מס' צפיות - 1895
דירוג ממוצע -
חופשה אחרת
הקיץ עשינו, רעייתי ואנכי, את אחת החופשות היפות והמעניינות ביותר בעשרים שנה האחרונות ומאחר ומאז חזרתי כבר הצטברו בבטני דברים עליהם הייתי יכול לכתוב שעות של רעל, לקחתי החלטה לחלוק עם הקוראים קודם את חוויות החופשה הנעימה שלנו ובכמה פרקים. הכל בתיאור יהיה אמיתי למעט שמות אנשים, אשר מסיבות צניעות בלבד, אשנה.
מאת: zvidoc 01/09/08 (13:31)

פרק ראשון:

הכל החל בקיץ הקודם, רעייתי נרשמה לשני אתרי אינטרנט אשר עוסקים באירוח הדדי, אישית לא ידעתי על כך כי כעקרון איני נכנס לעיסוקיה ברשת, כמו גם לדברים אישיים אחרים, אלא אם נתבקשתי לכך.. היינו לאחר "חופשה משובשת " בעיר הולדתה , ג'נבה, כמו בכל ה-19 שנים אחרונות מאז עלתה יחד עמי ובננו לא"י. מג'נבה עשינו בדרך כלל גיחות או סיום חופשה בצרפת או איטליה . ה"שיבוש" קרה כאשר התכוננו ליציאה במטוס למערב צרפת, קיבלנו הודעה כי מצב בריאותו של חמי התדרדר לפתע ובאותו יום הוא נפטר במיטתו כאשר אנו לצידו  , כך , טיול במערב צרפת הפך ללוויה מכובדת והבטחה כי את החופשה הזו נעשה בפעם הבאה.

אז, כפי וסיפרתי קודם, הרישום לאתרים אלו נעשה מיד אחרי חזרתנו מהחופשה המשובשת:

מעט זמן אחרי כן קיבלה אשתי דרך אחד מאתרים אלו פנייה מבחורה צ'כית אשר אמרה כי היא שוהה בת"א ומחפשת מקום ללון בסביבתנו ע"מ ותוכל לטייל כאן מעט לפני ותעלה יותר צפונה. אשתי סיפרה לי אז על הפניה ועל הרישום לאתרים ושאלה את דעתי בנוגע ליכולת לארח את אותה בחורה. נתתי את הסכמתי העקרונית בתנאי ונדע ולו מעט פרטים עליה . ענינו לה דרך האתר , קיבלנו מהר תשובות והחלפנו עימה מספרי טלפון וסגרנו איתה על ביקורה בצורה הישירה ביותר. לביקורה בין היומיים אצלנו , שחררנו פנאי  על מנת לארח לה חברה והדרכה ולמרות והיא הייתה סבורה כי שק השינה שלה יספיק, היא קיבלה אירוח כפי יכולתנו כאשר אנו מטיילים איתה באזור חלק מהזמן ומארחים אותה לארוחות  כפי יכולתנו. יצאנו מאד מועשרים מהתנסות זו והחלטנו כי את החופשה הבאה, דהיינו זאת של הקיץ הנוכחי, ננסה לעשות תוך שימוש דומה באפשרות אשר אתרים אלו נותנים לנו.

מאחר ואנו כבר לא בני עשרים כמו גם לא בדיוק זקנים החלנו ליצור קשר עם חברים באתרים אלו אשר גרים באזור יעד הנסיעה שלנו כבר מפסח וזאת על מנת להיות בטוחים בבניית תוכנית מתאימה , ליצור קשר תוך נתינת הרגשת ביטחון לאלו אשר יציעו לארח אותנו, כי יש להם עסק עם אנשים רציניים וכמו כן  ע"מ ליצור מצב בו מארחינו יהיו מתאימים לצורה בה אנו אוהבים לטייל. זאת אומרת  יצירת קשר עם מקומיים ולמידת אורח חייהם כמו הכרת הסביבה אותה אנו מבקרים. כך יצא כי קיבלנו לא מעט הצעות ולאחר והעברנו מספר דוא"לים , החלפנו מספרי טלפון ואפילו עשינו ועידת וידאו עם חלק מהמארחים כך והייתה תחושה להכירם די מקרוב עוד לפני ונפגשנו פיזית.

הצלחת ה"מבצע" הייתה מעל למשוער: כבר עם הזוג הראשון, אשר המתין לנו בתחנת הרכבת של העיר -לה רושל- נוצר קשר מיידי ובלתי אמצעי כאילו וכבר הכרנו שנים. הוזמנו מיד לארוחת ערב נהדרת אותה הכין מארחנו אשר בנה את ביתו כולו בידיו. למחרת יצאנו לטייל בעיר בגפנו וחזרנו לקראת ארוחת ערב  עם מארחינו איתם נשארנו לשוחח על כל נושא בעולם עד שעות הלילה הקטנות. אחרי שלשה ימים איתם , הפרידה הייתה קשה ומארחנו ליווה אותנו למארחת הבאה בתור ע"מ להיות בטוח כי אנו בידיים טובות וגם כדי להכירה בתור חברה באתר. מארחתנו השנייה לא איכזבה אף היא ובמשך יומיים פינקה אותנו ברוחב יד וזמן, טיילה עמנו בעיר וסביבתה , הראתה לנו את מקום עבודתה, אכלה עימנו ארוכות במסעדה כמו גם אצלה בביתה. ה"שותף" בין שני מארחים אלו היא עבודת הידיים בשעות הפנאי, גם היא בנתה את רוב ביתה בעצמה ומתקנת היא את מכוניתה וכל כלי חשמלי אשר זקוק לטיפול, זה נשמע מדהים , אך כאשר חיים בסביבה מתאימה זה פשוט טבעי..גם ממנה הפרידה הייתה קשה, בזמן השהות אצלה טלפנו מארחינו הראשונים ע"מ לדעת איך אנו מרגישים. כך עשתה גם היא כאשר היינו כבר הלאה בעיר אחרת.

לאחר ביקורינו בעיר - לה רושל- נסענו ברכבת לבורדו, שם המתין לנו חבר נוסף אשר פגשנו דרך אתרי האירוח, ביומיים בהם שהינו אצלו, הוא ליווה אותנו ברחבי העיר והכין לנו ארוחות ערב נחמדות, אצלו הסגנון היה מאד שונה אך המטרה זהה, פגישה עם אנשים חדשים והזדמנות להראות את סביבתו ואורח חייו .  גם איתו הוסכם כי אנו מטילים רוב היום לבדינו אחרי הדרכתו לנקודות המעניינות של העיר, בארוחות הערב הוא גילה לנו סודות מהידע שלו על יין הבורדו למיניו וכמובן והוציא למעננו ממרתפו יינות מהמשובחים ביותר.

לאחר הביקור בעיר בורדו ואצל המארח שלנו, חזרנו מעט ל-"סורינו": שכרנו רכב והלכנו לאסוף חברים אשר באו מז'נבה ע"מ להיות עמנו מספר ימים. מאחר ובאזור בו רצינו להיות יחדיו לא היה מבחר של מארחים באתרי האירוח, שכרנו כהרגלנו מאז 25 שנה מקום בצימר באזור ה-מדוק- של יינות בורדו דבר אשר אפשר לנו לטייל בין הכרמים הנרחבים , לראות את הנוף המדהים ולעשות טעימות במספר יקבים מיוחסים.

מכאן נסענו מעט מזרחה לעיירה מימי הביניים באזור ה- פריגורד- המדהים ביופיו ובמאכליו, שם קילו אותנו בני זוג אשר איתם שוחחנו כבר מספר פעמים בוועידת וידאו ואשר קיבלונו גם הם במשפחתיות חמה, ביתם הרחב היה נוח לעין שיעור והארוחות אשר בשלו לנו ואשר בילינו יחדיו היו נהדרות. חברינו מז'נבה התאכסנו במלון סמוך אך מארחינו עמדו על כך כי הם יאכלו את ארוחות הערב יחד עם כולם כך נוצרה אווירת חג מדהימה סביב שלחן מלא כל טוב הארץ ויינות ומשקאות בשפע וזאת עד השעות הקטנות של הלילה.  ביומיים וחצי בהם שהינו עם מארחים אלו , יצאנו לטייל בעיירה הנפלאה ובסביבתה, חלקית בגפינו וחלקית יחד איתם. ביקרנו את השוק הססגוני המתקיים בשבת ונהגנו עמם כאילו אנו נפגשים לפחות אחת לכמה חודשים. גם כאן הפרידה הייתה קשה עם הבטחה להמשך יבוא.

הביקור האחרון עשינו אצל בחור בן גילנו החי בגפו באחת העיירות אשר צרפת משמרת כמהיפות ביותר. את מארחנו החביב ראינו רק בערב בו הגענו עד לשעות הלילה הקטנות אותם העברנו בארוחת ערב בצימר בו שהו חברינו, ולמחרת הוא השאיר לנו ארוחת בוקר מדהימה מכתב פרידה ומפתח לנעילת הבית בצאתנו. כל זאת מאחר והוא יצא ליום עבודה מוקדם בבוקר. כבר בשעות אחרי הצהריים לעזיבתנו את ביתו , הוא טלפן ע"מ לשמוע כי הכל בסדר איתנו ושוב הבטחה של להת' בקרוב..

כאן בעצם הסתיימה ההתנסות החדשה שלנו בתחום האירוח ובהמשך חופשתנו התארחנו אצל חבר ותיק אשר לו בית מהמאה ה-17 בעיר -פאזנאס- אשר בדרום צרפת, זו העיר בה ישב וכתב מולייר.

לסיכום החלק של האירוח בחופשתנו , אנו יצאנו יותר ממרוצים ומופתעים מההצלחה אשר נפלה בחלקינו, כל המערך הזה הביא אותנו למצוא כי יש עוד הרבה בריות חיוביות בעולם אשר הקשר האנושי חשוב להם וכאן יש לציין כי זה שלב נוסף אשר האינטרנט נותן לנו בדרך להתחבר עם אנשים אחרים באשר הם וגם בהכנת מסע לצורך חופשה או סיבות אחרות. צריך לציין כי באתרים אלו מוצעים הרבה מאוד סוגי אירוח: מ"צלצל אלי כאשר תהיה בסביבה ונשתה בשמחה קפה ביחד" דרך " יש לי מקום לינה עם שק שינה על הרצפה " ועד הלוקסוס הכי גדול . יש גם אשר לא איכפת להם אם נפגשתם או לא , פשוט מציעים פתרון ללינה ויש כאלה, כמו מארחינו , אשר רוצים רק באירוח בו יש קשר והחלפת מסרים בין המארחים לאורחים. הכל פתוח.

היינו גם במפגש של חברי אחד האתרים באזור בו שהינו , זה היה מפגש אשר זומנו אליו כל אלו אשר נמצאים בסיבה ורואים את ההזמנה על גבי מערכת התקשורת של האתר כך פגשנו שם גם מקומיים וגם מתארחים מקנדה , שבדיה ואנגליה.

אישית אני לא חובב גדול של facebook למיניו וגם מסגידה מיותר לאתרים עליהם אני מספר , אני נמנע אך להבדיל,  כאן פוגשים אנשים אמיתיים.

המשך תיאור החופשה יבוא.

תמונה ZVIDOC

הכותב הוא דור שני לשואה , בן למשכילים אקדמאים, מכונאי בדימוס, מדריך יישומיי-מחשב בפועל. אוהב מוסיקה קלאסית, ברוק רנסאנס ומודרנית. קורא-תולעי בשלש שפות ובעל דעות שמאל מתון - http://forum.kan-naim.co.il/viewforu

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.