מס' צפיות - 500
דירוג ממוצע -
מקום אחרון במדעים
מאת: רינה 09/09/08 (14:24)

אני מתפעלת ממדינת ישראל, המקום האחרון תמיד שייך למדינה. זה מקום אחרון באירוויזיון, מקומות אחרונים באולימפיאדה והיום גיליתי עוד מקום אחרון שמדינת ישראל כבשה, מקום אחרון במדעים. לכל מקום אחרון כזה יש לנו תירוץ, באירוויזיון כולם אנטישמיים, לשירים שאנחנו שולחים מגיע מקום ראשון, אבל... נו... המדינות המצביעות אנטישמיות. באולימפיאדה היו המון תירוצים מגוונים ושחר צוברי אחד שקיבל מדליה והרס לנו את המקום האחרון. 

 

בחינוך? ברור שהמשכורות של של המורים נמוכות, והכיתות צפופות והתלמידים מאוד רוצים ללמוד, אבל מפריע להם נורא שהמורים שמלמדים אותו מרוויחים משכורות רעב. מאוד מפריע לתלמידים שהמורים נאלצים לחלטר כדי לא לגווע ברעב. המורים מאוד משתדלים ללמד, אבל החולשה מונעת את זה מהם.

 

כל זה חרטא.

 

מי שרוצה ללמוד, לומד. שום דבר לא מפריע לתלמידים שיש בהם תשוקה ללימודים מללמוד, לא השביתות הפרועות של המורים, לא החופשים הבלתי נגמרים ובטח לא הצפיפות בכיתות. אלה שלא מעוניינים ללמוד, מנצלים את חוסר העניין של המורים ללמד. אני אישית מכירה כמה תלמידות שמצאו עבודה בחנויות בגדים בשביתה ההיא משנה שעברה ולא חזרו ללימודים.

 

החצר בבית הספר שנמצא מתחת לבניין שבו אני גרה, מלא כל היום בתלמידים שהצפיפות הבריחה אותם החוצה. בחוץ נעים. יש את המאבטח שאפשר לנהל איתו שיחות על כל העניינים שעומדים ברומו של עולם, יש אוויר צח והם גם מקדמים את החינוך בישראל בכך שכאשר הם בחוץ, אז אלה שכן רוצים ללמוד, פחות צפוף בפנים.

 

הטענות האלה מגוחכות בעיני. מה יעשו אותם התלמידים שלמדו בכיתות קטנות עם מעט אנשים בכיתה כשיגיעו לאוניברסיטה? באוניברסיטה אין כיתות קטנות. יש הרצאות שמשתתפים בהם ארבע מאות סטודנטים ויותר, מה יהיה התירוץ? אין לנו תואר כי היה צפוף בהרצאות? ומה קשור השכר של המורים לאיכות הלימודים? המורה אמור ללמד, לא מנהל העו"ש שלו בבנק.

 

העוללית שלי למדה בכיתות צפופות שהכילו למעלה מארבעים תלמידים, עם מורים שהיו נוכחים נעדרים, כלומר הם כן הגיעו לבית הספר, אבל לא נכנסו לכיתות כי היו להם דברים חשובים יותר בחדר המורים, בזמן שהיא למדה, היו טיולים, חופשים, ושביתות קטנות ובכל זאת היא הצליחה לסיים שתים עשרה שנות לימוד כמצטיינת מחזור 2005 של משרד החינוך.

 

היום היא עומדת להתחיל לימודי ביוטכנולוגיה לתואר ראשון ואת התואר השני היא כנראה תעשה באיזה חו"ל כי עם השביתות כאן קשה מאוד להתמודד במיוחד כשהשביתות נערכות על הגב של התלמידים והסטודנטים. השכר של המורים זה לא תירוץ לאימפוטנציה של החינוך בארץ. המורים האלה, כמו הפלשתינאים בראשות החמאס, כמה שיתנו להם, הם ידרשו עוד.

 

המסקנה ברורה, מי שרוצה ללמוד - לומד. מי שאין לו עניין בלימודים, ימצא מליון תירוצים לבערות שלו. להורים יש גם צד בעניין. הורים שלא מעודדים את הילד ללמוד, הילד לא ילמד. לחינוך של ההורים יש משמעות, כל אלה שהורסים מלונות ביוון, ברור שהם גם לא לומדים, אז נושא החינוך והלימודים מתחיל בבית ורק אחרי זה עובר לבית הספר, אבל אם בבית הספר למורים לא איכפת, אז מה מפתיע בזה שאנחנו במקום האחרון בעולם במדעים?

הכותבת היא אחת שאיכפת לה מכל מה שקורה.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר