מס' צפיות - 1917
דירוג ממוצע -
האופרה הישראלית "החדשה" כבר לא לבד!!
רשמים מ"הספר מסיביליה"- האופרה הירושלמית באשדוד 6.12.2016
מאת: מתי זיתי-אלבוים 07/12/16 (15:21)

ההפתעה נוחתת עלינו בבת-אחת עם ההגעה למשכן לאמנויות הבמה באשדוד.

מבנה מדהים ביופיו , מודרני ורחב ידיים הן מבחוץ והן מבפנים עם מושבים נוחים ביותר.

האקוסטיקה טובה והתזמורת הסימפונית של אשדוד נשמעת היטב באולם וביציע.

חבלי הלידה של המשכן שתוכנן בידי חיים דותן, היו ארוכים ובעיתיים, ואפילו בית הקפה שתוכנן להיות באכסדרה המרשימה- לא קיים !!

אבל אני משוכנע כי העניין החשוב הזה יסתדר בהקדם.

 

ההפקה החדשה של "הספר מסיביליה" הינה קו-פרודוקציה עם פסטיבל "פיקולו" מצפון איטליה בבמוי דוידה גרטיני.

ההפקה החדשה הזו מביאה אותנו לתקופת אמצע המאה ועשרים והעלילה מתרחשת באולם ענקי של בית-אריזה לפירות וירקות, כשעל הבמה מונחים אחד על גבי השני ארגזי פלסטיק של המפעל ההופכים לצעצועי "לגו" בידי השחקנים-הזמרים.

מי ומי נטלו חלק באופרה-בדיחא זו של ג'ואקינו רוסיני:

 

התזמורת הסמפונית אשדוד

מנהל מוסיקלי ומנצח- עומר אריאלי

במאי-דוידה גרטיני

מנהל ומנצח  המקהלה-עודד שומרוני

 

צוות הזמרים כלל בין השאר את:

רוזינה=נועה הופ - מצו סופרן

הרוזן אלמוויוה=אושרי שגב-טנור

פיגרו=גבריאלה ריביס-בריטון

ד"ר ברטולו=אלכסנדר דיאקוף-בריטון

דון בזיליו=דניס סדוב-בס

 

ראשית מספר מילים על התזמורת והמנצח: נגינה מצויינת של התזמורת, קצב טוב, והיא נשמעת נהדר באקוסטיקה הטובה של האולם.  ייתכן וכלי המתכת לפעמים מאפילים על כלי הקשת, אבל בגדול הנאה מרובה מהמנצח והתזמורת. התזמורת של אשדוד נותנת פייט רציני לתזמורת ראשון.

 

הסולנים: מבין הסולנים אהבתי את קולו של דניס סדוב הבס "שלנו" , שהקריירה שלו התחילה כאן כזמר מתחיל בכיתות האמן  של ג'ואן דורנמן. תמיד היה לו קול בס "אמיתי" ולכן לא פלא שהקריירה הבינלאומית שלו פורחת כבר שנים.

 

וכאן ההפתעה האמיתית של הערב: הטנור אושרי שגב גנב את ההצגה, לא רק במשחק שלו ובאתלטיות שלו ( קפיצה בלתי צפויה על שלחן די גבוה  וסלטה שלא היתה מביישת את הספורטאים שלנו לאולימפיאדה...) אלא גם בקולו, קול טנור שמאד מתאים לאופרה זו של רוסיני.

הקול של אושרי הינו טנור לג'רו- לירי, שקיבל לאחרונה צבע מאד יפה ומפתיע והוא משתמש בו תוך שליטה מלאה.

הוא פתח בהסוס מה, אבל מיד לאחר מכן "נכנס לענינים" וכבר היה בוטח והשמיע את קולו המלא גם בטונים הגבוהים. אין ספק שהעבודה האינטנסיבית והסיזיפית  עם הטנור הנודע נסים-ניקולא תג'ר ממילנו-באה לידי בטוי בשירתו.

 

לדעתי המצו-סופרן נועה הופ בתפקיד רוזינה , קצת נחלשה לקראת סוף האופרה ונקווה כי תחזק את קולה היפה, קול בעל שליטה נהדרת גם בטונים הנמוכים .

 

פיגרו וד"ר ברטולו התבלטו בעקר במשחקם..

 

אפרופו משחק: לדעתי הבימאי דוידה גרטיני הגזים עם תנועות הידיים של הזמרים ולעתים הם נראו מגוכחים משום כך.

 

 המלצתי- רוצו לראות ותהנו גם אתם!

 

מתי זיתי-אלבוים

 

 

 

 

הכותב הוא רו"ח, עתונאי ומבקר מוסיקה, חבר באגודת העתונאים תל-אביב. חוקר, עורך ומגיש סידרת תכניות על "גדולי הטנורים של העבר" ב"קול המוסיקה". עד כה שודרו 16 תכניות בנות 2-3-6 שעות כ"א.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר