מס' צפיות - 1849
דירוג ממוצע -
תכנית ראשונה להקמת נתיבי התחבורה הציבורית
אין ספק שמדובר בתכנית טובה אשר תהווה צעד ראשון לשיפור התחבורה הציבורית.
מאת: רועי אורן 28/01/19 (20:08)

אם לא יהיו עיכובים נוספים עד שנת 2022 מתכנן משרד התחבורה לסלול 420 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבוריים.

את העבודות יבצעו במשותף חברות "נתיבי ישראל"ו"נתיבי איילון" כאשר משרד התחבורה יתקצב את התכנית שעלותה 10,000,000,000 שקל.

במקביל לתכנית זו, גם נתיבי איילון צפויים להתחדש בשלושה נתיבי תחבורה ציבורית חדשים (זאת במסגרת מיזם "מהיר לעיר" לפיו יוקמו נתיבי תחבורה ציבורית באזור תל-אביב יפו).

                                פרטי התכנית

בתוך הערים יסללו נתיבי תחבורה ציבורית אשר יחליפו מדרכות ,ונתיבי נסיעה קיימים.

מחוץ לערים יסללו נתיבי תחבורה ציבורית חדשים (זאת כדי לתת יתרון לתחבורה הציבורית מבחינת תדירות,נגישות,מהירות ,ונוחות),דבר אשר יגרום לאזרחי ישראל לעזוב את המכונית ולנסוע בתחבורה ציבורית מהירה ומתפקדת.

                              מטרת התכנית

מטרת התכנית היא לסיים במשך שנתיים וחצי את סלילתם של 22 נתיבי תחבורה ציבורית בין-עירונית , ואת יתר הנתיבית תוך ארבע שנים .

                            הבעיה שמייצרת התכנית

במקומות בהן יעבדו על נתיבי תחבורה ציבורית יהיו פקקים רבים במהלך שעות היום ,לכן צריך להתכונן לזה במלוא המרץ.

                              הפתרונות הקיימים לבעיה


קיימות מספר  חלופות לרכב הפרטי בתקופת העבודות.

1: הקמת שירות הסעות מהיר וחינמי שיסעו בנתיבים המהירים מתל-אביב ואליה.

2: הקמת רשת שבילי אופניים שיחברו בין ערים סמוכות.

3:העלאת מס גודש בשעות השיא של הכבישים.

אין ספק שמדובר בתכנית טובה אשר תהווה צעד ראשון לשיפור התחבורה הציבורית.

הכותב הוא אני כרגע סטודנט לתקשורת אשר כותב בנושאים שונים מספורט ועד רווחה ואקטואליה . כרגע אני לומד באוניברסיטה הפתוחה (אולי זה ישתנה בעתיד)

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר