מס' צפיות - 1780
דירוג ממוצע -
1574גסיקה לאנג-מחול במשכן האמנויות בתא
רקדנים מצויינים הגימיקים עולים על הריקוד
מאת: elybikoret 23/04/17 (22:14)
 
1574ג'סיקה לאנג-מחול באופרה הישראלית
צילומים-יחצ'ן
 
ראיתי את להקתה של ג'סיקה לאנג  במשכן אמנויות הבמה בתל אביב.
להקה זו מוכרת בארץ כי זו הפעם השניה שהיא כאן.
הלהקה נחשבת לאחת הלהקות הטובות הקיימות היום בארה'ב לכן הציפיות היו גבוהות ובדרך כלל כמה שהן גבוהות יותר כך גם האכזבה גדולה יותר.
 
בתכנית הפעם הלהקה הביאה חמישה ריקודים כולם בכוריאוגרפיות של ג'סיקה לאנג.
הרושם  מהלהקה היה שזו להקה עם רקדנים טובים ביותר.
זו להקה המציגה ריקוד מודרני כמעט ללא תפאורה לצלילי מוסיקה קלאסית שברובה לא מוכרת  לקהל הרחב.
 
 לחמשת הריקודים שנרקדו  לא היה כל מחנה משותף פרט לעובדה שכולן היו יצירות של אותה כוריאוגרפית
אמנם כל מה שנרקד היה מבוצע היטב, היה אסטטי עם חן מסויים,היו בו גימיקים נחמדים, אך משום מה  נשפה מהבמה רוח קרירה שלא הצליחה לחמם מספיק את הקהל
.
הערב כולו נראה כאילו נאספו קטעים מתוכניות שונות של הלהקה, כאוסף מקרי ללא אמירה מסויימת או נושא מסויים.
לא היה כל יחוד ללהקה זו ,הידועה  כמצויינת עם רקדנים טובים מאוד וכוריאוגרפיות נהדרות ,והיא נראתה 'כאחת מני רבות.
 גם חמשת הריקודים שנרקדו לא הציגו אותה כמשהו מיוחד אלא אולי רק את יכולת רקדניה.לפעמים גם זה מספיק. אך הפעם לא.
  
התכנית התחילה ,לדעתי,ברגל שמאל.
כריקוד ראשון נבחר ריקוד סולו של מבצע בשם פטריק קוקר שנהנה לרקוד,עשה את זה יפה אך הורגש שאינו מצליח ליצור קשר עם הקהל כי הקהל ציפה להתחלה שונה ,התחלה בה משתתפת כל הלהקה.
הרקדן רקד לצלילי מוסיקה מאת באך מתוך 6 הסונטות והפרטיטות לכינור סולו.
המעלה היחידה בריקוד זה היתה שהיה קצר .מאחר ולא הצליח ליצור קשר אם הקהל זכה למחיאות כפיים נימוסיות בלבד.
התנועות שלו היו יפות,הן הדגימו את יכולתו אך אלו לא הספיקו הפעם לעורר סימפטיה או התרגשות כל שהיא בקהל.
 
שם ריקוד נוסף היה'מחשבה חרישית מתוקה'.על פי מוסיקה מאת ג'אקוב צ'ופינסקי.ככתוב בדף התכניה יצירה זו הושפעה מהסונטות של שיקספיר..
לא הצלחתי לרדת לסוף דעתה של הכוריאוגרפית מדוע בחרה להתחיל את הריקוד בנגינת מוסיקה מתקליט חורג בצורה מרגיזה שלא הוסיפה דבר לריקוד אלא בחנה את סבלנות הקהל לרעש לא נעים-אולי זו היתה ההשפעה של שיקספיר
הריקוד היה יפה,הביצוע טוב מאודן אך המוסיקה הפריעה להנאה ממנו.
 
ריקוד נוסף היה "הייעוד" קטע מתוך "בדידות זוהרת' על פי מוסיקה-הו מריה ,סטלה מאריס'.
כאן היה מהפך בחשיבות.
התפאורה- שמלה עשויה רצועות בד היוצרות בשוליים משטח עגול גדול על הרצפה היה מענין יותר מהריקוד .
הרקדנית שלבשה את השמלה המקסימה והמיוחדת עמדה באמצע מבנה השמלה  מבלי יכולת לזוז אלא 'רקדה' בהזזת הידיים בלבד.
התמונה היתה מרהיבה ביופיה, לא כן הריקוד שלא היה קיים..
היה מענין,יפה,מיוחד אך לא מחול.
 
ריקוד מענין  אחר,קצת שונה, היה בביצוע הרקדנים הגברים של הלהקה בו השתתפו,אם זכרתי נכון,תשעה רקדנים.
 היו בו שורה של תרגילי סדר,צעדה הלוך וחזור ,החלפת מקומות עמידה,הרמת ורקיעות רגליים ,זחילה ,יצירת קצב על ידי מכות עדינות על החזה ועוד.
כולם היו לבושים בבגדי חיילים- חקי בצבע ירוק אפור אחיד.המוסיקה היתה איטית ולא נראתה לי מתאימה למחול
הכל נרקד לצלילי רביעית מיתרים מס 5 של בטהובן.
לו הריקוד היה נרקד כל הזמן באור מלא היה נראה טוב יותר.
 
 מתוך ריקוד שלם בשם 'טיפה'נלקח קטע בו היה משחק בין אור וצל.היה זה שילוב בין ריקוד והקרנות על מסך בו הופיע כתם קטן שהתפשט ויצר דימויים שונים על המסך.הכתם התפתח ל'מפלצת'המכסה את כל שטח המסך.הופיעו כתמים קטנים שהתפוצצו,כתמים שעמדו להתנגש והתרחקו אחד מהשני ועוד.
בו בזמן על הבמה רקדו אך תשומת הלב של הצופה היתה מרוכזת במסך ובחצי עין ,אם לא פחות,ברקדנים.
ושוב גימיק  שהיה מענין יותר מהריקוד.
הקשר בין הריקוד למוקרן רופף ביותר אם בכלל,להוציא קטע קצר בו הרקדנים מנסים לקפץ בין כתם לכתם מבלי להתנגש בהם.
 
הריקוד האחרון היה המענין ביותר-'מחול על סרט צילום'
בריקוד זה חלק מהרקדנים רקדו בסרט וביצעו פעלולים שאפשר לעשות רק בסרט כגון לרקוד בצורה איטית תוך כדי שאתה באויר ונופל לכיון הקרקע,ריקוד שאינו יכול להתבצע במציאות אלא בסרט בלבד.
רקדני הסרט מתערבבים עם רקדני  המציאות כאשר כולם לבושים בלבן אחיד ויוצרים מצבים בלתי אפשריים במציאות.
 
לסיכום היה זה ערב מענין ויפה אך הלהקה הראתה הרבה פחות מהידוע לה במחול  ושהיתה יכולה להראות.
 
לראות או לא לראות;נחמד.ביצוע טוב מאוד.קטעים מענינים.הרבה גימיקים.
 
נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 21/4/2017 09:42  
אלי ליאון
03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי
חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
מבקר תרבות בדעתון,עסקים,ק. דה מרקר,הפורטל שלנו,פרשן,
WORD PRESS  

הכותב הוא הבלוג יעסוק בביקורת שלי ורשמים אישיים שלי של הצגות תיאטרון מופעים אופרה בלט קונצרט וכו הכל קשור למוצג על בימותינו כאמור הכל רשמים אישים בלבד אשמח לקבל רשמים של אחרים

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר