פינת הכותבים

מס' צפיות - 281
דירוג ממוצע -
5טעויות נפוצות באפיון אתר
מאת: קובי לוי 08/11/15 (15:43)

תהליך אפיון אתר נועד להבטיח כי האתר שיוקם יענה על צרכי הלקוח וישיג את המטרות העסקיות והשיווקיות ו/או את התפקידים לשמם הוקם. כל אתר שונה מרעהו ומוקם רק לאחר תכנון אישי וייחודי על בסיס הצרכים של הלקוח. שלב האפיון הינו שלב קריטי להקמת האתר ואין לוותר עליו. חברה מקצועית לבניית אתרים נפגשת עם הלקוח על מנת להבין את צרכיו הייחודיים וכדי להבין את העסק או הארגון. לאחר מכן צוות החברה ממפה את השוק כדי להבין את התחרות באינטרנט, כדי להגדיר את קהל היעד אליו יש לפנות, וכדי לגבש אסטרטגיית פעולה מנצחת בהתאמה לצרכי הלקוח והיעדים אותם הגדיר. כדי להימנע מטעויות בשלב האפיון הכנו עבורכם רשימה של 5 טעויות נפוצות.

אפיון סוג האתר

חשוב להגדיר מראש מהו סוג האתר שיש להקים. על הלקוח להבין את ההבדלים בין אתר תדמיתי, אתר אינפורמטיבי, אתר מסחרי, חנות מקוונת וכד', ועל חברת בניית האתרים להבין האם יש להוסיף מערכת ניהול תוכן, האם יש לחבר את האתר למערכת ניהול לקוחות וכו'. אפיון סוג האתר חשוב לתכנון נכון ויעיל של האתר ומבנהו ובנוסף ישפיע על העיצוב והתכנים. בשלב זה יש להגדיר את מטרות האתר ויש לאפיין את קהל היעד אליו מעוניינים לפנות. אפיון מקצועי יסייע ללקוח לבחור את סוג האתר המתאים ביותר עבורו וימנע מחלוקות עתידיות ובזבוז כספים.

אפיון חווית המשתמש

בשלב הכנת מסמך אפיון אתר, אין לפסוח על נושא חווית המשתמש. יש לזכור כי מטרת האתר נועדה לספק חוויה נעימה לגולשים שיגיעו אליו, כך שיוכלו לאתר בקלות ובמהירות את המידע אותו הם מחפשים. גולש ישהה באתר זמן רב אם האתר ידידותי ונגיש עבורו אחרת יעבור לאתר אחר במהירות. יש להדגיש כי ככל שהגולש שוהה יותר זמן באתר כך האתר יזכה לניקוד גבוה יותר בגוגל, פעולה חשובה ביותר לתחום קידום האתרים במנועי החיפוש. אפיון חווית המשתמש מסייע לצוות הפיתוח ולמעצבי האתרים להגדיר את תכנון ועיצוב האתר תוך דגש על ארכיטקטורת המידע, ממשק חווייתי, עיצוב מרשים עם מסרים שיווקיים ומניעים לפעולה והנגשת המידע לגולש.

בניית מודל עסקי

מסמך אפיון אתר חייב לכלול מודל עסקי מפורט לאתר האינטרנט. יש להבין מהלקוח האם האתר נועד להגדלת מספר הלקוחות, למכירת מוצרים ו/או שירותים של העסק, לייצר הכנסות עבור העסק וכדומה. בניית מודל עסקי חשוב ביותר, כדי לתכנן מנגנון ליצירת הכנסות ולתכנון חנות מקוונות או דרכים אחרות למכירה ולקבלת אמצעי תשלום כך שהגולש ירגיש בטוח לשלם באמצעות כרטיס אשראי, פייפל וכו'.

אפיון אוכלוסיית היעד

אפיון אוכלוסיית היעד הוא קריטי להצלחת האתר ואין לוותר עליו בשלב הכנת מסמך האפיון. בהתאם לאפיון אוכלוסיית היעד ניתן לתכנן את מבנה ועיצוב האתר, להתאים תכנים מקוריים וייחודיים שיובנו היטב על ידי הגולשים השונים ויש לשלב ביטויי מפתח בקוד האתר ובתכנים לצרכי קידום האתר לאחר הקמתו.

תכנון קידום האתר כבר בשלב הכנת מסמך אפיון

אין די בהקמת אתר והעלאתו לרשת האינטרנט. אתר, מושקע ויקר ככל שיהיה, לא ימשוך גולשים ולא יספק את מטרותיו אלא אם מקדמים אותו באמצעות שיטות שונות כגון קידום אתרים ממומן וקידום אורגני. כבר בשלב הכנת מסמך האפיון יש לקבוע קווים כלליים לקידום האתר וכך ניתן לחסוך כסף רב כיוון שהקוד והתוכן יותאמו לדרישות הקידום בגוגל.

הכותב הוא קובי לוי, מקדם אתרים מקצועי לעסקים, בעל נסיון מעל 10 שנים בתחום הקידום, שיווק ופרסום דיגיטלי.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר