנת בדיקת ייתכנות לפרוייקט הזה.

 

כן, עברו הרבה שנים מאז ורכבת תחתית בתל אביב, או בכל מקום אחר במדינה חוץ מאשר בחיפה וגם זה מאוד מצומצם, אין.

 

בינתיים, העיר תל אביב שנחשבת לפחות בעייני הישראלים, אבל לא רק, כעיר אשר יכולה בקלות להכנס לרשימת הערים המטרופוליטניות בעולם, אין בה פתרון אמיתי לתחבורה ציבורית. הפתרונות היחידים הם: אוטובוסים ומוניות. הבעייה באוטובוסים ומוניות זה שהם תלויים במצב הפקקים בכבישים כך שזה באמת פתרון אטרקטיבי, כי אתה גם משלם כסף, ובמקרה של מונית, לא מעט כסף, ואתה בכל מקרה נתקע בפקקים בעיר, כך שבסופו של דבר אם אתה לוקח מונית אתה משלם יותר עבור פחות.

 

כל מטרופולין בעולם שמכבד את עצמו פתר את בעיות התחבורה בעיר על ידי רכבת תחתית או רכבת קלה או שילוב ביניהן. דבר שנותן פתרון מהיר וברוב המקרים גם זול וזמין. בתל אביב, עדיין לא הצליחו ליישם את השיטה.

 

זה נכון שבנו תחנות רכבת בעיר, ושהרכבת עשתה דרך ארוכה בשנים האחרונות וחל שיפור אדיר, אבל ברגע שאתה מגיע לתל אביב ברכבת, אם אתה צריך להכנס משם לתוך העיר אתה שוב בבעייה. שלא כמו בערים אחרות בעולם שאתה יכול לרדת מרכבת בינעירונית ולעלות מיד לרכבת עירונית ולהגיע ליעד, בתל אביב אתה עומד מול שוקת שבורה. מה שבכלל מוציא לך את החשק להגיע לתל אביב ברכבת ואתה שוב מוצא את עצמך לוקח את הרכב הפרטי, שוב עומד בפקקים ושוב לא מוצא חנייה.

 

איך שלא תסתכלו על זה, המצב די פרימיטיבי, ולא מתאים למדינה כמו שלנו, ולעיר כמו תל אביב להיות במצב הזה. היו צריכים למצוא פתרון לנושא הזה כבר מזמן.

 

אז עכשיו מדברים על רכבת קלה, שזה גם פתרון טוב ואולי מהיר יותר מבחינת הכנת התשתיות כיוון שאין צורך לחפור מתחת לעיר, דבר שהוא בעייתי מלכתחילה גם בגלל הקרבה לים.

 

אבל אז קורה משהו, כמו המשבר הכלכלי הזה ומעכב את כל התוכניות.

 

ואני אומר לראש עיריית תל אביב ולכל מי שאמון על התחבורה בארץ, תעשו את המאמץ הנדרש על מנת לפתור את בעיית התנועה בתל אביב. אני מבין שחלק נכבד מהכנסות עיריית תל אביב מקורו בקנסות, אבל המחיר שאנחנו משלמים, ולא רק בגלל העומס ואי הנוחות, גם מבחינת זיהום האויר, הוא הרבה יותר גבוה

 

לבלוג של בועז דקל

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר