מס' צפיות - 762
דירוג ממוצע -
סמל
סמלים בכדורגל הישראלי, לא מה שהיה פעם?
מאת: rd17 03/08/08 (18:30)

אוהד בית"ר ירושלים אנכי, מושבע, מוצהר וגאה. אני לא מחשיב את דוד אמסלם סמל בית"רי, למען האמת מלבד מלמיליאן, אוחנה וקורנפיין איני מחשיב אף שחקן בית"ר לאורך ההיסטוריה כסמל.

 

נחשפתי לדיון בתגובות לפוסט "חי בבלוג! ביתר- קראקוב" מאת איציק אלפסי בנוגע לסוגיית הקפטן בבית"ר ירושלים.

עיקר הדיון נע סביב אריק בנאדו שממלא את מקומו של אמסלם (הקפטן המקורי) בעת שזה לא משחק (כמו שקורה רב הזמן).

 

ונשאלו אוהדי בית"ר אם לא מפריע להם שמחליף הקפטן שלהם הוא שחקן שמזוהה קודם כל עם מכבי חיפה ועוד יותר מזה כשחקן שעזב את מכבי חיפה לטובת הכסף הגדול של בית"ר ברגע שחיפה הפכה כאופציה פחות אטרקטיבית מקצועית וכלכלית זאת למרות שלמשך שנים ארוכות חיפה נתנה לבנאדו את כל התנאים להצליח בשורותיה. דווקא על כך שאמסלם הוא הקפטן של בית"ר לא היו מחלוקות וכולם נראו מרוצים מעניין זה.

 

אומרים שהיום סמלים יש רק על מכוניות ושכל השחקנים הם לא יותר משכירי חרב שתמיד ילכו אחרי הכסף ושהם משחקים קודם כל בשביל עצמם אח"כ בשביל החוזה ואולי חלק קטן מהם בסוף בשביל הקהל. כל זה לא משנה אם נכון או לא (נכון חלקית לדעתי) הקהל לא מסוגל לעכל מציאות כזאת, תמיד ימצא בכל קבוצה השחקן/ים אליו/אליהם הקהל יותר התחבר, הקהל מוכרח את זה, הוא אינו יכול להיות מזוהה רק עם המועדון הוא גם צריך את הבייבי שלו.

 

ומהעניין הזה אני חושב שאמסלם זוכה ומעמדו בקרב הקהל משתדרג. אם נעיף מבט בקריירה של דוד אמסלם נראה שיש לו ברזומה כבר 12 שנים בצהוב של בית"ר, מכובד לכל הדעות. אבל אמסלם אינו בית"רי אמיתי למרות הכל, הוא הגיע מהפועל ת"א ועזב מלכתחילה רק משום שלא הסתדר שם, הוא יכל לשחק ביריבה השנואה של בית"ר למשך שנים אם הדברים היו מסתדרים, כשחזר מקריסטאל פאלאס הוא לא חזר לבית"ר ירושלים שהביאה אותו מלכתחילה למעמד שקבוצות בחו"ל מתעניינות בו אלא להפועל חיפה שהייתה נראית אז כאופציה המקצועית הכי טובה ויציבה ולא לבית"ר ירושלים, כשזה לא הסתדר בחיפה הוא חזר לבירה. אמסלם גם מדבר הרבה על הרצון שלו לפרוש בבית"ר ירושלים מתוך אהבה למועדון והבנה כי זה הבית שלו, אבל אין זו אמת משום שלמעשה אמסלם כבר לא יכול להיות בהרכב הראשון של שום קבוצה בכירה בישראל ובטח לא לקבל את הכסף שהוא מקבל בבית"ר.

 

אז שלא נבין לא נכון, גם אני חושב שאין היום קפטן ראוי יותר מאמסלם לבית"ר, אבל זה לא אומר שאוהדי בית"ר לא צריכים לראות בכך בעיה מסויימת שאף אחד "משלהם" לא הצליח/מצליח להפוך לקפטן במועדון. ובית"ר היא רק אחת מקבוצות רבות שהקפטן שלהן הוא לא מה שהאוהדים באמת היו רוצים ושסמל לא נראה במועדון כבר שנים ולא נראה באופק.

 

מה הפואנטה של כל העניין?

 

עוד בעיה שיש בכדורגל, לא רק הישראלי. ולהבהיר שלדעתי אמסלם לא רק שאינו סמל בבית"ר אלא גם אינו קפטן ראוי כפי שהיו אחרים בעבר.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר